JeanetteH Skrevet 21. mai 2014 #1 Skrevet 21. mai 2014 Hei, jeg og min kjære samboer sitter i en kontrakt knipe her. Fra og med da vi flyttet inn i slutten av juni 13 har det vært x antall feil her vi bor, ting som skulle fikses før vi flyttet inn men som ali skjedde. Det finnes også personer i samme blokk som ikke holder husreglene, firmaet vi leier av eier to tilsvarende blokker i samme område hvor reglene er det samme (har opplevd brudd der også). but anyways... Vi har en leiekontrakt som strekker seg til 2016, med binding på ettår. Vi prøvde å si opp litt før første mai, slik at vi ville bli flyttende ut til 1. august, og da ville vi ha vært boende her i 1år og 1mnd. Vi fikk svar tilbake om at det ikke var mulighet til å si opp kontrakten før det var gått ett år.. Noe som betyr at vi ikke får si opp før 1.juli og kan dermed ikke flytte ut før i oktober.. Jeg begyner på skole til høsten to timer unna her og er avhengig av at vi får avbrutt kontraken. Vi har mest sansynligvis også vunnet en budrunde på en leilighet og får flytte inn 1. aug. Jeg har lest at utleier ikke kan nekte deg å flytte ut om vi finner en utleie, og om vi finner en passende person som kan ta over leien og utleier nekter kan vi si opp uten at de skal ha noe å si på det.. Noen der ute som vet om lover og regler som kan hjelpe oss i denne suppa?
Fraggzy Skrevet 21. mai 2014 #2 Skrevet 21. mai 2014 Hei, jeg og min kjære samboer sitter i en kontrakt knipe her. Fra og med da vi flyttet inn i slutten av juni 13 har det vært x antall feil her vi bor, ting som skulle fikses før vi flyttet inn men som ali skjedde. Det finnes også personer i samme blokk som ikke holder husreglene, firmaet vi leier av eier to tilsvarende blokker i samme område hvor reglene er det samme (har opplevd brudd der også). but anyways... Vi har en leiekontrakt som strekker seg til 2016, med binding på ettår. Vi prøvde å si opp litt før første mai, slik at vi ville bli flyttende ut til 1. august, og da ville vi ha vært boende her i 1år og 1mnd. Vi fikk svar tilbake om at det ikke var mulighet til å si opp kontrakten før det var gått ett år.. Noe som betyr at vi ikke får si opp før 1.juli og kan dermed ikke flytte ut før i oktober.. Jeg begyner på skole til høsten to timer unna her og er avhengig av at vi får avbrutt kontraken. Vi har mest sansynligvis også vunnet en budrunde på en leilighet og får flytte inn 1. aug. Jeg har lest at utleier ikke kan nekte deg å flytte ut om vi finner en utleie, og om vi finner en passende person som kan ta over leien og utleier nekter kan vi si opp uten at de skal ha noe å si på det.. Noen der ute som vet om lover og regler som kan hjelpe oss i denne suppa? Jeg har ikke en lov akkurat nå, men de aller fleste utleiere godtar at du får flytte ut såfremt du skaffer en ny leietager som blir godkjent av utleier (her kan det være lurt å gjerne ha en liste med 8-10 navn på mulige interesserte). Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #4 Skrevet 22. mai 2014 Loven sier i hvert fall at man ikke kan avtale tidsbestemt leiekontrakt for en kortere periode en 3 år. Hvis det er tilfelle vil normal 3 mnd oppsigelsestid gjelde.Anonymous poster hash: 9813f...951
Gjest Jørild Skrevet 22. mai 2014 #5 Skrevet 22. mai 2014 Tidsbestemt leiekontrakt på et år er vel ikke lov, så jeg hadde startet med å lese husleieloven og henvist til den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå