Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tenkt på å slå opp med typen i kanskje ett år.. fordi jeg har innsett at vi er en veldig dårlig match. Vi er veldig uenige om ting, vi er veldig forskjellige generelt. Han har vært utro, hvilken gjør det ekstremt vanskelig å stole på han når han er ute på byen med kompiser og har drukket. Han er frekk, "kald" og gir meg ikke nok oppmerksomhet føler jeg. Som jeg vil ha, og trenger. Han må alltid ha rett, og må alltid ha siste ordet. Jeg får ikke sagt det jeg mener før han avbryter og må absolutt si det han mener, fordi det er jo alltid rett… Han virker ikke interessert i det jeg mener og sier i det hele tatt. Når jeg for eksempel forteller om noe som har skjedd den dagen, så viser han ingen interesse.. Når jeg derimot er entusiastisk når jeg forteller om det.. så bare begynner han på et nytt tema. Det gjør veldig vondt. Jeg har egentlig mistet en del følelser for han, og jeg ser hvertfall ikke noen fremtid med han.

Jeg vil slå opp med han, men det er så vanskelig. Vi har vært sammen i snart 2 år. Jeg er så vandt med å være med han.. og kontakte han(er som regel bare jeg som tar insiativ til å sende han melding, som også jeg syns er negativt..), og for å være helt ærlig, er jeg avhengig av sex. jeg er redd for at hvis jeg slår opp.. vil jeg være veldig desperat etter sex, og da vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Og jeg tror at jeg aldri kommer til å ha sex om veldig veldig lenge, noe som også hindrer meg i å slå opp med han, fordi når jeg er sammen med han, får jeg jo sex. Vet ikke om dette er normalt(?)

i tillegg er jeg redd for at jeg ikke har noen venner som trøster meg. Jeg har ingen nære venner jeg kan snakke med, og vil ikke havne på bånn siden jeg holder alt inni meg selv når jeg vet at det er bedre å snakke med noen, og bli trøstet.. Jeg har mamma da, men vil jo ha noen på min egen alder også.

Hva skal jeg gjøre? :(

Anonymous poster hash: 81564...8b4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ingen??? :(

Gjest Malanthor
Skrevet

Slå opp med han nå. Ingen grunn til og hale ut prosessen og gjøre det hele værre. Og vil du kaste bort tiden på en fyr som du aldri kommer til og få det noe bra med?

Gjest doktor
Skrevet

Er du blitt avhengig av sex med ham fordi det er eneste bekreftelsen eller nærheten du får i forholdet? eller livet forøvrig?

Du høres ut til å befinne deg i en veldig sårbar situasjon hvor du tar til takke med smuler og skit for å slippe å være alene. Kanskje du vil ha veldig godt av et brudd og måtte bygge opp flere "sosiale" bein å stå på?

Jeg har tenkt på å slå opp med typen i kanskje ett år.. fordi jeg har innsett at vi er en veldig dårlig match. Vi er veldig uenige om ting, vi er veldig forskjellige generelt. Han har vært utro, hvilken gjør det ekstremt vanskelig å stole på han når han er ute på byen med kompiser og har drukket. Han er frekk, "kald" og gir meg ikke nok oppmerksomhet føler jeg. Som jeg vil ha, og trenger. Han må alltid ha rett, og må alltid ha siste ordet. Jeg får ikke sagt det jeg mener før han avbryter og må absolutt si det han mener, fordi det er jo alltid rett… Han virker ikke interessert i det jeg mener og sier i det hele tatt. Når jeg for eksempel forteller om noe som har skjedd den dagen, så viser han ingen interesse.. Når jeg derimot er entusiastisk når jeg forteller om det.. så bare begynner han på et nytt tema. Det gjør veldig vondt. Jeg har egentlig mistet en del følelser for han, og jeg ser hvertfall ikke noen fremtid med han.

Jeg vil slå opp med han, men det er så vanskelig. Vi har vært sammen i snart 2 år. Jeg er så vandt med å være med han.. og kontakte han(er som regel bare jeg som tar insiativ til å sende han melding, som også jeg syns er negativt..), og for å være helt ærlig, er jeg avhengig av sex. jeg er redd for at hvis jeg slår opp.. vil jeg være veldig desperat etter sex, og da vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Og jeg tror at jeg aldri kommer til å ha sex om veldig veldig lenge, noe som også hindrer meg i å slå opp med han, fordi når jeg er sammen med han, får jeg jo sex. Vet ikke om dette er normalt(?)

i tillegg er jeg redd for at jeg ikke har noen venner som trøster meg. Jeg har ingen nære venner jeg kan snakke med, og vil ikke havne på bånn siden jeg holder alt inni meg selv når jeg vet at det er bedre å snakke med noen, og bli trøstet.. Jeg har mamma da, men vil jo ha noen på min egen alder også.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er du blitt avhengig av sex med ham fordi det er eneste bekreftelsen eller nærheten du får i forholdet? eller livet forøvrig?

