AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #1 Skrevet 21. mai 2014 Hei. Jeg går på en kur med Obagi Blender + Tretinoin. Vet at man må forvente og akseptere mye flassing osv.. Nå er det sånn at jeg flasser mest i området rundt munnen/haken - og jeg lurer på om det er mulig å f eks kun smøre pannen/nese/kinn et par netter fremover slik at flassingen roer seg litt der i forbindelse med en spesiell anledning? Eller vil det bli ujevnt i ansiktet da? (F eks lysere i pannen og mørkere på haken liksom?). Noen som vet? Anonymous poster hash: efd27...6d6
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #2 Skrevet 21. mai 2014 Det går fint. Jeg kuttet ut 4dager før jeg skulle noe og bare startet igjen. Legen sa det vart helt greit. Anonymous poster hash: b4a42...076
Professor Orm Skrevet 21. mai 2014 #3 Skrevet 21. mai 2014 Tretinoin bruker laaaang tid på å virke, så om du dropper å ta det i områdene du flasser mest i noen dager, gjør det ingenting. Tvert imot, det er slik man skal gjøre det. Er huden veldig flassete og irritert, tar man pause noen dager
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #4 Skrevet 21. mai 2014 Ts her. Tusen takk for svar så bra! Så det er tretinoinen som gjør at det flasser og ikke blenderen? Men burde jeg fortsette med kun blenderen de dagene jeg tar pause? Eller droppe begge? Anonymous poster hash: efd27...6d6
Professor Orm Skrevet 21. mai 2014 #5 Skrevet 21. mai 2014 Så vidt jeg vet er det det, ja. Blenderen virker på pigmentdannelse og får ikke huden til å fornye seg på samme måte. Men for å være sikker, kan det hende det er best å droppe begge mtp. flassing. Det kan hende blenderen også gir flassete hud, jeg bruker kun tretinoin selv, så jeg kan ikke si noe sikkert
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #6 Skrevet 22. mai 2014 Så vidt jeg vet er det det, ja. Blenderen virker på pigmentdannelse og får ikke huden til å fornye seg på samme måte. Men for å være sikker, kan det hende det er best å droppe begge mtp. flassing. Det kan hende blenderen også gir flassete hud, jeg bruker kun tretinoin selv, så jeg kan ikke si noe sikkert Tusen takk for hjelpen kan jeg spørre hvilken solkrem du bruker? Jeg bruker en fra apoteket, men vurderer å kjøpe en fra Obagi.. jeg har alltid fått masse kviser av solkrem og er usikker på om det er tretinoinen eller solkremen som gir utbrudd nå.. Anonymous poster hash: efd27...6d6
Professor Orm Skrevet 22. mai 2014 #7 Skrevet 22. mai 2014 Tusen takk for hjelpen kan jeg spørre hvilken solkrem du bruker? Jeg bruker en fra apoteket, men vurderer å kjøpe en fra Obagi.. jeg har alltid fått masse kviser av solkrem og er usikker på om det er tretinoinen eller solkremen som gir utbrudd nå.. Anonymous poster hash: efd27...6d6 Jeg har brukt en fra Chanel, men den skal jeg slutte med. Jeg har begynt å alltid sjekke Beautypedia før jeg kjøper produkter. Den ene fra Obagi skal være veldig god. http://www.paulaschoice.com/beautypedia-skin-care-reviews/by-brand/obagi/nu-derm-system/_/Nu-Derm-Physical-UV-Block-SPF-32 Jeg bruker for tiden denne, som også er en dagkrem: http://www.paulaschoice.com/beautypedia-skin-care-reviews/by-brand/clinique/_/super-city-block-oil-free-daily-face-protector-broad-spectrum-40-spf I går kjøpte jeg også en solkrem i pudderform (som jeg nå fant ut at også var vurdert som "best" av Paula's choice. Hadde ikke sjekket den, men var rimelig sikker på at den var bra pga ingrediensene) http://www.paulaschoice.com/beautypedia-skin-care-reviews/by-brand/colorescience-pro/sunforgettable/_/Sunforgettable-Mineral-Powder-Sun-Protection-SPF-30-Brush Den skal jeg begynne å bruke over dagkremen. Kjekk å ha med seg i veska er den også. Tretinoin kan gi utbrudd i begynnelsen. De to produktene jeg nevnte her, bør ikke gi noen reaksjon, spesielt ikke pudderet
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #8 Skrevet 23. mai 2014 Jeg har brukt en fra Chanel, men den skal jeg slutte med. Jeg har begynt å alltid sjekke Beautypedia før jeg kjøper produkter. Den ene fra Obagi skal være veldig god. http://www.paulaschoice.com/beautypedia-skin-care-reviews/by-brand/obagi/nu-derm-system/_/Nu-Derm-Physical-UV-Block-SPF-32 Jeg bruker for tiden denne, som også er en dagkrem: http://www.paulaschoice.com/beautypedia-skin-care-reviews/by-brand/clinique/_/super-city-block-oil-free-daily-face-protector-broad-spectrum-40-spf I går kjøpte jeg også en solkrem i pudderform (som jeg nå fant ut at også var vurdert som "best" av Paula's choice. Hadde ikke sjekket den, men var rimelig sikker på at den var bra pga ingrediensene) http://www.paulaschoice.com/beautypedia-skin-care-reviews/by-brand/colorescience-pro/sunforgettable/_/Sunforgettable-Mineral-Powder-Sun-Protection-SPF-30-Brush Den skal jeg begynne å bruke over dagkremen. Kjekk å ha med seg i veska er den også. Tretinoin kan gi utbrudd i begynnelsen. De to produktene jeg nevnte her, bør ikke gi noen reaksjon, spesielt ikke pudderet Tusen takk for hjelpen og tips Anonymous poster hash: efd27...6d6
Professor Orm Skrevet 23. mai 2014 #9 Skrevet 23. mai 2014 Tusen takk for hjelpen og tips Anonymous poster hash: efd27...6d6 Bare hyggelig. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #10 Skrevet 27. mai 2014 Ts her igjen. Jeg har nå gått et par uker på dette, med én dags pause. Flasser som en gal, huden er kjempesår og kvisene spretter ut overalt. Ser ikke ut i måneskinn.. Tenker å ta noen dager pause nå,det gjør vondt bare å smile.. men hvordan blir det når man starter opp igjen da? Hvis jeg tar 1 ukes pause f eks? Begynner man på sctrach igjen da eller? Anonymous poster hash: efd27...6d6
Professor Orm Skrevet 27. mai 2014 #11 Skrevet 27. mai 2014 Ts her igjen. Jeg har nå gått et par uker på dette, med én dags pause. Flasser som en gal, huden er kjempesår og kvisene spretter ut overalt. Ser ikke ut i måneskinn.. Tenker å ta noen dager pause nå,det gjør vondt bare å smile.. men hvordan blir det når man starter opp igjen da? Hvis jeg tar 1 ukes pause f eks? Begynner man på sctrach igjen da eller? Anonymous poster hash: efd27...6d6 Nei, man begynner ikke fra scratch om det bare er snakk om noen dager, eller ei lita uke. Det viktige er å bruke det jevnlig over lang tid
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #12 Skrevet 27. mai 2014 Nei, man begynner ikke fra scratch om det bare er snakk om noen dager, eller ei lita uke. Det viktige er å bruke det jevnlig over lang tid Gjelder det tretinoinen også? At man bare fortsetter der man slapp på en måte ang flassingen også? For holder ikke ut hvis man må begynne fra start med flassingen osv hver gang man tar et par dagers pause:( Har lest om noen som flasser i ukesvis (typ 12 uker) av å bruke den og jeg er litt usikker på om jeg klarer å komme meg gjennom dette :S man kan jo egentlig ikke forlate huset i denne tilstanden spør du meg.. tusen takk for hjelpen igjen! Anonymous poster hash: efd27...6d6
Professor Orm Skrevet 27. mai 2014 #13 Skrevet 27. mai 2014 Gjelder det tretinoinen også? At man bare fortsetter der man slapp på en måte ang flassingen også? For holder ikke ut hvis man må begynne fra start med flassingen osv hver gang man tar et par dagers pause:( Har lest om noen som flasser i ukesvis (typ 12 uker) av å bruke den og jeg er litt usikker på om jeg klarer å komme meg gjennom dette :S man kan jo egentlig ikke forlate huset i denne tilstanden spør du meg.. tusen takk for hjelpen igjen! Anonymous poster hash: efd27...6d6 Snakket helst om tretinoinen. Men det samme går nok for hydroquinon, du må gå på det over tid, og huden merker ikke forskjell om du har små pauser. Så vidt jeg vet, skal du ikke gå på sistnevnte over veldig lang tid, men tretinoin kan du bruke resten av livet om du vil. Du flasser ikke mer fordi du har noen opphold. Det viktige er at huden venner seg til tretinoinen. Men ja, man må regne med å flasse en stund. Nå flasser huden din fordi den er veldig irritert, du må bare gi den noen dager å roe seg på
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #14 Skrevet 28. mai 2014 Hei. Jeg går på en kur med Obagi Blender + Tretinoin. Vet at man må forvente og akseptere mye flassing osv.. Nå er det sånn at jeg flasser mest i området rundt munnen/haken - og jeg lurer på om det er mulig å f eks kun smøre pannen/nese/kinn et par netter fremover slik at flassingen roer seg litt der i forbindelse med en spesiell anledning? Eller vil det bli ujevnt i ansiktet da? (F eks lysere i pannen og mørkere på haken liksom?). Noen som vet? Anonymous poster hash: efd27...6d6 Jeg går på Obagi, eller har et hudprogram med exfoderm, retamax, polishing scrub og normacleanse. Exfoderm er fra den "gamle" nuderm serien, mens resten er fra ZO/ZO medical, ZO medical er den nye serien som erstatter nuderm. Retamax inneholder retinol og jeg bruker den istedet for tretinoin. Det som er viktig er at du trapper opp bruken i begynnelsen, f.eks 2 kvelder med tretinoin første uka så øke til du bruker den hver kveld. Ellers gjelder det bare å holde ut. Det verste var absolutt de 3 første ukene for meg. Det er viktig å ikke ha for mange opphold, kun en sjelden gang om det er noe spesielt du skal. Så når du har gått ferdig alle ukene(jeg skal gå på det i 4 mnd) får du et vedlikeholdprogram og da skal du kun bruke produktene av og til. Anonymous poster hash: 71bb6...32f
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #15 Skrevet 28. mai 2014 Snakket helst om tretinoinen. Men det samme går nok for hydroquinon, du må gå på det over tid, og huden merker ikke forskjell om du har små pauser. Så vidt jeg vet, skal du ikke gå på sistnevnte over veldig lang tid, men tretinoin kan du bruke resten av livet om du vil. Du flasser ikke mer fordi du har noen opphold. Det viktige er at huden venner seg til tretinoinen. Men ja, man må regne med å flasse en stund. Nå flasser huden din fordi den er veldig irritert, du må bare gi den noen dager å roe seg på Tusen takk for svar.. Anonymous poster hash: efd27...6d6
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #16 Skrevet 28. mai 2014 Jeg går på Obagi, eller har et hudprogram med exfoderm, retamax, polishing scrub og normacleanse. Exfoderm er fra den "gamle" nuderm serien, mens resten er fra ZO/ZO medical, ZO medical er den nye serien som erstatter nuderm. Retamax inneholder retinol og jeg bruker den istedet for tretinoin. Det som er viktig er at du trapper opp bruken i begynnelsen, f.eks 2 kvelder med tretinoin første uka så øke til du bruker den hver kveld. Ellers gjelder det bare å holde ut. Det verste var absolutt de 3 første ukene for meg. Det er viktig å ikke ha for mange opphold, kun en sjelden gang om det er noe spesielt du skal. Så når du har gått ferdig alle ukene(jeg skal gå på det i 4 mnd) får du et vedlikeholdprogram og da skal du kun bruke produktene av og til. Anonymous poster hash: 71bb6...32f Jeg bruker kun blenderen fra Obagi, ellers bruker jeg en rens fra Neostrata og tretinoin. Jeg fikk beskjed om å bare kjøre på, med blender+tretinoin hver natt jeg? Jeg har den sterkeste styrken også. Syntes egentlig det er litt rart, for har hørt at andre får svakere styrke til å begynne med. Jeg er så ille i huden nå at jeg ikke kan vise meg ute, jeg forsøkte meg en tur til sentrum idag og folk stirret altså. Virkelig stirret. Spesielt fjortisene.. Det blir veldig vanskelig for meg å holde ut i forbindelse med jobb, så jeg lurer på om jeg bare må droppe hele greia og heller gå et annet sted å høre om de kan lage et program hvor man får en lavere styrke slik at flassingen ikke blir så ekstrem og heller bruker det over lengre tid.. Anonymous poster hash: efd27...6d6
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #17 Skrevet 28. mai 2014 Jeg reagerte voldsomt på blender og clear når jeg forsøkte obagi for et år siden. Jeg blir rød av dette programmet også, men tror det var blekestoffet i de to produktene som virkelig gjorde meg hummerrød. Du bør ikke begynne med fullt program fra første dag. Synes også det er rart at du har startet med 0,1%. Jeg ville vel ihvertfall startet med 0,05% og så gått over til 0,1% etter noen uker. Men dette er jo veldig individuelt. Det som uansett gjelder er at du må øke hyppigheten på produktene gradvis, ihvertfall med tretinoin+blender. Det er forskjellig fra person til person hvor rød man blir under programmet, spørs helt hvor sensitiv huden er. Jeg har en veldig sensitiv hud så selv om den verste rødheten har gitt seg så er jeg fortsatt rosa/rød i ansiktet.... men ikke sånn at jeg ikke kan gå ut. Jeg ville sjekket ut ZO medical-serien. Finnes også blekende produkter der. Anonymous poster hash: 71bb6...32f
Professor Orm Skrevet 28. mai 2014 #18 Skrevet 28. mai 2014 Tusen takk for svar.. Anonymous poster hash: efd27...6d6 Forresten, hvorfor går du på disse medisinene? Er det pigmentering, akne eller rynker?
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #19 Skrevet 28. mai 2014 Jeg reagerte voldsomt på blender og clear når jeg forsøkte obagi for et år siden. Jeg blir rød av dette programmet også, men tror det var blekestoffet i de to produktene som virkelig gjorde meg hummerrød. Du bør ikke begynne med fullt program fra første dag. Synes også det er rart at du har startet med 0,1%. Jeg ville vel ihvertfall startet med 0,05% og så gått over til 0,1% etter noen uker. Men dette er jo veldig individuelt. Det som uansett gjelder er at du må øke hyppigheten på produktene gradvis, ihvertfall med tretinoin+blender. Det er forskjellig fra person til person hvor rød man blir under programmet, spørs helt hvor sensitiv huden er. Jeg har en veldig sensitiv hud så selv om den verste rødheten har gitt seg så er jeg fortsatt rosa/rød i ansiktet.... men ikke sånn at jeg ikke kan gå ut. Jeg ville sjekket ut ZO medical-serien. Finnes også blekende produkter der. Anonymous poster hash: 71bb6...32f Jeg får prøve å evnt ha det på hver tredje natt en periode, å gå oppover med annenhver natt før det til slutt blir hver natt kanskje? Evnt spør jeg om jeg kan få en lavere prosent. Jeg er litt rød også, men for å være ærlig er det flassingen som er verst. Jeg har i tilegg en oliven hudtone så føler det syntes ekstra godt, men det er kanskje bare innbillning.. er liksom et hvitt teppe med flak som dekker hele ansiktet + deler av halsen og ørene. Ser ut som jeg har brent av meg hele ansiktet eller noe slikt.. Forresten, hvorfor går du på disse medisinene? Er det pigmentering, akne eller rynker? Det er på grunn av akne og pigmentflekker. Har hatt voldsom akne tidligere (i tenårene), men det verste ble jeg kvitt etter en antibiotikakur. Men så har jeg fått barn og etter graviditeten/ammeperioden blomstret det opp igjen og gikk aldri vekk. Tror ikke jeg kvalifiserer til en ny antibiotikakur, så tenkte dette kunne være noe og de på klinikken mente dette ville gjøre susen for huden min. Og det gjør det sikkert også, men... gud. Jeg er jo nødt til å kunne gå ut døren på 3 mnd liksom. TS Anonymous poster hash: efd27...6d6
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #20 Skrevet 28. mai 2014 Det høres ut som en god plan å trappe opp på den måten med hver 3. kveld i begynnelsen. 0,1% er den sterkeste så kommer 0,05% og 0,025%. Det spørs helt hva slags hud du har og hva den tåler i tillegg hvilke problemer man vil få bukt med. Det er også mange som ønsker en noe mildere kur slik at det er lettere å være i jobb/blant folk. Har du ikke fått et eksfolieringsprodukt til å bruke sammen med tretinoin og blender? Det er vanlig å bruke exfoderm fra Obagi, jeg bruker denne hver morgen, smøres på som en tynn krem. Denne hjelper huden med å skifte seg ut. I tillegg bruker jeg skrubben exfoliating polish fra ZO som er små runde korn som effektivt fjerner det verste av flassingen. Anonymous poster hash: 71bb6...32f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå