Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg har fått dilla på å spise havregrøt til frokost, men jeg blir så løs i magen av det! Rett før eller rett etter jeg har spist opp skåla mi må jeg løpe på do og bæsje. WHY? Resten av dagen (spiser kun havregrøt til frokost) er jeg helt fin i magen....

Anonymous poster hash: a3bcc...1b9
Videoannonse
Annonse
Gjest bustyvel
Skrevet

Kanskje fordi du reagerer på havre? Jeg ville ha kuttet det ut dersom du reagerer såpass på det.

Skrevet

Reagerer du på andre korn? Har du melk i?

• Liker 3
Gjest Thai clinch
Skrevet

Stivelsen fra havren (havregryns-avkok) skal jo normalt binde sammen magen. Brukes mot løs mage. Kanskje det er melken, eller en slags allergi.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja har litt vann og litt melk. Har aldri reagert på melk før, og forsåvidt ikke havregryn heller før nå i det siste....rart :/

AnonymBruker
Skrevet

Har ingen allergier som jeg vet om nei!

Skrevet

Du har vel ikke bær oppi? (Mange har det.) Kan ikke blåbær virke avførende?

AnonymBruker
Skrevet

Hmm, har av og til bær oppi, men stort sett bare kanel og banan, eller kanel og sukker hvis vi ikke har banan. I dag hadde jeg bare kanel og litt sukker, og måtte løpe på do rett etter jeg hadde spist opp...

Går det an å reagere på oppvarmet melk? Får av og til vondt i magen når jeg spiser pannekaker, vafler og risengrynsgrøt...Eneste sammenhengen jeg kan se utenom at det muligens er selve grynene...(har aldri reagert på kald melk, og det drikker jeg ofte).

Skrevet

Samme skjedde med meg. Måtte kutte ut havregryn og nå er jeg helt fin i magen igjen.

Skrevet

Det er jo fiberrikt? Får i gang magen?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Magen min også reagerer på havregryn.

Blir oppblåst og promper vannvittig mye.

Men det er helt til jeg får tømt meg :O

Anonymous poster hash: 4ae7a...90a

Skrevet

Det er jo fiberrikt? Får i gang magen?

Men det får da være måte på :fnise:

• Liker 1
Gjest Solsmil
Skrevet

Jeg reagerte på samme måte som deg før. Etter å ha kuttet ut diverse matvarer som jeg omsider har funnet ut at jeg reagerer på (blant annet gluten og laktose), så kan jeg faktisk spise havregrøt uten at det skjer noen ting

Gjest brutal_mann
Skrevet

Det er nok ikke havregrøten som er utfordringen her, men andre ting. Du skal heller ikke se bort fra at dette er noe som er kun for en periode. Ikke få panikk eller stress med det, ta det rolig og kjenn etter hva som gjør hva med kroppen din.

Gjest Ciegus
Skrevet

Jeg måtte kutte ut havregryn av samme årsak. Spiste ikke med melk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...