Gå til innhold

Hvilken farge skal det være på avføring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mye problemer med magen, derfor jeg spør. I dag var avføringen min lysbrun og ganske fast. Kom ut som en lang bæsj. Vanligvis er det flere klumper, litt som kaninskit eller mer som diare. Er det et tegn på sunt kosthold at avføringen er fast og har fargen noe å si?

Anonymous poster hash: 7e09f...e06
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns nå virkelig at dette er et spørsmål til legen!

AnonymBruker
Skrevet

Om du ofte får mange små klumper må du spise mer fiber og drikke mer vann!

En normal bæsj skal være myk uten å være rennende og ha en gyllen brun farge. Ikke grå, gul, mørk brun eller sort.

Anonymous poster hash: 29fe1...3e6
Skrevet

Om du ofte veksler mellom diare og små klumper uten å ha store endringer i kostholdet kan det være du har irritabel tarm.

AnonymBruker
Skrevet

Om du ofte veksler mellom diare og små klumper uten å ha store endringer i kostholdet kan det være du har irritabel tarm.

Det har jeg! En dag kan jeg være fin i magen og plutselig reagerer den også får jeg diare. Irriterende. Tåler ikke vanlig melkesjokolade, får vondt i magen og forstoppelse.. I tillegg til melkeprodukter, hvetemel og egg.

AnonymBruker
Skrevet

Den skal være brun. Avføring er normalt brun.

Anonymous poster hash: 83db7...efc

AnonymBruker
Skrevet

Her står det noe: http://www.klikk.no/helse/doktoronline/magetrobbel/article397497.ece

:)

Ifølge Dr. Mehmet Oz, forfatter av boka "Du – bli ekspert på din egen kropp", skal den perfekte, sunne bæsj være lett å gjøre seg av med, være svakt S- eller bananformet, henge sammen og skli nærmest lydløst ned i skålen.

Anonymous poster hash: f08f6...2c9
Gjest Badebuksa
Skrevet

Den skal i allefall ikke være sort eller hvit. Og ikke harde klumper.

AnonymBruker
Skrevet

Bæsjebrun.

Anonymous poster hash: 8dbf8...dd9
AnonymBruker
Skrevet

Det avhenger av hva du spiser. Min er mørkebrun når jeg spiser mye sunt og grønnsaker, men mer vanlig brun når jeg spiser fastfood og fosmat

Anonymous poster hash: 7249b...508
Skrevet

Jeg vil våge å påstå at den bæsjen du hadde i dag hørtes normal ut. Du skal ikke bæsje "kaninskit" med små klumper. En såkalt sunn bæsj skal i teorien være en eneste kabel ifølge de bæsje-artiklene jeg har lest ihvertfall :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Grønn

Anonymous poster hash: 725a2...855

Gjest Ung tøff mann
Skrevet

Min var gul en gang..

Skrevet

Det har jeg! En dag kan jeg være fin i magen og plutselig reagerer den også får jeg diare. Irriterende. Tåler ikke vanlig melkesjokolade, får vondt i magen og forstoppelse.. I tillegg til melkeprodukter, hvetemel og egg.

Høres litt ut som om du kan ha laktoseintoleranse og irritabel tarm. Jeg hadde uansett tatt kontakt med legen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...