Gå til innhold

To enkeltsenger til dobbeltseng - god ide eller ikke?

Freaky Fly

Anbefalte innlegg

Hei!

Bor i studentbolig og kan muligens få overta enkeltsengen til en av de andre. Den er lik som min i størrelse og høyde, så jeg tenker da å prøve å sette de sammen for å få dobbeltseng. Etter litt googling ser det ut som om mange sliter med å få det til å funke bra?

Hvis jeg gaffateiper/stripser sammen sengebeina, og kjøper dobbelt overmadrass, burde det ikke da gå fint? Noen som har erfaringer med den løsningen? Unødvendig å kjøpe en dobbel overmadrass til et par tusen dersom det er usannsynlig at det blir bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Der de selger rammemadrasser pleier de også å selge "beslag" som skal skrus fast i begge sengene; en oppe og en nede.

Jeg har testet ut og det funket kjempefint. Har du ekstramadrass oppå der igjen, så ligger du nydelig! :jepp:

---

...og her fant jeg bilde på hvordan det kan se ut også. Begge sengenes ramme skal sammen oppi de beslagene der

og festes med fire skruer for sikkerhets skyld. http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/30024943/

:tommelopp:

Endret av Hoppetaujenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikea senger? Rammemadrass eller er det annen type seng?

Aner ikke hvor sengene er fra. Er type ganske billige, vanlige rammemadrasser.

Der de selger rammemadrasser pleier de også å selge "beslag" som skal skrus fast i begge sengene; en oppe og en nede.

Jeg har testet ut og det funket kjempefint. Har du ekstramadrass oppå der igjen, så ligger du nydelig! :jepp:

---

...og her fant jeg bilde på hvordan det kan se ut også. Begge sengenes ramme skal sammen oppi de beslagene der

og festes med fire skruer for sikkerhets skyld. http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/30024943/

:tommelopp:

Lurt! Det går jo an å prøve om gaffateip ikke holder de nok sammen, hehe :) håper at en ekstra overmadrass kan gjøre susen, ja, selvom jeg ikke kjøper noe veldig dyrt og tykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville heller bukt festebeslag fra IKEA enn gaffateip i hvertfall - gaffateip ser aldri bra ut!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har dårlig erfaring også med beslag. Dette var to wonderland rammemadrasser til en pris på 18000. Det ble en sprekk i midten og føltes ikke som en dobbelseng siden den ene alltid måtte sove i sprekken hvis vi lå tett.

Anonymous poster hash: 2fba4...39e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dårlig erfaring også med beslag. Dette var to wonderland rammemadrasser til en pris på 18000. Det ble en sprekk i midten og føltes ikke som en dobbelseng siden den ene alltid måtte sove i sprekken hvis vi lå tett.

Anonymous poster hash: 2fba4...39e

Hadde dere dobbel overmadrass over da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Bruk nå i alle fall ikke gaffa.

Kjøp heller to lastereimer på nærmeste bilrekvisita eller Coop Extra byggvarer.

Funker fett, holder stabilt, - undertegnede har gode erfaringer ;)

Lette å feste, lette å løsne, sitter som støpt ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer helt an på sengene. Noen senger er litt buet i kantene eller har ben som stikker litt ut på siden slik at madrassen ikke helt møtes på midten, mens andre kan du få til å stå veldig tett om du bruker strips eller beslag eller lastereimer som noen ovenfor skriver.

Men det blir uansett ikke så godt om du ikke har en tykk dobbel overmadrass oppå.

Anonymous poster hash: 4362d...692
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Bor i studentbolig og kan muligens få overta enkeltsengen til en av de andre. Den er lik som min i størrelse og høyde, så jeg tenker da å prøve å sette de sammen for å få dobbeltseng. Etter litt googling ser det ut som om mange sliter med å få det til å funke bra?

Hvis jeg gaffateiper/stripser sammen sengebeina, og kjøper dobbelt overmadrass, burde det ikke da gå fint? Noen som har erfaringer med den løsningen? Unødvendig å kjøpe en dobbel overmadrass til et par tusen dersom det er usannsynlig at det blir bra:)

Vi har omtrent sånn seng, to rammemadrasser på 90cm, en dobbelmadrass over det og en dobbel overmadrass på toppen. I starten hadde vi ikke engang festet de to rammemadrassene sammen engang, men jeg ble lei av å måtte flytte sengene sammen omtrent to ganger i uka, så vi satte bare to skruer i ramma på midten, så nå sklir de ikke lenger fra hverandre.

Har du en dobbelmadrass og en dobbel overmadrass til å legge på toppen, så funker det helt fint, det samme kan også funke om du kjøper en litt tykk dobbel overmadrass, vår er 8cm tykk, men jeg aner ikke om det faktisk blir bra. Overmadrasser koster ikke nødvendigvis flere tusen heller, det kommer helt an på hvor du kjøper den og om du velger ekstrem kvalitet eller sånn brukbar kvalitet. Det går også an å kjøpe en skumgummigreie til å legge mellom de to rammemadrassene, slik at glippa i midten ikke blir så veldig merkbar, men jeg er litt usikker på hvor man får tak i dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...