blåveis Skrevet 15. juni 2004 #1 Skrevet 15. juni 2004 Vi skal ha vielsen ved en ambassade i en europeisk by. Noe mine foreldre synes er kjempeflott og sier de selvfølgelig vil delta på. Min søster kommer også sammen med sin samboer. Sambos foreldre sier at "de må vel prøve å komme" (og de pleier å reise på storbyturer.. min familie er derimot alt annet enn reisevante..) De synes også at hans søsken "må få slippe" å dra ( :o ) osv. (vi er begge litt skuffet over deres reaksjon) Vi hadde også tenkt at vi alle sammen skulle være sammen fra vielsen og til vi hadde spist middag på restaurant om kvelden.. Men nå har hans foreldre funnet ut at de må gå et annet sted enn oss andre og spise osv mellom vielsen og middagen.. Jeg blir neste flau på vegne av sambos foreldre overfor mine.. Mine foreldre gleder seg masse til å møte hans foreldre og tilbringe både ettermiddagen og kvelden sammen med oss alle (ikke bare akkurat vielsen og akkurat nok tid til å hive inn en hovedrett slik det høres ut til at hans foreldre helst vil) Er det noen som har noen tips til å noe vi kan finne på som aktivitet mellom vielse (kl 14) og middag (ca kl 20?) som gjør at vi kan få hans foreldre til å være sammen med oss andre?
Lavida Skrevet 15. juni 2004 #2 Skrevet 15. juni 2004 Dersom de har vært i den aktuelle byen før kan de kanskje spørres om å være litt guide for de som ikke er kjent, be dem om å foreslå noe? Slik blir de involvert og føler at de får styre litt, hvis du tror det er det de ønsker da! Hvis ingen er kjent gjelder det vel å finne ut om det er noe spesielt i denne byen som kan ha interesse for flest mulig av dere, et kjent museum eller en aktivitet(a là gondoltur i Venezia, for eksempel!). Skjønner at du er litt skuffet over reaksjonen. Hvis ingenting annet går, kan du da snakke med dem? Forklare at dette er en stor dag for dere, som dere ønsker å tilbringe sammen med de som har valgt å bli med dere dit dere skal....eller noe slikt....Lykke til!
tøydukke Anna Skrevet 15. juni 2004 #3 Skrevet 15. juni 2004 Det var da veldig lite entusiastisk fra hans foreldres side... :-? Det er jo tross alt deres store dag og da er det jo hyggelig at alle er sammen og deler opplevelsen! Skjønner at du blir litt frustrert av dette! Hadde det kanskje vært mulig å gjøre noe sånt som å lage et felles program hvor dere f.eks legger inn å se på en severdighet eller to, ta en båttur (hvis det er vann der) eller spise lunsj et hyggelig sted? Hva dere kan gjøre avhenger kanskje litt av hvor pyntet du skal være.. Litt slitsomt å løpe rundt i brudekjole... Håper dere finner en god løsning på dette, så dere får en helt fantastisk dag!!
blåveis Skrevet 15. juni 2004 Forfatter #4 Skrevet 15. juni 2004 Ja, de har vært i denne byen flere ganger (jeg og sambo har vært der en gang og ingen av de andre gjestene har vært der noen gang), men siden de er de som vil trekke seg unna tror jeg ikke at vi kan få dem til å guide oss andre.. Jeg tror heller vi må finne på noe som vi kan dra med oss dem på (eller i alle fall forsøke) Det eneste de har sagt om hva de ønsker hittil er at den restauranten som er deres favorittrestaurant i byen og som de har gått på mange ganger er "unødig dyr for denne anledningen".. Det virker rett og slett som de forsøker å "dysse ned" det hele og gjøre dagen minst mulig til en "stor dag".. Men tusen takk for ditt inspill i alle fall
blåveis Skrevet 15. juni 2004 Forfatter #5 Skrevet 15. juni 2004 Det var noe slik som tøydukke Anna fåreslo vi hadde tenkt.. å spise litt lett lunch og kanskje gå i en park om det er fint vèr osv. (vann er det ikke og severdigheter virker lite firstende i full oppstasing ) Men nå som de har tenkt å "stikke av" så føler vi at vi må har "noe mer" å trekke dem med... Håper på god løsning jeg også.. Takk..
Isiselin Skrevet 15. juni 2004 #6 Skrevet 15. juni 2004 Kan det være at de er litt skuffet for at det ikke ble en "tradisjonell" bryllupsdag med fest, 60 gjester og kirke i hjembyen din at de reagerer på denne furtete måten? Har dere snakket sammen med dem om det. Mange føler det lettere å protestere ved å furte enn ved å bare fortelle at de er litt skuffet. Hvis så er tilfelle vil kanskje innstillingen deres forandre seg litt hvis dere setter dere ned sammen med dem og forklarer hvorfor dere tror denne dagen blir mye bedre for dere enn en vanlig bryllupsfest hjemme i Norge.... Jeg vet jo ikke grunnen til deres motvilje. Jeg bare slenger ut forslag, jeg... Hvis dere i tillegg tar en litt sleip en og forteller foreldrene hans hvor mye dere skulle ønske at de kunne ha hjulpet dere å arrangere et eller annet koselig og kulturelt (båttur, museum e.l.) fordi de kjenner byen så mye bedre enn dere selv og at dere vil at dagen skal bli best mulig... Smiger fører ofte til bedre resultat... Uansett håper jeg at de innen bryllupet skjerper seg og blir de engasjerte og glade foreldrene et brudepar ønsker. Trist når foreldre ikke bryr seg så mye som en selv ønsker...
Holly Hobbie Skrevet 15. juni 2004 #7 Skrevet 15. juni 2004 Hvilken by skal dere til da? Litt lettere aa komme med konkrete raad da! Men aerlig talt - faa din kjaere til aa ta et alvorsord med foreldrene sine. Han kan jo si at hvis de ikke vil vaere med aa feire DERE og ikke bare dra paa storbyferie (som de tydeligvis gjoer ofte likevel) saa kan de likegodt bli hjemme! Lykke til!
blåveis Skrevet 15. juni 2004 Forfatter #8 Skrevet 15. juni 2004 Kan det være at de er litt skuffet for at det ikke ble en "tradisjonell" bryllupsdag med fest' date=' 60 gjester og kirke i hjembyen din at de reagerer på denne furtete måten?[/quote'] Garantert ikke! Sambo spurte om nettopp dette og svaret var at "noe så svært var det nå i alle fall ingen grunn til å gjøre ut av det". De skulle helst hatt redusert det ennå litt mer, de.. :o
blåveis Skrevet 15. juni 2004 Forfatter #9 Skrevet 15. juni 2004 Hvilken by skal dere til da? Litt lettere aa komme med konkrete raad da!! Det har jeg valgt å ikke si noe om her inne.. Jeg vil gjerne beholde anonymiteten pga jeg har skrevet mye om andre mennesker osv her innne. Men aerlig talt - faa din kjaere til aa ta et alvorsord med foreldrene sine. Han kan jo si at hvis de ikke vil vaere med aa feire DERE og ikke bare dra paa storbyferie (som de tydeligvis gjoer ofte likevel) saa kan de likegodt bli hjemme! ! Nei!! De har jo ikke sagt helt at de vil være med ennå en gang.. Vi vil ikke si noe slik til dem for da blir de jo ikke med i det hele tatt.. ! Lykke til! Takk!
Ingeborg Skrevet 15. juni 2004 #10 Skrevet 15. juni 2004 Huff, Blåveis, kinkig situasjon. Er nesten fristet til å si meg enig med Popelka i at din kjære burde ta seg en prat med foreldrene sine. Det er ikke sikkert de har tenkt over at det oppleves sårende når de så tydelig bryr seg så lite om en dag og en hendelse som er av vesentlig betydning for sønnens videre liv. Og dere skylder faktisk dem å gjøre oppmerksom på at dere blir skuffet over måten de oppfører seg på, sånn at de får en sjanse til å fikse på ting. Slett ikke sikkert det virker, men jeg synes de må få vite. Og jeg håper det ordner seg!
Gjest MrsL Skrevet 15. juni 2004 #11 Skrevet 15. juni 2004 Jeg tror jeg ville dratt en Isiselin jeg ...og om det ikke funker så ville jeg bedt dem virkelig tenke seg om og vil de ikke være med å gjøre den største dagen i deres liv spesiell så kan de bare holde seg hjemme!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå