Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest karimor
Skrevet

hei..

jeg er tilfeldigvis sammen med en mann.. med ekstramt gammeldagse holdninger. problemet er ikke det, man han sier selv at han er såååå moderne, men jeg tar han hele tiden i mene det motsatte..

Han forventer at det er ryddig i huset, at det er nok mat etc.. Han sier til meg at det er rotete etc, men han gjør ike noe med det... forventer at jeh skal stå på pinne for han..

han har sagt til meg at "hvis han føler at dette ikke gå lenger, så vil han gå fra meg" og henviser til at jeg ikke holder det så ryddig han vil..

Like etterpå sier han det motsatte... at jeg ikke er "tjenestepia" hans, men hvis han sier det han sier, hvorfor får jeg ikke det til å gå opp opp i hodet mitt..

Det blir bare kollisjoner..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kollisjoner??, det er ikke rart. Uhm, :roll: vel, pakk snippen og dra!

Gjest karimor
Skrevet

ja jeg har mest lyst til det nå... men jeg er nå glad i han..

Gjest karimor
Skrevet
Dette må være en spøk. :o

nei dessverre... :cry:

Skrevet

Si at om han er interessert i å bo sammen med deg så får han være instilt på å ta sin rettmessige halvdel av husarbeidet (sett evt opp en arbeidsfordelingsplan?)

Om han da velger å forlate deg, så har du ikke gått glipp av så mye.

Gjest Linda Marie
Skrevet

Det virker som om det er et stort gap mellom hva slags holdninger han viser og hva slags holdninger han ønsker å vise. Ved å hele tiden si til deg at han er en "moderne mann" så trenger han ikke ta ansvar for det faktum at han faktisk er stikk motsatt.

Ganske feigt i grunnen!!

Jeg pleier å "dømme" mennesker utfra hva de gjør og ikke hva de sier. Det er handlinger som bekrefter personlighet ikke ytringer. Snakk med han og si hva du synes . Fortelle han at han opptrer selvmotsigende og at du blir frustrert og forvirret av hans oppførsel.

Skrevet

Tråden er ryddet. Marianne Moderator

Gjest Fighter
Skrevet

Jeg har en venninne som var i et sånt forhold. Det var hun som måtte gjør alt husarbeidet og bele det ikke gjort skikkelig klagde han. Hun forlot han og det synes jeg ud også bør gjøre, karimor. Vil han ha en hushjelp får han betale for det som alle andre.

Gjest karimor
Skrevet
Det virker som om det er et stort gap mellom hva slags holdninger han viser og hva slags holdninger han ønsker å vise. Ved å hele tiden si til deg at han er en "moderne mann" så trenger han ikke ta ansvar for det faktum at han faktisk er stikk motsatt.

Ganske feigt i grunnen!!

Jeg pleier å "dømme" mennesker utfra hva de gjør og ikke hva de sier. Det er handlinger som bekrefter personlighet ikke ytringer. Snakk med han og si hva du synes . Fortelle han at han opptrer selvmotsigende og at du blir frustrert og forvirret av hans oppførsel.

du har rett, det irriterer meg grenseløst, fordi han sier det når andre menn og damer er i nærheten, det han gjør da, er å skryte på seg at alt går knirkefritt, når det er jeg som gjør alt..

Det er det samme som at du gjør alt på jobben og så tar en annen all rosen... -det blir helt feil..

jeg har forklart han det jeg føler og mener, men svaret sier seg selv, det er essensen i tråden her... og som jeg beynte den med..

dessutten, så gjør han ikke husarbeid, unntatt hvis jeg er "vrang" og sier at han skal gjøre det, men da venter han i det leeeeeengste, så det er total kaos... og da må jeg oftest ta det...

Skrevet

Husk på en ting; en mann har ikke makten til å sette deg i en situasjon som enkelt beskriver som "hun måtte gjøre alt husarbeidet".

Dersom du gjør alt husarbeidet så er det fordi du har akseptert den løsningen og faktisk gjør arbeidet.

Dersom du ikke vil ha det sånn, så krever du en endring (det beste er jo å aldri begynne å gjøre det i første omgang!)

Du velger selv hvordan du aksepterer å bli behandlet!

Gjest karimor
Skrevet
Husk på en ting; en mann har ikke makten til å sette deg i en situasjon som enkelt beskriver som "hun måtte gjøre alt husarbeidet".

Dersom du gjør alt husarbeidet så er det fordi du har akseptert den løsningen og faktisk gjør arbeidet.

Dersom du ikke vil ha det sånn, så krever du en endring (det beste er jo å aldri begynne å gjøre det i første omgang!)

Du velger selv hvordan du aksepterer å bli behandlet!

der sa du jammen noe...

skal tenkepå det..... men hvis jeg ikke gjør husarbeidet, sa han at forholdet ikke ville fungere... mulig at jeg legger for mye i ordene hans, jeg vet ikke.

:)

Gjest lyna ii
Skrevet

[quote="karimor

..... men hvis jeg ikke gjør husarbeidet, sa han at forholdet ikke ville fungere... mulig at jeg legger for mye i ordene hans, jeg vet ikke.

:)

Gjest gjest 2
Skrevet

Høres ut som en kontroll-ting...

Hvis du trekker deg unna og dermed "tar" kontrollen, er det godt mulig han lover gull og grønne skoger. Men NÅ tester han deg. Og det kommer han til å fortsette å gjøre.

Gjest Anonymous
Skrevet

Han høres ut som en unge.. Strekker grensene for å se hvor langt han kan trekke deg. Og hvis han kan klare det, så slipper han jo å gjøre noe i huset.. :o

Gjest anneline
Skrevet

Må dere bo sammen for å ha et forhold?

Sånne menn egner det seg best å ha et forhold til basert på at dere har hver sin husholdning.

Ellers er det mye snacks på markedet som ikke oppfører seg på den måten, så det er kanskje greit å skifte beite før dere blir altfor tett knyttet?

Det kan være tøft i begynnelsen å være så hard mot seg selv at man bryter ut av et forhold som ikke fungerer, men dette kommer nok ikke til å irritere deg mindre med tiden, det kan jeg nesten garantere deg!

Hvis du klarer det så skal du se at du om noen måneder faktisk har kommet over hele mannen, noe som kan være vel verd smerten i begynnelsen. Det er litt som å slutte å røyke faktisk...

Skrevet

Her trengs litt ondskapsfull kvinnelist. :sjarmor:

Sett deg ned sammen med ham og sett opp en liste over hva som skal gjøres hjemme for å holde det på det nivået dere vil. (Vaske bad en gang i uka, bytte sengetøy hver 14 dag. Vaske klær, vaske kjøkkenet o.s.v) Heng den på innsida av en skapdør og hver gang en av dere gjør noe av dette noterer dere dato. Så langt virker det jo som om du også sier at du gjerne vil det skal være strøkent hos dere. Men så var det baktanken da.....

Fo 14 dager senere har du plutselig bevismateriale når du er den eneste som har gjort noe som helst. Da kan du faktisk be ham om å skjerpe seg, og si at "du ikke er sikker på om du gidder dette om han skal bruke deg som hushjelp". Og om han drar frem sine "moderne holdninger" i selskap har du plutselig en god historie å bidra med som ikke akkurat setter ham i det lyset han liker best.

Gjest tusjen
Skrevet

Jeg hadde ihvertfall ikke funnet meg i å ha det sånn.. Det høres helt forferdelig ut å ha det sånn.. True med å gjøre det slutt hvis han ikke er fornøyd med husarbeidet.. Jeg hadde ikke taklet det... Håper det ordner seg på den ene eller andre måten..

tusjen

Gjest *Fiona*
Skrevet

Herlighet, er dette noe å tenke på?

I mange av trådene her så ser jeg det legges frem problemer av ymse slag og ymse alvorlighetsgrad. Og grunnen til å bli er at man er "glad i noen".

Vel, det holder ikke! Åpenbart! Man MÅ da ha større krav enn det! "Glad i"? Mennesker er nå engang slik at de knytter bånd til dem de er forbundet med på den ene eller andre (eller flere) måter. Jeg kan være glad i moren min, men dersom hun ikke hadde vært moren min vill ejeg antagelig gitt henne en kule i panna - hun står for helt andre verdier enn meg og behandler andre mennesker annerledes enn jeg ville gjort.

Poenget me då bli voksen og kunne velge mennesker SELV er å vre sterk nok til å velge BORT dem som tar energi fra deg, og ta vare på dem som har energi å TILFØRE deg.

Jeg mener ikke at man skal gi opp ethvert forhold som ikke er hel-festlig HELE tiden, men jeg mener man er altfor redd for å bryte opp!!! Vi har bare ett liv (såvidt vi vet) så hvorfor ikke tørre å ha litt høyere krav??

Slutter aldri å undre meg over kvinners evne eller mangel på evne til å prioritere. Å være "glad i noen" er jaggu overvurdert. You'll get over it. Det finnes jo bedre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...