AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #1 Skrevet 22. mai 2014 Har vi lov til å bygge videre i høyden? Dvs f eks kle inn terrassen i første og andre etasje? Ingen av terrassen har tak over seg i utgangspunktet. Har vi lov til å bygge Anneks over garasjen? Har ingen naboer på den siden hvor garasjen står så den plager i så fall ingen. Vet vi må søke kommunen men kanskje noen kan gi oss et svar på strak arm... :-) Bør i et relativt nytt boligområde. Bør i tomannsbolig og naboen kunne også tenke seg å bygge ut.Anonymous poster hash: e4b6a...913
hagegnom Skrevet 22. mai 2014 #2 Skrevet 22. mai 2014 Såvidt jeg vet gjelder den utnyttelsesgraden kun for grunnflate av hus og garasje. Dvs i teorien kan man bygge så mange etasjer man vil, det påvirker ikke utnyttelsesgraden. Dette er ihvertfall slik jeg har oppfattet det!
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #3 Skrevet 22. mai 2014 Du må sjekke reguleringsplanen om det står noe om maks gesims- eller mønehøyde. Så lenge terrassene ligger maks 50 cm over gjennomsnittlig terreng så er ikke de en del av %-BYA/utnyttelsesgraden. Men skal du ha tak over så må du telle de med i disse 24%ene. Om terrassene allerede er inkludert i utnyttelsesgraden så burde det ikke være noe problem å bygge tak over tror jeg.Anonymous poster hash: b5737...af7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå