angara Skrevet 22. mai 2014 #1 Skrevet 22. mai 2014 Hei, lurer på om noen her har tips... Jeg tenkte å ta med mannen ut på tur en langhelg i midten av oktober (akkurat hvilken helg er ikke så nøye) og feire 40-årsdagen min! Vi har reist mye, og jeg har ingen spesielle steder jeg MÅ til (men mange jeg gjerne drar til), så jeg tenkte å la et evenement bestemme destinasjonen. For eksempel en kul festival av ettellerannet slag, en happening eller konsert av noen artister som aldri kommer til Norge, og de fleste musikalske sjangre er aktuelle. Mulig det finnes nettsteder der de selger billetter til konserter rundt om i europa? Store konserter må man vel hive seg rundt og booke allerede nå. Men ofte er det de små, intime arrangementene som er koseligst, de blir gjerne ikke annonsert så lang tid i forvegen. Er det noen som vet om noe spennende som skjer i oktober som egner seg å reise til for en langhelg?
angara Skrevet 22. mai 2014 Forfatter #3 Skrevet 22. mai 2014 Oktoberfest? Ja, har akkurat undersøkt det! :-) Det ville vært midt i blinken for oss, faktisk. Bare at det er mer i september enn i oktober - men første helga i oktober holder de ennå på.
Chloe- Skrevet 22. mai 2014 #4 Skrevet 22. mai 2014 Eller så leste jeg tilfeldigvis nettopp (i et ukeblad på venterommet hos tannlegen ) om trøffelfestivalen i Alba, Italia. Også i oktober. Se her: http://www.fieradeltartufo.org 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #5 Skrevet 23. mai 2014 Nå er ikke oktober høysesong for musikkfestivaler, kanskje med unntak av klassisk og moderne musikk, eventuelt jazz, men i Berlin skjer det alltid noe, av stort og smått. For eksempel Jon Alaska og Yann Tiersen begge den 4. oktober, Elvis Costello er der i en uke noen dagere senere, Blue Man Group har alltid show, og det er virkelig flust av intimkonserter. Det er sikkert noe lignende i London også. Jeg ville nok først funnet by og så sjekket hva som skjer. Holder likevel en knapp på Berlin. Det er mye moro for oss som er passelig voksne! Anonymous poster hash: 455a6...462
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2014 #6 Skrevet 24. mai 2014 Ville valgt oktoberfest Anonymous poster hash: 74a94...518
angara Skrevet 24. mai 2014 Forfatter #7 Skrevet 24. mai 2014 TS her. London og Berlin er alltid kult å reise til. Men har vært begge steder nylig. Ikke utelukket å dra, men da bør det være en veldig spesiell konsert/happening. Skal sjekke konsertprogrammet. Hadde jo egentlig vært knall med en tur til Berlin uten barn denne gangen. Så ser jeg helt tilfeldig at Swans spiller i Krakow i midten av oktober. Har aldri sett dem live før! Men mener at det var midt i en uke, og derfor upraktisk å ta fri fra jobb.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2014 #8 Skrevet 24. mai 2014 TS her. London og Berlin er alltid kult å reise til. Men har vært begge steder nylig. Ikke utelukket å dra, men da bør det være en veldig spesiell konsert/happening. Skal sjekke konsertprogrammet. Hadde jo egentlig vært knall med en tur til Berlin uten barn denne gangen. Så ser jeg helt tilfeldig at Swans spiller i Krakow i midten av oktober. Har aldri sett dem live før! Men mener at det var midt i en uke, og derfor upraktisk å ta fri fra jobb. Ja, London og Berlin er vanskelig å gå lei! Jeg ville kanskje ventet litt siden mange konsertprogrammer ennå ikke er fastlagt. Swans spiller faktisk i Wien den 17. oktober, og det er også en by med mange bra småkonserter, i tillegg til større klassiske konserter og operaer så klart. Ellers er Torino en flott by som visstnok har Movement-festivalen i oktober. Vil også varmt anbefale byer som Lisboa og Istanbul - alltid mange restauranter med super stemning og musikk, og byene er store nok til å tiltrekke seg større artister også. Anonymous poster hash: 455a6...462 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå