dillyduzit Skrevet 21. mai 2014 #21 Skrevet 21. mai 2014 Freser baconbiter og putter i røra og spiser med sukker eller sirup (tradisjon hjemmefra) eeeller: Lager enkle pannekaker og ruller dem rundt pølser i ildfast form, strør ost over og gir en 10-15 min i ovnen. Tradisjon fra mannens familie. omg, yum! Det må prøves! Det går i bacon her! Jeg pleier også å putte bacon i røra til frokostvafflene.. Bacon Bacon Bacon!
Høhø Skrevet 21. mai 2014 #22 Skrevet 21. mai 2014 Prøv pannekaker som lomper! Rull de rundt en wienerpølse. Kjemepgodt!
Vaffel Skrevet 21. mai 2014 #23 Skrevet 21. mai 2014 Har dere virkelig syltetøy OG bacon på samme pannekake? Det høres jo helt vilt ut. Og så var det ei som hadde bringebærsyltetøy på dem og spiste det sammen med tomatsuppe Så rare dere er Jeg vokste opp med at vi hadde tomatsuppen først (med hardkokt egg til) før vi hadde pannekaker med syltetøy og sukker Hendte dog at det var "bare" pannekaker til middag hvis jeg var på besøk hos kamerater 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #24 Skrevet 21. mai 2014 Prøv pannekaker som lomper! Rull de rundt en wienerpølse. Kjemepgodt! Dette er faktisk gull i barnebursdag, har ofte gjort det, dog med grillpølser. Spesielt stor slager i guttebursdager i alderen 4-9 år, etter min erfaring! Anonymous poster hash: 91895...7c0
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #25 Skrevet 21. mai 2014 Spiser pannekaker til ertesuppe her i huset, en sjelden gang grønnsakssuppe, men syns ertesuppe passer best. Bruker ikke sukker på pannekakene, kun bacon <3 Anonymous poster hash: d664d...421
Gjest Peanut Skrevet 21. mai 2014 #26 Skrevet 21. mai 2014 Så jeg lurer rett og slett på hva slags tilbehør du har til dine pannekaker? Jeg spiser pannekaker (amerikanske og "vanlige" pannekaker) med lønnesirup, solid klatt smør og så sprøstekt bacon. Lager jeg "fluffy pancakes" (ikke den typen som kommer opp når man gugler, men en type man putter inn i ovnen), så tilsetter jeg alt mellom asparges, ost, skinke, sopp, syltetøy. Så godt atte. ^^,
Lou Salome Skrevet 21. mai 2014 #27 Skrevet 21. mai 2014 Suppe først, pannekaker etterpå. Ingenting annet er tillatt. Trodde det var en lov ang det? Og helst på tirsdager. Blåbærsyltetøy er obligatorisk, bacon av og til. Det smakes så vidt på suppa her i huset (bør forøvrig være ertesuppe skal man følge reglene. Reglene lagde min mor for omtrent 50 år siden, og jeg og mine søsken følger dem slavisk). På ekte creperier fråtser jeg i middagspannekaker med middagspannekakefyll, spinat er en favoritt, men får det ikke helt til selv (og når og hvordan skal man spise dem hjemme?)
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #28 Skrevet 21. mai 2014 På ekte creperier fråtser jeg i middagspannekaker med middagspannekakefyll, spinat er en favoritt, men får det ikke helt til selv (og når og hvordan skal man spise dem hjemme?) Når man har lyst, og med kniv og gaffel? Og helst med skikkelig cider til, gjerne norsk. Anonymous poster hash: fece7...bf5
MarianneE Skrevet 22. mai 2014 #29 Skrevet 22. mai 2014 Vi har akkurat sett lyset: Varme pannekaker med Nutella! 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #30 Skrevet 22. mai 2014 Pannekaker og tomatsuppe er jeg vokst opp med. Pannekakene får et dryss sukker mellom seg når de stekes og stables, så er det bare å rulle en mens man spiser suppe til. Som dessert: En stripe vaniljekrem, en stripe blåbærsyltetøy og rull sammen Anonymous poster hash: c5bd1...6d5
Gjest Sabrina Skrevet 22. mai 2014 #31 Skrevet 22. mai 2014 -Sukker og sitron -nutella -ferske jorbær og (nå for tiden) kesam med lime Hvis jeg skal ha dem til middag så blir det med sopp og grønnsaker av diverse slag, siden jeg ikke spiser kjøtt. En kombinasjon jeg faktisk liker er med fetaost, soltørket tomat, oliven og ruccola
Gjest Evel Skrevet 22. mai 2014 #32 Skrevet 22. mai 2014 Tynne søte pannekaker med fyll av meksikansk eller amerikansk gryterett, og deretter rullet. Pluss salat ved siden av. Nom!
magicpie Skrevet 22. mai 2014 #33 Skrevet 22. mai 2014 Vi bruker å ha tomatsuppe eller blomkålsuppe sammen med pannekaker til middag Har som regel blåbærsultetøy på pannekakene, om vi ikke har det blir det jordbærsyltetøy eller sukker.
Leanne Skrevet 22. mai 2014 #34 Skrevet 22. mai 2014 Steker sopp og bacon i panna, heller over pannekakerøre, steker på ene siden, snur pannekaka strør over ost og bretter den dobbel... Serveres med lønnesirup Spiser noen slike først før vi tar pannekaker med syltetøy til dessert Har forøvrig i havremel (havregryn kjørt i blenderen) for å gjøre pannekakene litt grovere og sunnere..
Gjest Inggolf Skrevet 22. mai 2014 #35 Skrevet 22. mai 2014 (endret) Suppe først, pannekaker etterpå. Ingenting annet er tillatt. Trodde det var en lov ang det? Og helst på tirsdager. Blåbærsyltetøy er obligatorisk, bacon av og til. Det smakes så vidt på suppa her i huset (bør forøvrig være ertesuppe skal man følge reglene. Reglene lagde min mor for omtrent 50 år siden, og jeg og mine søsken følger dem slavisk). På ekte creperier fråtser jeg i middagspannekaker med middagspannekakefyll, spinat er en favoritt, men får det ikke helt til selv (og når og hvordan skal man spise dem hjemme?) Så enig med deg! Tomatsuppe med ekstra makaronni oppi først, og deretter pannekaker med enten blåbærsyltetøy eller sukker. Jordbærsyltetøy duger også. I oppveksten dro vi i blant på en restaurant, og der var det helt utroooolig mange gode pannekaketing å velge mellom! Der ble pannekakene på en måte servert som "pizza" eller "omelett". Eksempel på pannekake derfra er pannekake med chili con carne og cheddarost med nacho + skåler ved siden av med rømme, salsa og guacamole. Dessert: Dessertpannekake med banan, sjokoladesaus, nøtter og melis. Men til syvende og sist; Det enkleste er ofte det beste! Blåbærsyltetøy eller sukker! Endret 22. mai 2014 av Noz
Butter Skrevet 22. mai 2014 #36 Skrevet 22. mai 2014 Tenker det samme som ts at pannekaker med sukker og/ eller syltetøy egentlig er dessert. Kjæresten vil ha det, så gidder ikke dille masse mer med dem mtp gratinering o.l. Men selv pleier jeg å ha jarlsberg og paprika eller philadelphia, røkelaks og agurk. Pleier også å lage litt grove pannekaker for littssunnere 1
Gjest Wei Wei Skrevet 22. mai 2014 #37 Skrevet 22. mai 2014 Det er en dessert for meg. Typisk på søndag kl. 12 i barndommen. 1
Gjest Badebuksa Skrevet 22. mai 2014 #39 Skrevet 22. mai 2014 Jeg kunne ALDRI spist pannekaker med blåbærsyltetøy til middag. Det er jo godteri. Nei, skulle jeg spist pannekaker til middag (noe jeg aldri gjør...) skulle det vært fleskepannekaker. Ellers liker jeg pannekakene mine med enten med smør og brunost, smør og sukker, bringebærsyltetøy eller blåbærsyltetøy på. Har prøvd sirup og, men det ble for mye av det gode... Og amerikanske går ikke an, må være tynne og norske
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #40 Skrevet 22. mai 2014 Jeg kunne ALDRI spist pannekaker med blåbærsyltetøy til middag. Det er jo godteri. Nei, skulle jeg spist pannekaker til middag (noe jeg aldri gjør...) skulle det vært fleskepannekaker. Ellers liker jeg pannekakene mine med enten med smør og brunost, smør og sukker, bringebærsyltetøy eller blåbærsyltetøy på. Har prøvd sirup og, men det ble for mye av det gode... Og amerikanske går ikke an, må være tynne og norske og jeg kunne aldri spist pannekaker til dessert Anonymous poster hash: f1fe2...29e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå