Gå til innhold

Katt mjauer unormalt mye

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har en hannkatt på 2 år som nå i det siste har begynt å mjaue unormalt mye. Når han ikke er i samme rom som meg kan han virke veldig rastlaus og ha sånne lange mjauer som varer i 2-5 sekunder. Han har generelt veldig rar "stemme", så jeg våkner av det på natta og spesielt(!) morgenen.

Han bruker som oftest og gjøre det ved inngangsdøren. Jeg bor i leilighetskompleks så man må ut i en gang når man går ut inngangsdøren, og her får han ikke gå ut. Han bruker å gå ut verandadøra mi (bor på bakkeplan). Han stopper når han står i vinduet.

Ellers virker han helt fin - han spiser som han pleier, og drikker mye vann. Dokassen hans ser ut som den alltid har gjort, og det er ingen endring i vekta som jeg kan merke. Ikke varm på ører, og fuktig/kald på nesen. Han er også like kosete og lekete som han alltid har vært.

Noen som har peiling?

Anonymous poster hash: d1001...03a
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Oi, feil forum! Noen som kan flytte denne? :P

Skrevet

Er han kastrert?

Mulig han mjauer mye nå på vårparten etter damekatter?

AnonymBruker
Skrevet

Ja, han er kastrert. Kan det være at det er en usterilisert hunnkatt i området? Vil det gjøre ham rastløs og oppføre seg sånn her?

Skrevet

Han er nok bare litt ekstra oppmerksomhetsyk eller har endelig skjønt at han kan bruke stemmen sin til å få "tjeneren" sin til å gjøre hva som helst. :fnise:

Det er veldig mange katter som mjauer lite i ungdommen og plutselig begynner å skravle som bare det når de blir eldre, og omvendt.

Gamlepus her i huset skravlet mye mer før, nå er hun relativt stille.

Minstemann derimot var ganske stille i starten, men nå skravler han som et uvær, og gjerne i timesvis av gangen. SÆRLIG om han kjeder seg litt fordi han ikke har fått vår fulle oppmerksomhet på nesten en halvtime. :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Det er jo generelt noe med katter og lukkede dører da.. ;) Det kan jo være han hører/værer noe eller bare er grenseløst nysgjerrig på hva som er på andre siden av den inngangsdøra. Så er det jo noe med territorium og det å ha kontroll som også kan spille inn.

Ellers er det som Minya sier, ikke alltid de har en så veldig god grunn.. :fnise: Pusina har sine dager da hun er ekstremt skravlesyk, og skravla går i ett sett mens hun er inne.. :opplyser: Mens hun andre dager er veldig stille av seg.

Skrevet

Min katt gjør det når hun vil ut sammen med meg, det er mye kjekkere enn alene.

AnonymBruker
Skrevet

Her har pusen klaget på varmen enkelte dager :) tror det er varmt til henne. Prøver å si at hun kan legge seg i skyggen og slappe av, men hun vil helst løpe frem og tilbake i hagen etter fluer og sommerfugler... Holder på som en tulling i 10 timer hver dag! :)

Anonymous poster hash: 34887...c3d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...