AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #1 Skrevet 21. mai 2014 Hei , denne er da til alle blivende og de som har vært brud! Jeg har vært på prøvesminking i dag og ble egentlig ikke så veldig fornøyd. Jeg bruker selv til vanlig øyenskygge med litt skimmer i (lettere å legge og få fin og jevn) litt eyeliner og maskara. Jeg hadde tatt med litt av mine øyenskygger for å vise hvilke farger jeg liker, men sminkøren sa fort at jeg ikke kan bruke en skygge med skinner i pga av at dette ikke vil bli pent på bildene. Isteden la hun matte skygger som ble egentlig alt for mørkt for min smak. Nå sitter jeg å lurer på om å droppe hele greien da jeg føler at måten hun sminket på ikke føles eller ser ut som meg. Min samboer så meg med denne sminken og var heller ikke super begeistret. Sminkøren sa at sminken hun la på meg var det lyseste hun kunne legge for ellers ville jeg forsvinne på bildene. Noen som har erfaring med skimmerøyenskygge og bilder? Nå skal det siest at jeg vurderte å droppe pyntingen av håret også i og med at jeg føler jeg har fått til finere frisyre selv og vurderer egentlig å gjøre alt selv nå.Føler på en måte jeg kan leve med at jeg ikke er helt perfekt på håret og sminket viss jeg har gjort det selv, men dersom jeg lar andre gjøre det så tror jeg at jeg kommer til å gå rundt å irritere meg over dette! . What to do? Gud så fryktelig overfladisk! Noen som har gjort alt selv med både sminke og hår og vært fornøyd?!Anonymous poster hash: a67a0...0e4
Gjest lillelarve Skrevet 21. mai 2014 #2 Skrevet 21. mai 2014 (endret) Om du søker etter bryllup-sminke-tutorials på YouTube får du opp mye bra. https://www.youtube.com/watch?v=UciO1LnKkAQ https://www.youtube.com/watch?v=FwxFolL9nxE Disse liker jeg. Spesielt den siste. Det ser veldig naturlig ut og samtidig er det nok sminke. Edit: Og så trenger du ikke bruke produktene de bruker selvfølgelig. Bare bruk noe lignende. H&M selger rimelige øyeskygger om du ikke har (iallefall her jeg bor...). Endret 21. mai 2014 av lillelarve
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #3 Skrevet 21. mai 2014 Hva med å prøve en annen? Sier hun/han det samme, så har de kanskje et poeng? Anonymous poster hash: 4b935...513
noomi Skrevet 21. mai 2014 #4 Skrevet 21. mai 2014 (endret) Hun som sminket deg har et poeng. For å se bra ut på bilder må du for det første ha ganske mye sminke og for det andre må det ikke være glitter i sminken. Du vil ende opp som på bildet vedlagt. Du må heller ikke ha solfaktor i hudkremen du bruker. http://mitt-bryllup.no/tag/bryllupssminke/ Se forøvrig den siden for sminketips. Er du komfortabel med å sminke deg selv så gjør det. Men etter det jeg har fått med meg så må en ha litt sminke for at bildene blir bra. Min strategi (tror jeg) er å vaske av sminken etter middagen og bildene, og legge min egen. Endret 21. mai 2014 av noomi
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #5 Skrevet 21. mai 2014 Det viktigste er at du føler deg vel, hvis du ikke kommer bra nok fram på bildene kan det fikses i Photoshop etterpå. Anonymous poster hash: 70136...199
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #6 Skrevet 22. mai 2014 TS her: Jeg kan dessverre ikke forsøke noen andre da det er bare noen uker igjen til bryllupet og her ikke mer enn to sminkører på plassen jeg bor (liten tettsted). Jeg snakket nettopp med sminkøren og hun var sjokkert og at hun hadde aldri opplevd at noen ikke var fornøyd. Synst det er litt enkelt å si, men, men. Men nå skal jeg en tur tilbake idag å forsøke igjen. Dersom det ikke er pent da heller, så gjør jeg alt selv. Forresten Noomi, så skal jeg ikke legge skimmer helt opp til bryna, så tror ikke dette vil bli et problem, forhåpentligvis Anonymous poster hash: a67a0...0e4
noomi Skrevet 22. mai 2014 #7 Skrevet 22. mai 2014 Men da ser jeg ikke problemet- for da kan du bare sminke deg selv hvis du er mer komfortabel med det? Det må være bedre det enn å klage på sminkøren (som sikkert gjør som best hun kan og slik hun har lært det). Håper dere har en god tone likevel da, så det ikke blir dårlig stemning..
Momseguri Skrevet 22. mai 2014 #8 Skrevet 22. mai 2014 I ett av mine bryllupsmagasin er det et intervju med en sminkør, og hun anbefalte faktisk bruder å sminke seg selv. Rett og slett fordi du vet hvordan du vil ha det og hvordan du pleier å se ut til vanlig. Jeg vurderer dette veldig selv, da det jo også er mye å spare. Hvorfor ikke eksprimentere litt med sminken nå, finne noen tutorials og ta bilder og se hvordan det ser ut?
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #9 Skrevet 22. mai 2014 Ts her: Å! Jeg er så utrolig glad for jeg gikk tilbake! Jeg sminket ene øyet slik jeg bruker med skimmer, og hun sminket det andre uten skimmer, men i så lik farge som jeg brukte og hennes ble mye finere! Selv om det var veldig ubehagelig å måtte gå tilbake og hun synst sikkert jeg var helt bridezilla, må faktisk moralen være her at manmå stå på sitt slik man får den sminken man føler seg pen og seg selv som! så får det heller vere at man kanskje ikke blir bestevenner med sminkøren i ettertid;)Anonymous poster hash: a67a0...0e4 3
HoppsyDaisy Skrevet 23. mai 2014 #10 Skrevet 23. mai 2014 Så bra det ordnet seg. Jeg skal bli sminket i Italia. Jeg er veldig spent på det! Skal ikke ha prøvetime :o Jeg googlet litt før og etter bilder. Og de aller fleste ser bare ut som er flottere utgave av seg selv Noen av de er jo litt ekstreme da.. https://www.google.no/search?q=wedding+hair+2014&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=G0BeU5bmDKiWyQPikoHwCA&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=2025&bih=1007#q=wedding+makeup+before+and+after&tbm=isch&imgdii=_
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå