Gå til innhold

Tilkobling av mail til outlook express

Anbefalte innlegg

Gjest Elenath ii
Skrevet

Sitter og prøver å hjelpe mamma med å sette opp onlineadressen sin i outlook. Alt går stort sett greit, bruker riktig server etter som det jeg ser. Det som skjer er at når vi skal sjekke etter nye mail så kommer det opp en sånn oppringningsboks som det kommer hvis man skal koble seg til internett med vanlig modem, mamma og pappa har bredbånd. Er dette grunnen til at vi ikke får det til? Hvordan får vi da eventuelt fjernet denne "boksen"? :klø:

HJELP!!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Kontrollpanel - Legg/til fjern programmer. Avinnstaller modem-program-sak-dingsen.

Gjest Elenath ii
Skrevet

Skal prøve det, prøvde å legge til adressen i microstoft outlook og da får vi denne feilmeldingen:

unable to connect to the server (account 'pop.online.no', POP3 server: 'pop.online.no' , error number: 0x800ccc0e).

Er dette noe vi kan ordne opp i eller er det hos telenor feilen ligger?

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Det er en feilmelding om at du ikke får kontakt med serveren. Jeg vil anta at den prøver å koble til modemet, og naturlig nok finner den ikke noe oppkobling der. Tror avinnstallering av programvaren til modemet vil løse det der, men det kan være at du må gjør andre ting også. Men prøv det i første omgang.Restart maskinen etter avinnstallering for å være sikker.

Skrevet

Du må velge at den skal bruke bredbåndsforbindelsen for å finne ny e-post. Husker ikke i hodet åssen det gjøres.

Og hvis du ikke har bredbånd fra Telenor, skal ikke smtp serveren være online.no. Tror jeg det var.

(Mye hjelp i meg :roll: )

Gjest Elenath
Skrevet

Finner ikke den modemgreia på lista ved legg til/fjern programmer jeg. Herregud - føler meg helt dum her :oops: *leter litt til*

Gjest Elenath
Skrevet

ok, sletta kontoen og tok alt på nytt, da kommer ikke modemtilkoblingen opp, men den prøver å se etter nye mail samtidig som den prøver å sende en jeg har skrevet. Fikk opp disse feilmeldingene:

Tilkoblingen til serveren mislyktes. Konto: 'pop.online.no', Server: 'smtp.online.no', Protokoll: SMTP, Port: 25, Sikker (SSL): Nei, Kontaktfeil: 10061, Feilkode: 0x800CCC0E

Tilkoblingen til serveren mislyktes. Konto: 'pop.online.no', Server: 'pop.online.no', Protokoll: POP3, Port: 110, Sikker (SSL): Nei, Kontaktfeil: 10061, Feilkode: 0x800CCC0E

Gjest Elenath
Skrevet
Du må velge at den skal bruke bredbåndsforbindelsen for å finne ny e-post. Husker ikke i hodet åssen det gjøres.

Og hvis du ikke har bredbånd fra Telenor, skal ikke smtp serveren være online.no. Tror jeg det var.

(Mye hjelp i meg :roll: )

på papirene våre står det at smtp serveren er smtp.online.no :o

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

start - programmer - <modemprogram>, skal det vel også være en avinnstallering. Du får bare lete litt. Det heter frisurf, dersom du hadde abonnement fra telenor uten månedsavgift.

Skrevet

på papirene våre står det at smtp serveren er smtp.online.no :o

Da er det jo fine greier.

Det glemte nemlig jeg å sjekke da vi fikk bredbånd, så jeg fikk ikke sendt noe e-post den første uka (lite dum jeg da)

Gjest Elenath
Skrevet
:ler: det skal ikke være så lett det her da. Har fått fjernet den modemgreia, men det hjelper fint lite. Mistenker telenor for å være roten til alt ondt! :evil:
Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Allright neste ting du bør prøve..:). I windows har du et sted hvor du kan legge til og fjerne tilkoblinger. Den kan du finne på Internett Explorer. Gå inn på verktøy - alternativer i Internett Explorer. Velg arkfanen tilkoblinger. Jeg har en mistanke om at du har en modem-tilkobling der. Fjern den. Start Outlook Express om igjen.

Gjest Elenath
Skrevet

Der står det bredbåndstilkobling (standard) under den står det bredbåndstilkobling 2 og bredbåndstilkobling 3, ingen modemtilkobling.

Du er en engel som hjelper :kysse:

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Hmm..fikk du det til, eller fikk du det ikke til? :klø: Ble litt usikker jeg nå :)

Gjest Elenath
Skrevet
Hmm..fikk du det til' date=' eller fikk du det ikke til? :klø: Ble litt usikker jeg nå :)[/quote']

:ler: fikk det ikke til :klø:

:evil: Telenor :evil:

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Hmm..søkte litt på nettet, det er en eller annen tilkobling som er feil, eller det kunne være outlook som det er noe feil med. Hvis du gidder kan du jo prøve en annen epost-klient. Last ned thunderbird fra www.mozilla.org og innstaller, eller noen andre klienter bare for å prøve. Den likner forøvrig veldig på outlook express, bortsett fra at den er litt sikrere ;)

Legg inn konto på nytt der og se om det funker...

Gjest Elenath
Skrevet

Vi fikk det ikke til med andre klienter heller. tror det er noe feil hos telenor, hun får kontakte de hvis det ikke ordner seg.

Gjest the imp
Skrevet

Telenor har som Groo skrev problemer med epostserveren sin i dag. Dersom du fortsatt har problemer med dialere får du søke etter henholdsvis online eller frisurf for å finne hvor evt. dialere ligger hen. Må bare få lov å kommentere at å si at å si at telenor er roten til alt ondt fordi dere ikke har fjernet dialere blir litt søkt, men det er vel sånt som kan komme når man er forbanna ;)

Gjest Elenath
Skrevet
Telenor har som Groo skrev problemer med epostserveren sin i dag. Dersom du fortsatt har problemer med dialere får du søke etter henholdsvis online eller frisurf for å finne hvor evt. dialere ligger hen. Må bare få lov å kommentere at å si at å si at telenor er roten til alt ondt fordi dere ikke har fjernet dialere blir litt søkt, men det er vel sånt som kan komme når man er forbanna ;)

Ja, var egentlig bare en spøk. Har latt det ligge i dag siden telenor tydeligvis sliter. Grunnen til at jeg er litt irritert på telenor er at de ikke får hjelp der - så sant de ikke ringer det nummeret som koste 26 kroner minuttet da. Litt håpløst. Det var ingenting galt med mailen før de byttet til bredbånd for noen uker siden. Har også prøvd andre epost lesere hvor dialeren ikke kom opp og det virket ikke da heller.

Skrevet

No har eg ikkje OE på denne maskina, men dette snakket om 'dialere' fekk meg til å tenkja litt: Det er vel råd å bruke innstillingar i stil med 'er tilkoblet nettverk' eller noko sånt, slik at du IKKJE ringer opp (eller prøver) frå OE? Berre brukar eksisterande tilkopling?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...