Gå til innhold

Til dere som fikk karakter 2 på matteeksamen...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

... i 1P og/eller 2P. Hvor mange poeng hadde dere (om dere husker?) eller hvor ca. mange oppgaver fikk dere til? Grunnen til at jeg lurer er at jeg har eksamen i morgen, og har jobbet hardt - det er ikke det. Men er generelt ikke særlig flink i matte, og mitt mål er å STÅ. Altså en 2er vil gjøre meg mer enn fornøyd. Hvordan unngår man å ikke stryke? Hvor mange oppgaver er det nok å få til??

Snakket med en venninne av meg som sto på både 1P og 2P eksamen, og hun sa at hun hadde nesten ikke greid å løse noe.. Er det så enkelt å stå, altså??

Anonymous poster hash: c221b...fec
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

... i 1P og/eller 2P. Hvor mange poeng hadde dere (om dere husker?) eller hvor ca. mange oppgaver fikk dere til? Grunnen til at jeg lurer er at jeg har eksamen i morgen, og har jobbet hardt - det er ikke det. Men er generelt ikke særlig flink i matte, og mitt mål er å STÅ. Altså en 2er vil gjøre meg mer enn fornøyd. Hvordan unngår man å ikke stryke? Hvor mange oppgaver er det nok å få til??

Snakket med en venninne av meg som sto på både 1P og 2P eksamen, og hun sa at hun hadde nesten ikke greid å løse noe.. Er det så enkelt å stå, altså??

Hvis man ikke greier å løse oppgavene til eksamen så bør man droppe å studere videre.

Anonymous poster hash: a939a...fbd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sala21

Da jeg gikk på videregående tror jeg at jeg gjorde litt på stort sett alle oppgavene. Har en filosofi om å i alle fall prøve i tilfelle jeg får til i stedet for å hoppe over :)

Jeg greide akkurat å få en 2er og jeg ble nå litt skuffet rett og slett fordi jeg hadde jobbet så hardt, men jeg måtte bare innse at jeg rett og slett ikke er noe flink til matematikk.

Det jeg tenker er; Prøv, prøv deg på de felste oppgavene, det er bedre å satse på å sanke ett og annet poeng her og der i stedet for å gjøre bare noen av oppgavene også blir det ikke nok poeng likevel ..

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis man ikke greier å løse oppgavene til eksamen så bør man droppe å studere videre.

Er det morsomt å være ekkel mot andre folk?

Anonymous poster hash: 8c4e4...8df

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tinbjo1

hva feiler det deg da?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg var oppe til eksamen i matematikk en gang og fikk en 2'er, men synes det var så kleint at jeg gikk opp som privatist. Da fikk jeg en 5'er. Så studeringen min var verdt det.

Anonymous poster hash: e7ec1...929

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så ditt råd i livet er å være en taper som gir opp? hvordan har det funket for deg så langt?:)

Jeg var oppe til eksamen i matematikk en gang og fikk en 2'er, men synes det var så kleint at jeg gikk opp som privatist. Da fikk jeg en 5'er. Så studeringen min var verdt det.

Anonymous poster hash: e7ec1...929

nemlig,bra gjort!!!

Anonymous poster hash: 407d6...872

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man slenger dritt bak AB-funksjonen bør man droppe å bidra videre i diskusjon.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hele elendig i matte på videregående. Husker ikke hvor mange poeng osv jeg fikk, men jeg hadde 2 som standpunktkarakter. Tror ikke jeg greide så veldig mange av oppgavene på eksamen heller.

Selvom man er dårlig i matte er det ikke verdens undergang. Til deg som skriver at man burde droppe å studere: Du er helt på villspor. Tipper jeg hadde bedre snittkarakter på videregående enn deg, til tross for min 2 i matte.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes p-matte var kjempelett. Selv fikk jeg 6 i standpunkt, men vet om folk som ikke jobbet i det hele tatt, og de stod de også. Tror det skal mye tik før du stryker.

Anonymous poster hash: ea29c...aaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Et tips er å skrive og forklare mye av det du gjør. Da blir det lettere for sensor å forstå hva du tenkte mens du gjorde de forskjellige oppgavene. Dersom du bare regner ut og skriver svaret, så kan det påvirke karakteren din negativt.

Anonymous poster hash: ea29c...aaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Absolutt enig i denne. At folk skal prøve å slite seg gjennom og ikke engang klare matematikken på videregående, er ikke et godt utgangspunkt for videre utdanning.

Anonymous poster hash: 5fd74...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Så hvis mitt kommende studie ikke inneholder matte, så bør jeg droppe det når jeg har 5 og 6 i de andre fagene? Du hørtes smart ut

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Blir ikke eksamen i 2P gitt på mandag? Er det 1P du skal opp i?

Jo, det stemmer :-) Skal opp i 1P i morgen og 2P på mandag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest tinbjo1

Absolutt enig i denne. At folk skal prøve å slite seg gjennom og ikke engang klare matematikken på videregående, er ikke et godt utgangspunkt for videre utdanning.

Jeg strøk på min første matteeksamen. I dag studerer jeg økonomi, og har ingen problemer med fagene. Så nei, jeg angrer ikke på at jeg jobbet litt ekstra hardt.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 4(+) i 1p og 5 i 2p, fikk 3 på 2p eksamen rett og slett fordi jeg var dritnervøs. Ei annen jeg kjenner hadde 6 i 1p men fikk 3 på eksamen.

Bare gjør ditt beste og gjør så mye som mulig for du kan høste delpoeng hvis du klarer deler av en oppgave :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gjorde en tabbe og glemte å snu arket før jeg leverte inn del 1 som førte til at det var to oppgaver som jeg ikke svarte på. På del 2 svarte jeg på alle oppgavene, men fikk bare rett svar på 4 oppgaver. Fikk 2 på eksamen. Hadde 5 i stp. karakter. Mange av oppgavene var "videreutviklinger" av det som sto i læreboka og var derfor på grensen til det umulige å skjønne noe av fordi vi ikke hadde gått gjennom lignende eksempler i timene. Av 17 elever var det bare 4 som bestod matteeksamen, så jeg var egentlig fornøyd med en 2'er.

Anbefaler å google etter tidligere eksamner. De legges ut offentlig og du kan prøve deg på å regne ulike oppgaver derfra. I tillegg bør du ha en god formelbok og en kalkulator som du kan bruke. Ta med bruksanvisningen og ekstra batteri for å være sikker.

Anonymous poster hash: 454cc...340
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull! Jeg fikk 2 i matte på vgs, og klarte meg utmerket på studiet.

Hilsen siviløkonom fra NHH, med A i snitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...