Brunhilde Skrevet 15. juni 2004 #2 Skrevet 15. juni 2004 De mennene jeg kjenner er flinke til husarbeid, er problemet ditt at du ikke får gjøre det selv?
Gjest Ethereal Skrevet 15. juni 2004 #4 Skrevet 15. juni 2004 Vet han at du er misfornøyd, eller lever han i den gode tro at du faktisk liker å gjøre alt husarbeidet? Mange menn ser dessuten ikke like lett alt som trenger å bli gjort, av en eller annen grunn. Selv er jeg velsignet med en mann som gjør like mye på hjemmefronten som meg selv, men endel detaljer har han ikke sjanse til å engang tenke seg at det må gjøres.
blåveis Skrevet 15. juni 2004 #5 Skrevet 15. juni 2004 nei' date=' jeg gjør alt :evil:[/quote'] Hvorfor i alle dager gjør du noe så tåpelig??? Det ville virkelig ikke falle meg inn å gjøre mer enn min rettmessige del av husarbeidet (sånn ca.. vi teller ikke på knappene)
Lala Skrevet 15. juni 2004 #6 Skrevet 15. juni 2004 :evil: Gode til å rote, elendige til å rydde opp etter seg!
Gjest Kajsa-krabat Skrevet 15. juni 2004 #7 Skrevet 15. juni 2004 Vi har et vennepar som diskuterer om det er "ute- eller innearbeid", er det ute arbeid (mokke snø, snekkre, vaske bil, trille vogna dersom ungen skal sove ute etc) så er det hans oppgave, innearbeid (vaske klær, middag, hus etc) er hennes oppgave. Hmmm.... vet ikke helt om jeg hadde gått med på den selv da, her forventes det fra begge at den som er først hjemme starter med maten eller setter på maskina, det fungerer for oss da....selv om han har en liten tendens til å sløve ut hvis vi begge er hjemme..... :-?
blåveis Skrevet 15. juni 2004 #8 Skrevet 15. juni 2004 :evil: Gode til å rote, elendige til å rydde opp etter seg! Hvorfor kommer du med slike tåpelige generaliseringer? Jeg har i alle fall en mann som verken er rotete eller dårlig til å rydde opp etter verken seg selv eller andre..
Nilma Skrevet 15. juni 2004 #9 Skrevet 15. juni 2004 Blåveis, du skriver nøyaktig det jeg tenker! Er så inderlig lei sutrete kvinnfolk som selv har satt seg i en håpløs situasjon og så syter over det.....
blåveis Skrevet 15. juni 2004 #10 Skrevet 15. juni 2004 Er så inderlig lei sutrete kvinnfolk som selv har satt seg i en håpløs situasjon og så syter over det..... Jeg også!! Dersom man ikke vil gjøre alt husarbeidet, så lar man være å gjøre det.. Handling får resultater.. klaging oppnår man sjelden mye med..
Gjest Madam Felle Skrevet 15. juni 2004 #11 Skrevet 15. juni 2004 Det er vel bare til å slutte å ta hans rot, og la han gjøre det selv. Verre er det ikke, og en overlever litt rot en periode for å "oppdra" en voksen mann.
Saeria Skrevet 15. juni 2004 #12 Skrevet 15. juni 2004 Er jeg heldig jeg da, som har en mann som vasker opp (jeg lager middag), setter på vaskemaskinen like ofte som meg,henger klær på tørkeloftet, bretter klær, og vasker, rydder og organiserer? Jeg vasker også klær, vasker gulver og sånn. Vi deler på det arbeidet, men jeg er stort sett den som handler middag. Tunge ting, som 4 pk. Pepsi Max sørger han for når vi skal ha det. Rydding generelt er han flinkere til å ta enn meg. :oops:
blåveis Skrevet 15. juni 2004 #13 Skrevet 15. juni 2004 Er jeg heldig jeg da Hell har vel ingenting med saken å gjøre, vel?
Gjest Gjesta Skrevet 15. juni 2004 #14 Skrevet 15. juni 2004 Min kjære og jeg deler arbeidsoppgavene opp i "inne" og "ute", og ute har hans ansvar, samtidig som inne er mitt ansvar. Jeg syns han er rotete av seg mange ganger, og litt lite flink til å bidra, men jeg har selv satt meg i en sånn situasjon, så jeg lever med det. Holder for tiden på å lære han hvordan å sette på oppvaskmaskinen. Heldigvis har han styr på sine egne ting, og er flink til å rydde i det som er hans. Mye flinkere enn jeg er til å holde orden på mine saker. Jeg er til tider litt lei av å ha alt ansvar inne, men en avtale er en avtale! K
Saeria Skrevet 15. juni 2004 #15 Skrevet 15. juni 2004 Hell har vel ingenting med saken å gjøre, vel? Tenkte i forhold til gjesten som startet trådens mening med saken. Selv synes jeg det er fint at han også deltar. Hadde han ikke gjort det hadde han fåt vite min mening om den saken.
Fru Snurp Skrevet 15. juni 2004 #16 Skrevet 15. juni 2004 Enig med noen av de andre her: Dropp den tåpelige generaliseringen!!!!! Min mann gjør VEL så mye som meg, av både inne og uteoppgaver i vårt hjem. De fleste menn jeg kjenner tar helt naturlig sin del av husarbeidet! Gjør noe med det istedet for å klage.
Gjest Poirot Skrevet 15. juni 2004 #17 Skrevet 15. juni 2004 Vi har et vennepar som diskuterer om det er "ute- eller innearbeid"' date=' er det ute arbeid (mokke snø, snekkre, vaske bil, trille vogna dersom ungen skal sove ute etc) så er det hans oppgave, innearbeid (vaske klær, middag, hus etc) er hennes oppgave. Hmmm.... vet ikke helt om jeg hadde gått med på den selv da, [/quote'] Ikke jeg heller, som bor i blokk uten utearbeid....
Gjest Fighter Skrevet 15. juni 2004 #18 Skrevet 15. juni 2004 Mannen min og jeg gjør omtrent like mye. Men han er fysisk sterkere enn meg, så han tar det som er skikkelig tungt, jeg har ikke greie på biler eller teknologi så han tar det goså. Men tilsammen gjør vi like mye.
Arkana Skrevet 15. juni 2004 #19 Skrevet 15. juni 2004 Vi gjør like mye husarbeid, vel jeg gjør litt mer men det er fordi jeg ikke jobber fulltid. Jeg hadde rett og slett ikke akseptert at jeg skulle gjøre alt, så lenge jeg også jobber og bidrar økonomisk. Er det ene hjemmeværende derimot synes jeg det er bare rett og rimelig at han/hun tar det aller meste.
Gjest rio Skrevet 15. juni 2004 #20 Skrevet 15. juni 2004 hvor gamle er dere? min mor er 47 og jobber.. var hjemme da jeg var liten, men jobbet kvelder.. min far har -aldri- gjort noe.. hun har skjemt han fullstendig bort.. han roter, spiser og roter, kan ikke lage mat, sokker ligger strødd på badet.. spiser han en grandis, ligger pappen og plast strødd på kjøkkenet.. han har begynt å sette ting inn i oppvaskmaskinen nå da, en sjelden gang, helt utrolig.. hun har forsåvdit skjemt bort meg også, særlig med klesvask.. hvorfor har hun gjort dette? :cry: jeg kommer aldri til å bli sånn.. jeg vil ha samarbeid mellom meg og typen.. noe annet holder ikke..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå