Gå til innhold

Kuttet ned på karbo og er sulten hele tiden...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlg? Spiser jo mye mer proteiner.

Kan ta gårsdagen som eksempel.

Frokost: Hjemmelaget kornblanding med nøtter og melk til

Lunsj: Omelett med to egg, 150 g kyllingfilet og masse grønnsaker.

Middag: Hjemmelaget pastasaus, kyllingkjøttdeig, bittelitt fullkornspasta.

Kvelds: Når kvelden kom måtte jeg ha karbo, to skiver hjemmebakt grovbrød med mager salami, ost og lett bringebærsyltetøy.

Hva gjør jeg feil?

Anonymous poster hash: e4d05...71d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg opplever at protein ikke metter så godt, må ha litt fett også, noe ditt kosthold ikke inneholder noe særlig mengde av.

Skal du absolutt spise karbohydrater burde du ikke proppe i deg den karbobomba rett før du skal legge deg i sengen.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ok. Takk for svar. Skal putte inn mer fett :)

• Liker 1
Skrevet

Ikke at jeg er noen ekspert, men baserer det på egne erfaringer. Du må jo se hva du skal oppnå med det du driver med. Kutte sukker, spise masse grønnsaker og proteiner er jo bra for vektnedgang, enda mer effektivt med en god gåtur hver dag og styrketrening.

Likevel, spiser man fornuftig og trener kommer man i god form uansett.. Det er bare det å gjøre det som kan være problemet.......

AnonymBruker
Skrevet

Ja det er sant… Har egentlig ingen planer om vektnedgang. Veier 55 og er 164 cm. Gikk ned 5 kg kun ved å begynne å jogge. Jogger 3 mil i uka ca. Vil bare føle meg friskere og ikke så oppblåst...

Skrevet

Så innsats, 55kg på 164cm høres veldig bra ut :) Ja, mange føler seg litt oppblåst på for mye karbo.

Selv klarer jeg ikke unngå pastaen, godt brød og gode poteter alltids.

Skrevet

Prøver du på en lavkarbodiett for å gå ned i vekt?

Slik jeg tolker din diett er det altfor mye karbohydrater og for lite fett.

Kutt alt korn. Det inkluderer både pasta og brød.

• Liker 3
Skrevet

Synes jo ikke at du hadde spist spesielt mye, så ikke rart du måtte ha mat på kvelden.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Uten å ha hverken planer for å gå ned eller andre bakenforliggende motiver så spiser jeg godt med rå grønnsaker som krever tygging i tillegg til tomater.

Det er gulerøtter, blomkål, stilkselleri, kålrabi, tomater, sukkererter.

I tillegg litt frukt (et par stykker + litt juice).

Kombinerer dette med et par hjemmebakte brødskiver og kanskje et par hjemmebakte knekkebrød i løpet av en dag.

Holder meg til minimale mengder poteter, pasta og ris (er ikke så overvettes glad i det) kombinert med fisk, kylling eller kjøtt og grønnsaker (salat, stekt i ovnen sammen med fisken/kyllingen/kjøttet, eller som salat).

Har aldri følelsen av å være sulten, og mistenker det har mye å gjøre med at magen får noe å jobbe med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...