AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #1 Skrevet 21. mai 2014 Jeg leier en leilighet, og nylig fant de ut at noe var feil med en kabel inn til leiligheten slik at jeg mistet både TV og internett. Jeg har forsøkt å kontakte leverandøren og de lover å komme, men gir senere aldri lyd fra seg. Jeg har fått beskjed om at eieren skal kontakte dem og at problemet skal være løst snarest, men det har nå gått over fire uker og jeg begynner å bli rimelig lei. Jeg lurer i denne forbindelse på om det er fruktbart å hinte frempå at leien kanskje bør reduseres inntil dette problemet er løst? Jeg ville aldri i utgangspunktet leid en leilighet som ikke har tilgang til TV og internett. Anonymous poster hash: 8a8c3...32b
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #2 Skrevet 21. mai 2014 Jeg leier en leilighet, og nylig fant de ut at noe var feil med en kabel inn til leiligheten slik at jeg mistet både TV og internett. Jeg har forsøkt å kontakte leverandøren og de lover å komme, men gir senere aldri lyd fra seg. Jeg har fått beskjed om at eieren skal kontakte dem og at problemet skal være løst snarest, men det har nå gått over fire uker og jeg begynner å bli rimelig lei. Jeg lurer i denne forbindelse på om det er fruktbart å hinte frempå at leien kanskje bør reduseres inntil dette problemet er løst? Jeg ville aldri i utgangspunktet leid en leilighet som ikke har tilgang til TV og internett. Anonymous poster hash: 8a8c3...32b Ja, klart det er på tide å hinte frampå etter 4 veker! Syns du har vore meir enn tålmodig no! Anonymous poster hash: e5d9d...908
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #3 Skrevet 21. mai 2014 Jeg har naturligvis tatt det opp med eier og sagt at nå er det faktisk på tide å få ordnet opp, men jeg vet ikke om det er rimelig å forvente at han vil sette ned leien til dette fikser seg? Jeg vil jo tro at en leilighet uten tilgang til TV og internett ikke kan leies ut på markedet for samme sum som en med - eller? Anonymous poster hash: 8a8c3...32b
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #4 Skrevet 21. mai 2014 Har du TV og internett inkludert i leien? I så fall skal du ikke betale den biten den tiden det tar. Om du betaler selv til leverandør så skal du heller ikke betale den. Du kan nok ikke kreve reduksjon utover det det koster for TV og internett. Men du kan kreve at det rettes, om det står i kontrakten din eller du var lovet at det skulle være. Det kan være greit å ringe forbrukerombudet for å legge press på leverandør (ikke huseier), slik at de kommer på banen og kommer til deg for å sjekke. Anonymous poster hash: b275e...afd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå