Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Forvirret
Skrevet

Alle snakker om husarbeide, noen synes at det er et ork, mens andre leker seg gjennom den..

Jeg pratet med sjefen før helgen som spurte meg følgende. "hva skal du gjøre i helgen?". jeg svarte "vaske hus, klippe plen osv" sjefens sitt var var dermed.. "Åhh, du skal altså bare slappe av i helgen"

hrmf... å gjøre husabreid er så aboslutt ikke noe avslappning -s-

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesta
Skrevet

Med husarbeide tenker jeg på alle de jevnlige tingene som må gjøres i et hus. Så som vasking og rydding, vasking av klær, støvtørking osv. Tenker ikke på hagearbeide selv om jeg ser at plenklipping er noe som skjer ofte.

Regner med at sjefen din gjør lite hjemme siden han mente du skulle slappe av i helga.

Skrevet
Regner med at sjefen din gjør lite hjemme siden han mente du skulle slappe av i helga.

Tenkte jeg og.

Husarbeid tar mye tid og krefter, og kan være til stor irritasjon. (Spesielt når det ikke blir gjort)

Skrevet

Dersom du ikke har noen andre planer enn "vanlig husarbeid" en hel helg blir det vel litt tid til avslapping også? Eller?

Andre helger har man jo andre ting å gjøre i tillegg til husarbeidet.. (i alle fall jeg..) og da blir det mindre tid til avslapping osv.

Husarbeid er jo noe som gjøres jevnt og trutt hver eneste dag..

Storrengjøring osv kommer i en annen kategorie enn "husarbeid" da det er en stor jobb som gjøres sjelden (i motsetning til husarbeid som er småjobber som gjøres kontinuerlig)

Forstår godt hva sjefen din mente, jeg.. ;)

Gjest forvirret
Skrevet
Dersom du ikke har noen andre planer enn "vanlig husarbeid" en hel helg blir det vel litt tid til avslapping også? Eller?

joda, jeg skjønner hva sjefen mener, jeg også, men det er ikke rett å baggatelisere husarbeidet.. Det er noe herk... og et virkelig slit for meg.

Jeg gjør husabreid fordi jeg må og med stor motvilje..

Så for meg er det en slitsom jobb, som jeg MÅ ha i tilegg til jobben...

Vaske klær, gulv, tørke støv, rydde, handle, etc...

Det er verste er kanskej at jeg må ha KONTROLL over alt sammen... Jeg gir gjerne husarbeidet bort til mann og barn og de gjør det, oftest.. men hva skjer hvis jeg er syk eller borte... ( det har skjedd) da må jeg handle inn før jeg drar og gjøre resten av husarbeidet når jeg kommer hjem ( hvis jeg ikke har delt ut arbeidsøkter ) til alle sammen -hehe-

tenk å bare gå hjem og slenge seg ned på sofaen og ikke tenke.... på husarbeidet...

Det er mann man skulle ha vært -hehe

Skrevet
tenk å bare gå hjem og slenge seg ned på sofaen og ikke tenke.... på husarbeidet...

:roll:

Hallo?? For en holdning du har..

Skrevet

Ikke her i huset. Vi deler på husarbeidet og for samboeren min kunne det ikke falle ham inn å ligge slengt på sofaen mens jeg støvsuger rundt ham.

Skrevet
  Det er verste er kanskej at jeg må ha KONTROLL over alt sammen... Jeg gir gjerne husarbeidet bort til mann og barn og de gjør det, oftest.. men hva skjer hvis jeg er syk eller borte... ( det har skjedd) da må jeg handle inn før jeg drar og gjøre resten av husarbeidet når jeg kommer hjem ( hvis jeg ikke har delt ut arbeidsøkter ) til alle sammen -hehe-

Hvorfor gjør du dette da?? På den måten "lærer du" de andre i huset at det er slik det skal være............ :-?

Tror nok kanskje vi kvinner må være litt flinkere til å kutte ut denne "kontroll-tanken" vår............ Det er ris til egen bak mener jeg :wink:

Når brødboksen er tom - så skjønner de nok at de må handle sjøl......... og når klesskapet er tomt, ja - da må de jammen bruke vaskemaskinen også! 8)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...