Du høres ut til å befinne deg i en veldig sårbar situasjon hvor du tar til takke med smuler og skit for å slippe å være alene. Kanskje du vil ha veldig godt av et brudd og måtte bygge opp flere "sosiale" bein å stå på?

Ja, det er nok det. Den nærheten når vi har sex(og at det er godt) er redd jeg ikke kommer til å få sex på en stund :( og fordi jeg blir trist av tanken på at han kommer til å finne seg en ny, bli forelsket i en annen.. Får så vondt av å tenke på det. Kommer det til å gå over etterhvert når man har gjort det slutt?

Gjest doktor
Skrevet

Ja. Og du må øve deg på å være alene, ellers er det det som gjør at du kommer til å klamre deg til dårlige menn livet ut. Det går fort bedre når du først har prøvd å ta et par steg på egen hånd.

Ja, det er nok det. Den nærheten når vi har sex(og at det er godt) er redd jeg ikke kommer til å få sex på en stund :( og fordi jeg blir trist av tanken på at han kommer til å finne seg en ny, bli forelsket i en annen.. Får så vondt av å tenke på det. Kommer det til å gå over etterhvert når man har gjort det slutt?

Skrevet

Huff, føler med deg. Ja, det går over å få vondt når du tenker på ham med en annen. Det kan være fryktelig vondt å gå også, det betyr ikke at det er feil. Tenk på at han kanskje kan finne en som faktisk får det bra med ham. Ikke bli fordi du har det mindre ille sammen med ham enn i begynnelsen uten.

På sikt får du det bedre. Skulle ønske jeg hadde vært klar over hvor vondt det kan gjøre å gå, uten at det betyr at det er feil. Hadde spart meg og en mann for mye smerte.

Skrevet

Jeg kan garantere deg om at det kommer til å gå over etter hvert! Det kommer til å være fryktelig hardt i begynnelsen, men det går over, og du kommer til å lære noe om deg selv.

Jeg var også sammen med helt feil fyr i 2 år, og var knust da det ble slutt. Men nå er jeg faktisk glad han dro. Hadde jeg fortsatt vært sammen med han, vil jeg aldri møtt min nåværende kjæreste som faktisk gir meg den nærheten jeg trenger.

Uansett, her er en klem :hug:

Gjest brutal_mann
Skrevet

Det går over når du innser at du fortjener bedre. At du fortjener å bli elsket. Da vil du få den roen som gjør at du ikke vil finne deg i oppførselen til denne egoistiske lømmelen du er sammen med nå. Om nødvendig kan du oppsøke profesjonell hjelp. Det er jo tydelig at du sliter med et ødelagt selvbilde. Bare husk, at du er betydelig mer verdt enn han som nå bryter deg ned.

Skrevet

Hei TS, jeg har nettopp gått ut av et slikt forhold, og er like usikker og redd som deg..

Men svært få venner, og må stå helt alene nå.. Send meg en PM om du trenger å snakke :hug:

Gjest Coolaid
Skrevet (endret)

Du er en person som oppleves som veldig usikker på deg selv og livet. Du tenker på hva som kanskje kan komme til å skje i fremtiden. Litt sånn katastrofetenkning. Du stoler ikke på deg selv, men godtar som et dårlig andre alternativ, et dårlig forhold og sex med en person som ikke syns noe om deg og følelsene dine og behandler deg kjipt.

Du er et kapabelt menneske som alle andre. Det er ikke noe spesielt med deg som gjør at du ikke kan klare et brudd eller å ikke ha sex med et annet menneske en periode. Du har alle egenskaper du trenger for å klare et brudd. Dessuten kan du finne mye nytelse i sex med deg selv dersom du går inn for det.

Gjør som følger:

1. Vær tro mot deg selv og følelsene din - gjør det slutt med typen.

2. Stol på deg selv - du er alt du trenger for å takle å leve alene.

3. Våg å leve livet. Gjennom å leve får du erfaringer som viser at du takler livet og alle utfordringer du møter på. Da blir du trygg i deg selv.

Endret av Coolaid

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...