Neteas Skrevet 23. mai 2014 #21 Skrevet 23. mai 2014 Budrunder på ting jeg har lagt ut, hvor vinneren sender pm etterpå.. "Kjører forbi byen din i sommerferien, kontakter deg nærmere".. Altså, når jeg selger ting er det fordi det er noe står i veien, tar plass, vil ha det ut av huset. FORT! 3
Chloe- Skrevet 23. mai 2014 #22 Skrevet 23. mai 2014 Folk som lager masse drama gjennom egne innlegg på salgssiden fordi selgeren ikke ville selge dem en gjenstand til tross for at de la inn det høyeste budet. Man er ikke forpliktet til å selge når man legger ut en annonse, selv ikke med teksten "hbo". Budet blir ansett som en oppfording til å inngå en avtale, og det er selgeren som skal akseptere tilbudet. Skriver man HBO eller minstepris bør man jo naturligvis selge til vedkommende som byr høyest. Uten å trekke det tilbake. 1
frukrines Skrevet 23. mai 2014 #23 Skrevet 23. mai 2014 Skriver man HBO eller minstepris bør man jo naturligvis selge til vedkommende som byr høyest. Uten å trekke det tilbake. Men når man begynner å påstå at man har loven på sin side, så driter man seg ut. Avtaleloven er klar, og i slike tilfeller er det ikke inngått noen avtale :-) hva man bør gjøre er en annen sak
Chloe- Skrevet 23. mai 2014 #24 Skrevet 23. mai 2014 Men når man begynner å påstå at man har loven på sin side, så driter man seg ut. Avtaleloven er klar, og i slike tilfeller er det ikke inngått noen avtale :-) hva man bør gjøre er en annen sak Poenget er at man ikke bør komme til det punktet at man skal argumentere. Varen burde ha byttet hender uten mikkmakk. 1
Gjest alegria Skrevet 23. mai 2014 #25 Skrevet 23. mai 2014 (endret) Jenter som selger BRUKT sminke, BRUKTE ansiktskremer/bodylotions osv.. Brukte velværeprodukter rett og slett, som er halvfulle. Jævlig ekkelt og uhygenisk.. Endret 23. mai 2014 av alegria 5
Gjest Kaffekrus Skrevet 23. mai 2014 #26 Skrevet 23. mai 2014 Folk som ikke sletter annonsen når salget er avgjort og varen hentet. Har flere ganger meldt min interesse for noe bare for å få vite at varen er solgt for leeenge siden. Når venner/familie av selgeren begynner å fjase i kommentarfeltet. 4
Apocalypse Skrevet 23. mai 2014 #27 Skrevet 23. mai 2014 Så nettopp en som solgte en topp med limflekker på... 1
frukrines Skrevet 24. mai 2014 #28 Skrevet 24. mai 2014 Poenget er at man ikke bør komme til det punktet at man skal argumentere. Varen burde ha byttet hender uten mikkmakk. Man er fortsatt ikke forpliktet til å selge til høystbydende eller noen som helst :-) 1
DysterPytten Skrevet 24. mai 2014 #29 Skrevet 24. mai 2014 Husker jeg så en jente som solgte en Canade Goose-jakke, også skriver en annen "byr 20 kr" Liksom.. Det er jo bare teit. Edit: Eller forsåvidt en annen dyr vinterjakke. Å, det er irriterende! Jeg la ut en gjenstand til 1500kr. Det står veldig tydelig at den selges for den summen og så er det en utlending som skriver "50kr når hente" jeg svarer "1500kr" og han følger opp med "100kr når hent". Tror jeg bare lar han fortsette til han når 1500kr jeg 5
Muscae Skrevet 24. mai 2014 #30 Skrevet 24. mai 2014 I "vår" gruppe er det nå kommet noen nye innflyttere, som tydeligvis har ekstremt dårlig råd. De averterer etter gratis ting (vaskemaskin, tørketrommel, oppvaskmaskin, leker til barna, klær, sofa osv, som de vil ha gratis). Og dersom noen legger ut noe som gis vekk så er de på hugget med en gang, og skal ha det. Uansett hva det er, så lenge det er gratis så vil de ha det. Det verste er at de ikke har bil, så først skriver de "jeg tar den", og når selger er enig i det, så kommer det "vi har ikke bil, kan du levere den i bjørkelia 123?". Jeg har holdt på med litt opprydding her i vår, og en del ting som er for gode til å kaste ønsker jeg å gi bort, men jeg har begynt å legge ut ting på min egen facebookside, så ikke disse gribbene skal raske til seg ting som kanskje mine venner/familie kunne tenke seg. Om jeg ikke får napp der, så legges det ut i gruppen, selvfølgelig. Det verste var når søsteren min la ut litt babygreier, og hun ene gribben ville ha dem. Søsteren min er alene med tre små barn, og har ikke bil. Likevel kommer kommentaren "vi har ikke bil, kan du levere dem i bjørkelia 123?" som for min søster er på andre siden av bygda(liten bygd, men "store" avstander). Uff, kjenner jeg blir irritert igjen.
Cuddlegirl Skrevet 24. mai 2014 #31 Skrevet 24. mai 2014 Å, det er irriterende! Jeg la ut en gjenstand til 1500kr. Det står veldig tydelig at den selges for den summen og så er det en utlending som skriver "50kr når hente" jeg svarer "1500kr" og han følger opp med "100kr når hent". Tror jeg bare lar han fortsette til han når 1500kr jeg Jaa, det er megairriterende! Haha damn. Skjønner ikke at de ikke klarer forstå det!
Gjest fotballflue Skrevet 24. mai 2014 #32 Skrevet 24. mai 2014 Synes det er irriterende når de skriver "vurderer å selge...". Kan de ikke heller legge det ut når de har bestemt seg for å selge. 1
Muscae Skrevet 24. mai 2014 #33 Skrevet 24. mai 2014 Synes det er irriterende når de skriver "vurderer å selge...". Kan de ikke heller legge det ut når de har bestemt seg for å selge. Men jeg kan godt forstå at man skriver på den måten dersom det er noe man ikke MÅ bli kvitt, men som man kan selge til den rette prisen. Da forplikter du deg ikke til å selge til høyeste bud, men kan se an interessen, og dersom du ikke får den prisen du vil ha, så kan du la være å selge. 1
Gjest fotballflue Skrevet 24. mai 2014 #34 Skrevet 24. mai 2014 Men jeg kan godt forstå at man skriver på den måten dersom det er noe man ikke MÅ bli kvitt, men som man kan selge til den rette prisen. Da forplikter du deg ikke til å selge til høyeste bud, men kan se an interessen, og dersom du ikke får den prisen du vil ha, så kan du la være å selge. Jo ja, du har nok rett, det er sikkert lurt å gjøre det sånn, jeg har bare aldri tenkt på det på den måten før!
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #35 Skrevet 27. mai 2014 Kjøper gjerne brukt, men kjøper ikke hva som helst. Når jeg kjøper brukt så er det gjerne klær som koster litt nytt. Hverdagsklær kjøper jeg ikke brukt. ¨Sist jeg så på brukt,så var det en som skulle selge joggesko. Nesten ikke brukt, trenger en vask. Medfølgene bilde av noen skitne joggesko. Eier ikke folk folkeskikk. Skulle jeg solgt noe, ville jeg gjort det rent, så kanskje folk ville bli intr. Klær ville jeg stelt og strøket Så liker jeg ikke annonser der folk selger typisk cubusklær eller andre billigkjeder til priser som overgår nypris. Om du ser på Finn, så er det mye rart folk legger ut av klær, ser mange annonser ligger der hele tiden uten at de får solgt Anonymous poster hash: de6af...14e
Chifru Skrevet 27. mai 2014 #37 Skrevet 27. mai 2014 Folk som selger tydelig ødelagte ting til en høy pris. Folk som ikke henter/leverer varen de skal kjøpe/selge. Folk som byr langt under minstebeløpet. (Skambud)
kenpet Skrevet 2. juni 2014 #38 Skrevet 2. juni 2014 (endret) "Selger min penbrukte tannbørste til 5 kroner". Finn-annonse: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=48913052&editAd=true Tror jeg heller går og kjøper meg en ny tannbørste i butikken. Frister ikke å pusse med en tannbørste som har vært inni andres munn. (Denne passet best inn her). Endret 2. juni 2014 av kenpet
Gjest Blomst83 Skrevet 3. juni 2014 #39 Skrevet 3. juni 2014 De som sier skal ha en ting,men når man prøver å lage avtale om levering/henting så blir de helt stille og man hører aldri noe mer.
Jade Skrevet 9. juni 2014 #40 Skrevet 9. juni 2014 Har ikke vært så mye på disse gruppene, men plagsomt med de som legger ut sånn 50 annonser nedover med ett og ett plagg, selv om jeg skjønner at det er mest praktisk om man skal selge det hver for seg. Og så er det plagsomt når de ikke kan skrive med det samme hvilken størrelse plagget/skoene er. Det er jo *litt* vesentlig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå