Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg(mann 28) er sammen med dame (26) i nå 2 år.
Vi har det bra sammen og jeg har klart å balansere kjæreste og krevende yrke.

Venner har det vært mindre tid for. Det er selvsagt jeg som har valgt dette,og ikke hennes feil på noen måter.

Til høsten skal min eneste venn i verden gifte seg og jeg ble invitert på utdrikningslag. Festen kommer til å bestå av alkohol og underholdning, og dette går jo greit for damen min, men utover kvelden har han planer om å invitere to strippere. Når damen min fikk vite det så hun rødt. Hun ville plutselig ikke at jeg skulle dra på denne festen i det hele tatt, og jeg er forsåvidt enig i at det ikke er verdt det å være der i 1-2 timer før stripperene kommer.

Jeg har sagt at jeg ikke bryr meg om strippere, og at jeg kun ønsker en kveld med venner. Jeg har sagt at stripperen er mest for bestevennen min sin skyld, men ingenting av det har hjulpet, jeg får ikke dra på denne festen.

Hvis jeg måtte velge mellom forholdet mitt og to strippere, så velgere jeg forholdet mitt. Eneste jeg lurer på er om dette egentlig er kjæresten min urimelig?

Jeg har aldri ønsket å dra på strippeshow, men det er vel akseptabelt på utdrikningslag?

Hva mener dere? syns det er trist at jeg ikke får vert med bestevennen min,men sånn er vel det...

Anonymous poster hash: 6a556...833
Videoannonse
Annonse
Gjest constance90
Skrevet

Jeg syns kjæresten din er urimelig. Det er din venns fest, det er din venn som har bestilt disse stripperene. Hadde det derimot vært ditt utdrikkningslag og du bestilt strippere, ja da synes jeg hun kan få ytre sin mening. Og parforhold handler om fri vilje, du skal ikke bli tvunget eller nektet noe. Hun kan ikke nekte deg å dra, men hun får mislike det.

• Liker 20
Skrevet

Ja, hun er urimelig.

• Liker 13
Skrevet

Voks opp- tør å stå for meningene og ønskene dine. Fordi om du er i et forhold så betyr ikke det at du skal gi opp deg og ditt. Selvfølgelig bør du gå i utdrikningslaget, den kampen må du bare tørre å ta. Jeg har så mange eksempler på at kvinner går lei av menn som ikke tør å ta en kamp, ta egne standpunkt. Det er ikke lett å fronte egne ønsker når motparten spiller på hele følelsesregisteret, du må allikevel manne deg opp å ta ansvar for deg selv.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er ikke helt kult gjort av henne, men hallo, hva får du ut av sitte på et nettforum? Ta heller en prat med henne, fortell henne ting, prøv å overtale henne. Om en haug dame forteller hvor teite de synes hun er hjelper jo ikke det noe som helst på hvordan du stiller deg til henne - bare den negative veien, og det er jo trist ! :(

Anonymous poster hash: f5ae2...707
  • Liker 2
Gjest AnneShirley
Skrevet

Dette må dere snakke skikkelig om. Jeg synes det er en selvfølge at du får gå i kompisens utdrikkingslag. Dette handler jo ikle om at du har skrekkelig behov for å se strippere, men om at du vil delta i noe som er en viktig dag for vennen din.

• Liker 3
Skrevet

Det er lett å si at det er urimelig av henne, og det er det jo helt klart. Han drar ikke for å tafse på nakne damer, han drar for å ha det gøy med bestekompisen. Men jeg vet selv at jeg hadde hata det om det var MIN type som skulle sikle to nakne damer.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Damen din er ikke urimelig, og om du drar så tror jeg nok hun blir ufattelig såret. Typen min hadde hvertfall aldri valgt to strippere over meg :)

Anonymous poster hash: ac7b6...3d7
  • Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Damen din er ikke urimelig, og om du drar så tror jeg nok hun blir ufattelig såret. Typen min hadde hvertfall aldri valgt to strippere over meg :)

Det handler ikke om å velge strippere, men om å delta i venners utdrikkingslag.

Anonymous poster hash: db65d...650

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Det handler ikke om å velge strippere, men om å delta i venners utdrikkingslag.

Men hun vil ikke at han skal være i samme rom som to andre nakne damer, og noen ser på det som utroskap. Det må han respektere.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Men hun vil ikke at han skal være i samme rom som to andre nakne damer, og noen ser på det som utroskap. Det må han respektere.

Nei,det må han ikke. Om en dame har et så anstrengt forhold til dette at hun ikke takler at han FOR EN GANGS SKYLD er i samme rom som et par strippere,må hun jobbe med seg selv.

Å insistere på at han dropper venners utdrikkingslag for henne er begynnelsen på å undergrave forholdet.

Var det hans avgjørelser om der skulle være strippere der eller ikke, så hadde jeg skjønt det. Men han har ikke noe annet valg enn delta eller ikke delta.

• Liker 12
Skrevet

Dette må dere nesten snakke om. Selvfølgelig er det trist om du ikke får dratt i din venns utdrikningslag, men jeg skjønner likevel reaksjonen til kjæresten din. Hun kan uansett ikke nekte deg å dra, men det er viktig at dere snakker sammen før du eventuelt drar.

AnonymBruker
Skrevet

Nei,det må han ikke. Om en dame har et så anstrengt forhold til dette at hun ikke takler at han FOR EN GANGS SKYLD er i samme rom som et par strippere,må hun jobbe med seg selv.

Å insistere på at han dropper venners utdrikkingslag for henne er begynnelsen på å undergrave forholdet.

Var det hans avgjørelser om der skulle være strippere der eller ikke, så hadde jeg skjønt det. Men han har ikke noe annet valg enn delta eller ikke delta.

Ja, der ser man hvor mye problemer det skaper å absolutt skulle ha et sånt harry strippeopplegg på utdrikningslaget. Var ikke så lurt det nei! Er en grunn til at de aller fleste har droppet det de mange siste årene. Kommer jo ingenting godt ut av det.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Ja, der ser man hvor mye problemer det skaper å absolutt skulle ha et sånt harry strippeopplegg på utdrikningslaget. Var ikke så lurt det nei! Er en grunn til at de aller fleste har droppet det de mange siste årene. Kommer jo ingenting godt ut av det.

Enig i at strippere i utdrikkingslag er Harry og tåpelig.

Men er man sammen med en bra mann man stoler på, så begynner man ikke å nekter ham å gå i kompisens utdrikkingslag over det. Menn trenger også venner.

• Liker 6
Gjest Malanthor
Skrevet

Synes hun er urimelig. I et forhold må man både gi og ta men her virker det som om hun bare vil ta.

Er galt at du ikke skal kunne delta på din venns utdrikningslag bare fordi hun enten ikke synes noe om stripping eller er av den sjalu typen.

Jeg synes selv ikke noe om stripping men jeg hadde fint latt samboer gå på en eller annen spesiell tilstelning SELV om det hadde vært mannlige strippere tilstede. Får da være måte på paranoia og kontrollhysteri. :fnise:

• Liker 4
Skrevet (endret)

At du ikke får lov til å dra på festen høres urimelig ut, ja. At du kanskje ikke har noen kjæreste når du kommer hjem igjen, høres derimot helt fair ut. Du har rett til å bestemme hva du selv vil gjøre, og hun har rett til å bestemme hva hun aksepterer, så det lureste er nok å bli enige om grenser for forholdet sammen. Kameler kan og bør svelges innimellom, men er det snakk om dealbreakere så blir det verre. Helt umulig trenger det dog ikke være, hvis begge er interessert i å finne en alternativ løsning.

Et forslag til kompromiss: Hun er med på å tilrettelegge for at du og kompisen din kan ha en guttekveld sammen (for det er jo ikke det at du vil tilbringe tid med vennen din hun har noe imot). Hun kan f.eks overnatte hos en venn, så dere får leiligheten for dere selv, være med på å sponse en kveld på byen, eller lage en god middag til dere - alt ettersom hva du/dere foretrekker.

Endret av Antlers
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er ikke helt kult gjort av henne, men hallo, hva får du ut av sitte på et nettforum? Ta heller en prat med henne, fortell henne ting, prøv å overtale henne. [...]

Anonymous poster hash: f5ae2...707

Hvis alle tok dette rådet til seg ville forumet dødd ut :D

(True, though.. Og hun blir neppe lettere overtalt fordi "folk på forumet syns du er urimelig")

Anonymous poster hash: 479c8...487

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

At du ikke får lov til å dra på festen høres urimelig ut, ja. At du kanskje ikke har noen kjæreste når du kommer hjem igjen, høres derimot helt fair ut. Du har rett til å bestemme hva du selv vil gjøre, og hun har rett til å bestemme hva hun aksepterer, så det lureste er nok å bli enige om grenser for forholdet sammen. Kameler kan og bør svelges innimellom, men er det snakk om dealbreakere så blir det verre. Helt umulig trenger det dog ikke være, hvis begge er interessert i å finne en alternativ løsning.

Et forslag til kompromiss: Hun er med på å tilrettelegge for at du og kompisen din kan ha en guttekveld sammen (for det er jo ikke det at du vil tilbringe tid med vennen din hun har noe imot). Hun kan f.eks overnatte hos en venn, så dere får leiligheten for dere selv, være med på å sponse en kveld på byen, eller lage en god middag til dere - alt ettersom hva du/dere foretrekker.

Nå er det jo kompisen som gifter seg da, så at man skal rearrangere hele greia fordi damen ikke liker et aspekt ved kvelden (stripperne) er jo ganske drøyt spør du meg. Nå er det en gang slik at det er kompisen som skal gifte seg, det er kompisens kveld og da må han jo få lov til å gjøre det han ønsker. Man behøver ikke bifalle det eller like det, men man kan da stole såpass på kjæresten at man ikke friker ut fordi han tilfeldigvis blir vitne til to strippere i et begrenset tidsrom. Så kan man jo gjerne argumentere med at kompisen kanskje ikke burde ha hatt strippere, men når situasjonen engang er sånn og det er dette denne kompisen har valgt så blir det ganske urimelig å nekte kjæresten sin å dra på festen på grunn av det.

Og bare for å ha sagt det - hadde ment akkurat det samme ovenfor dama. Selv om jeg syntes mannlige strippere er harry så hadde jeg selvsagt ikke nektet henne å dra på et utdrikningslag der bruden eller en av hennes venninner hadde bestilt stripper og jeg hadde selvsagt ikke krevd å rearrangere kvelden fordi jeg var sjalu.

Anonymous poster hash: 38aae...3e5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

takk for svar. jeg skal vise henne svarene deres kveld og høre hva hun sier. For det er sant det dere har skrevet, det handler ikke om stripperene, de er bare tilfeldigvis der.

Anonymous poster hash: 6a556...833
Skrevet

Unnskyld meg, men du er vel voksen nok til velge dette selv?
Bare snakk med dama di og si at denne kvelden betyr mye for deg men også vennene dine.

Og hvis ho ikke lar deg dra så virker det som at det er noe tillitsproblemer.
Men dette må nesten deg og din kjære finne ut av.
Mitt råd er at du drar på festen koser deg og at du heller drar tidligere hjem,
tenk på deg selv, du kan ikke tilfredsstille alle!

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...