AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #1 Skrevet 22. mai 2014 Hvordan kan jeg henvise til foreleser som kilde i eksamensoppgaven min? Vi bruker APA stil. Anonymous poster hash: 515a9...66c
Puny Skrevet 22. mai 2014 #2 Skrevet 22. mai 2014 Det er vel ikke meningen at man skal henvise til forelesninger, finn kilden som foreleseren har brukt... Står gjerne på siste eller første side i forelesningsarkene....
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #3 Skrevet 22. mai 2014 Det er vel ikke meningen at man skal henvise til forelesninger, finn kilden som foreleseren har brukt... Står gjerne på siste eller første side i forelesningsarkene.... Det er fra mine egne notater, så finner det ikke nå. Får ikke kontakte foreleser midt i eksamen heller.. Anonymous poster hash: 515a9...66c
Puny Skrevet 22. mai 2014 #5 Skrevet 22. mai 2014 Det er fra mine egne notater, så finner det ikke nå. Får ikke kontakte foreleser midt i eksamen heller.. Anonymous poster hash: 515a9...66c Kan dessverre ikke gi deg noe annet råd, enn å finne hvor foreleseren har tatt det fra, sikkert fra pensum et sted... spør noen medstudenter om de har lest det noe sted... For det skal strengt tatt ikke henvises til foreleser fordi det er jo ikke din foreleser som har kommet opp med det, det bør krediteres til den som har skrevet det... Hvis noen har skrevet noe er det deres åndsverk, det at noen andre sier det på en forelesning i ettertid gjør jo ikke at man skal referere til den ikke sant.... 1
Gjest Jørild Skrevet 22. mai 2014 #6 Skrevet 22. mai 2014 (endret) http://www.hil.no/biblioteket/kurs_og_veiledninger/oppgaveskriving/apa_kildehenvisninger/andre#Interne http://www.hil.no/biblioteket/kurs_og_veiledninger/oppgaveskriving/apa_kildehenvisninger/sekundaerkilder Endret 22. mai 2014 av Jørild
Gjest orkan Skrevet 22. mai 2014 #7 Skrevet 22. mai 2014 Bruker foreleseren deres powerpoint i undervisningen? Dersom han gjør det skal det være en referanseliste på slutten av pp'en, så kanskje du kan grave frem riktig kilde derfra
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #8 Skrevet 22. mai 2014 Bruker foreleseren deres powerpoint i undervisningen? Dersom han gjør det skal det være en referanseliste på slutten av pp'en, så kanskje du kan grave frem riktig kilde derfra Ja, men han legger ikke ved kildeliste :-/ Jeg har omformulert det som har blitt sagt, så er ikke direktesitat. Kan jeg fremdeles ikke bruke det?? Anonymous poster hash: 515a9...66c
Gjest orkan Skrevet 22. mai 2014 #9 Skrevet 22. mai 2014 Nei, man skal alltid ha kilder for påstandene sine.
Gjest Badabing Skrevet 22. mai 2014 #10 Skrevet 22. mai 2014 Ja, men han legger ikke ved kildeliste :-/ Jeg har omformulert det som har blitt sagt, så er ikke direktesitat. Kan jeg fremdeles ikke bruke det?? Anonymous poster hash: 515a9...66c Hvis du sjekker linken til Jørild, ser du at det ikke bør brukes. Hos oss får vi i alle fall ikke lov, vi må bruke primærkilder.
Gjest Jørild Skrevet 22. mai 2014 #11 Skrevet 22. mai 2014 Det burde dere faktisk ta opp, at han ikke bruker kildeliste, det skal han. Du kan ikke bruke det så framt du ikke kan henvise, så du burde finne en plass i pensum det står. Har dere fått fagplan? Det skal stå pensum til hvert fag i denne. Da kan du se hvilke bøker han henter undervisningen fra.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #12 Skrevet 22. mai 2014 Det burde dere faktisk ta opp, at han ikke bruker kildeliste, det skal han. Du kan ikke bruke det så framt du ikke kan henvise, så du burde finne en plass i pensum det står. Har dere fått fagplan? Det skal stå pensum til hvert fag i denne. Da kan du se hvilke bøker han henter undervisningen fra. Hovedpensumet vårt er i tre store kompendier, uten innholdsfortegnelse. Er derfor veldig tungvint å finne frem Men skal prøve.... Takk for hjelp! Anonymous poster hash: 515a9...66c
kaffemor Skrevet 22. mai 2014 #13 Skrevet 22. mai 2014 Evt prøve å google det? Har gjort det flere ganger selv, og etter litt leting har jeg som oftest funnet kilden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå