AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #1 Skrevet 22. mai 2014 Jeg må bare få ut litt frustrasjon for dette har jeg lurt på lenge. Hvorfor er det sånn at noen bruker andre mennesker som underholdning? Et eksempel: ei jente har liten vennekrets og få som genuint bryr seg om henne. Hun blir gravid og da får hun en hel haug med venneforespørsler på facebook, ikke ukjente folk, men folk hun kjenner. Disse menneskene legger henne til som venn nettopp fordi det er en forrandring i livet hennes og det vil de følge med på. De er ikke interessert i hvordan det går med henne eller interesser i å tilbringe tid med henne, det er kun for underholdningen. Hvorfor gjør folk sånt? Det samme om en person med veldig lite venner dør, da har denne personen plutselig masse masse venner som "bryr seg", dukker opp i begravelsen og "sørger". Jeg er en sånn person. Har lite venner og få som faktisk bryr seg, men hvis det skjer en forrandring i mitt liv så dukker plutselig mange mennesker opp for å "se på". Hvis jeg hadde dødd ville det sett ut som om jeg hadde betydelig større antall venner og folk som bryr seg enn jeg faktisk har. Er så drittlei av sånne folk. Anonymous poster hash: 89efd...329
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #2 Skrevet 22. mai 2014 Mange er dessverre sånn. Jeg vil faktisk skylde på TV og lignende - det er nesten så folk ikke skjønner at de lever? De tror at livet er et spill, noe de kan betrakte, som en film. Hver gang jeg ser folk som glaner, enten på meg eller på andre, tenker jeg dette: "Skjønner de ikke at jeg kan se tilbake?". Folk som lever via andre har ikke noe eget liv da, så det er jo synd på dem. I min familie, eller rettere sagt svigerfamilien, er det slik. Skravlekjerringene sladrer om alle, fordi de ikke har et liv selv. Det er ungene som får gjennomgå, og svigerdøtre/svigersønner Man får bare heve seg over det.Anonymous poster hash: 2989c...961
Red-Ruby Skrevet 22. mai 2014 #3 Skrevet 22. mai 2014 Facebook handler jo om sosial underholdning, for hvor mange av "vennene" dine snakker du med hver dag? Du har jo dem bare der for å være oppdatert på hva som skjer. Det med begravelse.. må si at du har en dyster syn på menneskelige forhold. Bare fordi noen begynner å bry seg hvis noen dør,betyr det ikke at de er falske. Kanskje de faktisk sørger på ekte? sørger over et død menneske som de gikk i klassen med, angrer på at de aldri tok kontakt, og har en generell angst for døden? Noen mennesker blir aldri fornøyd. Noen går gjennom en krise, sånn som tennåringsgraviditet eller dødsfall og lurer på hvorfor flere ikke brydde seg, for det er jo negativt? mens andre tenker "hvorfor bryr du deg?" kriser kan faktisk av og til få frem noe godt i oss alle.. 2
King in the North Skrevet 22. mai 2014 #4 Skrevet 22. mai 2014 Facebook handler jo om sosial underholdning, for hvor mange av "vennene" dine snakker du med hver dag? Du har jo dem bare der for å være oppdatert på hva som skjer. Det med begravelse.. må si at du har en dyster syn på menneskelige forhold. Bare fordi noen begynner å bry seg hvis noen dør,betyr det ikke at de er falske. Kanskje de faktisk sørger på ekte? sørger over et død menneske som de gikk i klassen med, angrer på at de aldri tok kontakt, og har en generell angst for døden? Noen mennesker blir aldri fornøyd. Noen går gjennom en krise, sånn som tennåringsgraviditet eller dødsfall og lurer på hvorfor flere ikke brydde seg, for det er jo negativt? mens andre tenker "hvorfor bryr du deg?" kriser kan faktisk av og til få frem noe godt i oss alle.. Godt innlegg Spesielt angående dødsfall og slikt. Det kan være med å skape sterke emosjoner hos mange, enten det er anger osv. En ahaopplevelse for mange, og da kan de ende opp med å vise oppmerksomhet rundt en gitt sak pga dette. Og er ikke det egentlig bare flott? Det med graviditet er vel kanskje en annen sak, men at empati og dype følelser gir folk en trang til å vise sin respekt i triste situasjoner.. nei det er bare flott 1
Puny Skrevet 22. mai 2014 #5 Skrevet 22. mai 2014 Det er jo bare å takke nei til slike forespørsler... Og begravelser er vel bare fint om folk kommer i, ville ikke sett på dette som å bli "brukt som underholdning" men bare en fin måte å ta farvel på, begravelser er jo ikke bare for de aller aller nærmeste....
LivLaga Skrevet 22. mai 2014 #6 Skrevet 22. mai 2014 Enig der altså! Og hele poenget med face er jo "snoking".. hvis man vil være privat et det jo bare å takke nei :-) Facebook handler jo om sosial underholdning, for hvor mange av "vennene" dine snakker du med hver dag? Du har jo dem bare der for å være oppdatert på hva som skjer. Det med begravelse.. må si at du har en dyster syn på menneskelige forhold. Bare fordi noen begynner å bry seg hvis noen dør,betyr det ikke at de er falske. Kanskje de faktisk sørger på ekte? sørger over et død menneske som de gikk i klassen med, angrer på at de aldri tok kontakt, og har en generell angst for døden? Noen mennesker blir aldri fornøyd. Noen går gjennom en krise, sånn som tennåringsgraviditet eller dødsfall og lurer på hvorfor flere ikke brydde seg, for det er jo negativt? mens andre tenker "hvorfor bryr du deg?" kriser kan faktisk av og til få frem noe godt i oss alle..
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #7 Skrevet 22. mai 2014 Jeg er nok en av de som kan bli oppfattet sånn på face. Ofte når noen jeg ikke har truffet på lang tid/ikke er FBvenn med får baby eller gifter seg eller noe, et det ofte mange av mine venner som har kommentert brudebilder, og da kommer det opp på min vegg.. Så tenker jeg "Humm.. hun har jeg ikke sett på lenge! Lurer på hvordan hun har det" også sender jeg venneforespørsel Det er da ikke vondt ment!Anonymous poster hash: 02da4...f3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå