Bini86 Skrevet 21. mai 2014 #1 Skrevet 21. mai 2014 har aldri spilt inn noe som helst før, bare freestylet uten beat. Jeg har lagt ut lenke på urørt, men vet ikke om jeg fikk det til. Jeg kan ingenting om redigering heller, og gjorde det ganske amatørmessig på audacity for første gang... spytta rett på mobilen... men prøvde meg ihvertfall.Har du tips til hva jeg kan gjøre bedre? Jeg er ikke flink, bare lurer på om jeg har potensiale?Kvaliteten er som sagt veldig dårlig, sett bort ifra det, hvordan var det? Deltar i en konkurranse hvor de er ute etter POTENSIALE.Setter utrolig pris på tilbakemeldinger fordi jeg er LOST.NRK P3 Urørt
Bini86 Skrevet 21. mai 2014 Forfatter #2 Skrevet 21. mai 2014 Noen våkne her som kan meg tilbakemelding?
Bini86 Skrevet 21. mai 2014 Forfatter #3 Skrevet 21. mai 2014 Men hvis du ser bort ifra at det ikke er din type musikk? Jeg er ikke fan av beaten, men det var den vi MÅTTE bruke..... :/
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #4 Skrevet 21. mai 2014 Bli eldre ! Hilsen Musiker Anonymous poster hash: 8f70d...17d
Bini86 Skrevet 21. mai 2014 Forfatter #5 Skrevet 21. mai 2014 Jeg blir eldre for hver dag, noen tips til forbedringer?
Spaghetti Skrevet 21. mai 2014 #6 Skrevet 21. mai 2014 Høres ut som skikkelig ghetto-musikk. Teksten er også.. Vel.Er dette en skoleoppgave, siden du "måtte" bruke den? 1
Gjest multibox Skrevet 21. mai 2014 #7 Skrevet 21. mai 2014 Høres faktisk ikke så dumt ut. Men du burde jobbe litt mer med remastringa. Vokalen høres veldig kunstig ut i forhold til beaten, så prøv å integrer den bedre. Jeg har kun jobbet med elektronisk musikk uten noe særlig vokal, så har minimalt med pointers.
Bini86 Skrevet 21. mai 2014 Forfatter #8 Skrevet 21. mai 2014 Det er en konkurranse hvor de kun er ute etter potensiale, ikke en som er proff. Kun for jenter.
Bini86 Skrevet 21. mai 2014 Forfatter #9 Skrevet 21. mai 2014 Takk Husvarm! Men hva mener du med kunstig? Har redigert veldig lite. Det er spilt inn på mobil med musikk fra data i bakgrunnen :/ 1
Bini86 Skrevet 22. mai 2014 Forfatter #10 Skrevet 22. mai 2014 Her er to andre jeg konkurrerer mot: http://urort.p3.no/#!/Band/lala http://urort.p3.no/#!/Band/meramusic (SIRKUS heter låta) Var de bedre? Jeg vet kvaliteten deres var bedre enn min...
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #11 Skrevet 22. mai 2014 Potensiale er der, men det vil vise deg om noen år når stemmen har fått utviklet seg. Fortsett å utvikle deg. ikke stopp! Anonymous poster hash: 8f70d...17d
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #12 Skrevet 22. mai 2014 du rapper på norsk. en fordel. Anonymous poster hash: 8f70d...17d
Bini86 Skrevet 22. mai 2014 Forfatter #13 Skrevet 22. mai 2014 Takk for tilbakemelding Anonym, her er beskrivelsen til hva de er ute etter: - Vær deg selv Til å lytte, krangle og til slutt plukke ut en verdig vinner av konkurransen har vi fått med oss et knippe særs kompetente jurymedlemmer som vil offentliggjøres ved en senere anledning. Juryformann Mats Borch Bugge, som vanligvis jobber som musikksjef i P3, mener det er på høy tid at det rettes et fokus på jenter og rap. - Det har lenge vært en bevissthet rundt fraværet av jenter på den norske hiphopscenen. I hvert fall bak mikrofonen. Med Linda Piras remiks av “Knäpper mina fingrar” i vinter ble det ekstra tydelig at dette uheldige forholdet ikke er et helnorsk fenomen, men at man faktisk kan gjøre noe for å endre det. Derfor kjører vi nå denne konkurransen, sier Borch Bugge. Han understreker at juryen først og fremst er på jakt etter særpreg og potensiale, og ikke nødvendigvis en ferdigslepet diamant. - Vi ønsker at alle som har lyst til å prøve seg, gjør det. Inngangen er lavterskel, det betyr at vi ser – eller rettere leter – etter nye stemmer. Om stemmen har en bra historie, er det et pluss. Har du noen tips til de som vil prøve seg? - Det er vel så enkelt som at du må være seg selv. Du er uansett bra nok til å melde deg på – alle er velkomne inn.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #14 Skrevet 22. mai 2014 Takk Husvarm! Men hva mener du med kunstig? Har redigert veldig lite. Det er spilt inn på mobil med musikk fra data i bakgrunnen :/ Nicket til han du siterte er Multibox. Anonymous poster hash: 803d7...49d
Bini86 Skrevet 22. mai 2014 Forfatter #15 Skrevet 22. mai 2014 Nicket til han du siterte er Multibox. Anonymous poster hash: 803d7...49d Haha ups!
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #16 Skrevet 22. mai 2014 har aldri spilt inn noe som helst før, bare freestylet uten beat. Jeg har lagt ut lenke på urørt, men vet ikke om jeg fikk det til. Jeg kan ingenting om redigering heller, og gjorde det ganske amatørmessig på audacity for første gang... spytta rett på mobilen... men prøvde meg ihvertfall.Har du tips til hva jeg kan gjøre bedre? Jeg er ikke flink, bare lurer på om jeg har potensiale?Kvaliteten er som sagt veldig dårlig, sett bort ifra det, hvordan var det? Deltar i en konkurranse hvor de er ute etter POTENSIALE.Setter utrolig pris på tilbakemeldinger fordi jeg er LOST.NRK P3 Urørt Fin, klar stemme. Du er talentfull Stå på! Lykke til! Anonymous poster hash: 869c9...abc
Bini86 Skrevet 22. mai 2014 Forfatter #17 Skrevet 22. mai 2014 Tusen takk Anonym! Jeg skulle gjerne hatt litt kritikk også haha! Og jeg er 23 år forresten
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #18 Skrevet 22. mai 2014 Takk Husvarm! Men hva mener du med kunstig? Har redigert veldig lite. Det er spilt inn på mobil med musikk fra data i bakgrunnen :/ "Takk Husvarm", hahaha Anonymous poster hash: 7ba54...5a5
dillyduzit Skrevet 22. mai 2014 #20 Skrevet 22. mai 2014 (endret) Det du har som de ikke andre har, er kraft i stemmen. Det er bra. Det som ikke er så bra er at teksten din flyter litt all over the place og rytmen fungerer ikke godt nok med melodien. Prøv å lytte godt til selve melodien, for å deretter skrive en ny tekst med tonefall som funger. Jeg pleier å bruke en røde mikrofon i et lydtett rom, eller et rom med minimalt for lyd hvor alt blir lagt inn i Ableton. Nå vet jeg ikke hvor erfaren du er med dette programmet, men du har b.la Logic Pro (ikke prøvd med "recording" tho) og AudioCity (heller ikke prøvd) Det er også en fordel dersom stemmen din er et lydnivå høyere enn musikken. Det blir som en beat, det er ikke den publikum fokusere på. Endret 22. mai 2014 av dillyduzit
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå