Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig? At eksene fortsetter å bo sammen, til den ene finner et nytt sted å bo? (Som jo KAN ta tid)

Noen jeg vet om har slått opp, kjerringa i forholdet har aldri betalt husleie i leiligheten, men fortsetter å bo der i jakten på ny leilighet. Forhåpentligvis går det fort å få a ut, men det høres jo veldig ekkelt ut?

Å bo i samme leilighet som en som nettopp har slått opp? Og du selv ligger i senga og griner om natta (utifra det jeg har hørt), det å se personen, møte på personen.. Nei.. Skjønner det mer om det er et "pent brudd", men dette var ikke det.

Begge har foreldre rett i nærheten også, som de kunne "krasjet" hos.

Anonymous poster hash: e84f0...356

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min fåreslo at han skulle bo ut oppsigelsetiden på tre måneder i leiligheten etter at han hadde vært utro, han kunne ikke forstå at det skulle være noe problem. For å si det slik, jeg kastet han ut og betalte han ut hans del av depositum pengene.

Anonymous poster hash: 38ae9...b4f
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg låntebeksen penger til den første husleia. Han var ute 10 dager etter bruddet.

Anonymous poster hash: e2d6b...c43

AnonymBruker
Skrevet

Han gubben i forholdet er så naiv og lar seg tråkke på - sånn har det vært hele veien. Og han griner om natta, men hun fortsetter å bo der fordi han ikke tør å kaste henne ut. Tar det fire mnd å finne seg by leilighet kan du være sikker på at hun fortsetter å bo der gratis og han betaler alt. Rar ordning...

De får gjøre som de vil. Synes bare det virker merkelig at noen gjør det sånn, jg hadde hivi ut personen, særlig om h*n ikke betalte for seg.

AnonymBruker
Skrevet

jeg bodde med typen i tre måneder frem til vi flyttet til hver vår egen leilighet. Bruddet gikk pent for seg og vi gikk sammen fint. hadde sex frem til vi flyttet ut også. nå er vi bare venner og har en god tone :)

Anonymous poster hash: 8654b...1d6
Skrevet

Samboeren min fåreslo at han skulle bo ut oppsigelsetiden på tre måneder i leiligheten etter at han hadde vært utro, han kunne ikke forstå at det skulle være noe problem. For å si det slik, jeg kastet han ut og betalte han ut hans del av depositum pengene.

Anonymous poster hash: 38ae9...b4f

Hva ga deg rett til det? Stod ikke han i kontrakten?

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke alle som opplever det store dramaet ved en evt skillsmisse eller det å gå fra hverandre. Jeg bodde sammen med min x i noen mnd før jeg flyttet ut. Vi har alltid vært gode venner så det kommer nok an på hvor stor dramaqueen hver enkelt er.

Anonymous poster hash: c81ce...702
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner ETT par som gjorde det uten krangel. Hun slo opp med ham, han hadde ingen ryggrad og syntes det var greit å subbe rundt mens de ventet på å få leiligheten solgt.

Jeg ville aldri latt en eks bo hos meg og ville aldri bodd hos en eks. Man kan alltid finne et alternativ. Men nå vil jeg heller ikke bo med noen jeg ikke er gift med, så har ikke den problemstillingen.

Anonymous poster hash: 09d0b...d4d
Skrevet

Veldig vanlig. Det er mye som må på plass før flyttelasset kan tas.

AnonymBruker
Skrevet

Litt av et ordforråd du har må jeg bare si. "Kjerringen og gubben". Vakkert.

Anonymous poster hash: fa2a4...e13
  • Liker 1
Skrevet

Bodde med eksen i halvannen mnd før leiligheten min var klar. Har barn sammen, så en av oss måtte være med barnet, men vi var lite hjemme sammen.

AnonymBruker
Skrevet

Litt av et ordforråd du har må jeg bare si. "Kjerringen og gubben". Vakkert.

Anonymous poster hash: fa2a4...e13

Jeg velger mine ord med omhu, han er en gubbe og hun er en kjerring. Hva du legger i ordene bryr jeg meg ikke om, men at du tror at én tråd på kvinneguiden gjenspeiler en person sitt ordforråd, vitner om at du kanskje ikke er den skarpeste kniven i skuffen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men er det ikke rart at ingen av dem kan overnatte hos foreldrene sine? Det er et steinkast unna. De har (heldigvis!!!) ikke barn sammen. Slik jeg forstod det var bruddet et vondt brudd - for ham. Hun har jo bare utnyttet ham hele veien, og gikk lei til slutt... Så hun er vel storfornøyd.

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig? At eksene fortsetter å bo sammen, til den ene finner et nytt sted å bo? (Som jo KAN ta tid)

Noen jeg vet om har slått opp, kjerringa i forholdet har aldri betalt husleie i leiligheten, men fortsetter å bo der i jakten på ny leilighet. Forhåpentligvis går det fort å få a ut, men det høres jo veldig ekkelt ut?

Å bo i samme leilighet som en som nettopp har slått opp? Og du selv ligger i senga og griner om natta (utifra det jeg har hørt), det å se personen, møte på personen.. Nei.. Skjønner det mer om det er et "pent brudd", men dette var ikke det.

Begge har foreldre rett i nærheten også, som de kunne "krasjet" hos.

Svar på spørsmålet ditt: Det er ikke uvanlig at et forhold avvikles over en periode, slik at man bor sammen til man får områdd seg. For noen føles det til og med bra at man får litt tid sammen og kanskje etablerer en mer vennskapelig tone. Hvis en av partene har en ny kjæreste, stiller selvsagt saken seg litt annerledes, men da er det vel også vanlig å flytte til den nye og ikke bo sammen med eksen. Det føles kanskje også bra at bruddet ikke er så kalkulert at den ene helt overraskende har alt klappet og klart og flytter rett ut på dagen.

Synes mye av det du skriver som eksempler, høres ut som sladder.

Du skriver blant annet at "du har hørt" at han ligger i sengen og gråter om natten. Det er sladder.

Og hvordan de har delt økonomien er det vel ingen som har den fulle oversikt over? Hvis det stemmer han har betalt husleien, har kanskje hun betalt noe annet som kompensasjon - evt at han har hatt mer å rutte med enn henne, og har opplevd det som helt greit?? At hun kun har utnyttet ham er også sladder.

Du vet heller ikke hvilket forhold disse to har til sine foreldre, antakelig er det vel ikke så bra at det er bedre å bo hos dem enn sammen en kort periode mens forholdet avvikles. Kanskje de ikke er velkomne til å bo hos foreldre, har du tenkt på det?

Når noen skiller lag er det som regel lurt å ikke bry seg og sladre for mye. Det kan ofte falle tilbake på en selv.

Anonymous poster hash: 84a5d...89a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i det hele tatt bryr du deg? Du høres ut som en sladrekjerring :S

Anonymous poster hash: ce768...e0e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøvde å bo sammen med exen etter at det ble slutt. Han skulle få bo der til han fant noe annet.

Vi kranglet jo mye før det ble slutt da, og det sluttet for så vidt etterpå, men vi var veldig sinte på hverandre i perioden.

Jeg syntes balansegangen var utrolig vanskelig, og det syntes nok han og, for han fikk fort fart på seg for å finne noe annet...

Anonymous poster hash: ee055...8c8
AnonymBruker
Skrevet

Svar på spørsmålet ditt: Det er ikke uvanlig at et forhold avvikles over en periode, slik at man bor sammen til man får områdd seg. For noen føles det til og med bra at man får litt tid sammen og kanskje etablerer en mer vennskapelig tone. Hvis en av partene har en ny kjæreste, stiller selvsagt saken seg litt annerledes, men da er det vel også vanlig å flytte til den nye og ikke bo sammen med eksen. Det føles kanskje også bra at bruddet ikke er så kalkulert at den ene helt overraskende har alt klappet og klart og flytter rett ut på dagen. Synes mye av det du skriver som eksempler, høres ut som sladder. Du skriver blant annet at "du har hørt" at han ligger i sengen og gråter om natten. Det er sladder. Og hvordan de har delt økonomien er det vel ingen som har den fulle oversikt over? Hvis det stemmer han har betalt husleien, har kanskje hun betalt noe annet som kompensasjon - evt at han har hatt mer å rutte med enn henne, og har opplevd det som helt greit?? At hun kun har utnyttet ham er også sladder. Du vet heller ikke hvilket forhold disse to har til sine foreldre, antakelig er det vel ikke så bra at det er bedre å bo hos dem enn sammen en kort periode mens forholdet avvikles. Kanskje de ikke er velkomne til å bo hos foreldre, har du tenkt på det? Når noen skiller lag er det som regel lurt å ikke bry seg og sladre for mye. Det kan ofte falle tilbake på en selv. Anonymous poster hash: 84a5d...89a

Nei - det er ikke sladder. Foreldrene hans fortalte meg det at han gråt, han hadde også grått på tlf ;) fordi de var oppgitte og lei seg, litt rådville kanskje... Jeg har ikke sagt det til andre. Og har heller ingen interesse av å si noe til andre.

Du tror at jeg ikke vet noe, jeg vet alt. Jeg vet med sikkerhet at han gråter (som sagt fortalte foreldrene hans det), jeg vet med sikkerhet at hun aldri har betalt verken husleie eller mat (det har han selv fortalt), jeg vet med sikkerhet at hun har 8 forhold bak seg der hun har utnyttet samtlige for husly, sminke og vin, jeg vet nøyaktig hva slags forhold de har til sine foreldre, jeg har innblikk i alt dette. Jeg hadde ikke stusset hadde jeg ikke visst noenting.

Foreldrene har sagt at det er greit at han i hvertfall bor hos dem, og jeg stusser over at han ikke har ryggrad til å gjøre noe annet enn å grine for seg selv imens hun bor der gratis og gnir salt i såret.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøvde å bo sammen med exen etter at det ble slutt. Han skulle få bo der til han fant noe annet. Vi kranglet jo mye før det ble slutt da, og det sluttet for så vidt etterpå, men vi var veldig sinte på hverandre i perioden. Jeg syntes balansegangen var utrolig vanskelig, og det syntes nok han og, for han fikk fort fart på seg for å finne noe annet... Anonymous poster hash: ee055...8c8

Det er jo bra at han kom seg fort ut! Det kan jeg tenke meg er det beste... Å gå oppå hverandre etter et vondt brudd (vondt for den éne parten i allefall) høres ikke optimalt ut.

Skrevet

Dette er ganske vanlig ja, spesielt om man ender forholdet som venner. Man har som regel 3 måneder oppsigelse på leiligheten, eller en må finne et nytt sted å bo.

AnonymBruker
Skrevet

Dette er ganske vanlig ja, spesielt om man ender forholdet som venner. Man har som regel 3 måneder oppsigelse på leiligheten, eller en må finne et nytt sted å bo.

Ja, da kan man være romkamerater. Det beste er jo når folk er venner etterpå. Dessverre ikke tilfelle hos de jeg kjenner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...