AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #1 Skrevet 21. mai 2014 Det som irriterer meg mest er de som bumper posten sin HELE tiden! Har de ikke annet å gjøre enn å bumpe den? Det irriterer meg også med folk som skal selge ting som folk tydelig ikke gidder å betale penger for. Gjerne brukte, slitte klær som i utgangspunktet var billige og halvharry. De som byr langt under HBO. Hva er poenget? HBO 1000 også byr folk 200. Anonymous poster hash: 512ec...559 8
Apocalypse Skrevet 21. mai 2014 #4 Skrevet 21. mai 2014 Har sett folk som selger ødelagte klær, eller hjemmelagde klær som ser ut som de har blitt sydd av en 6. klassing i kunst og håndverk. 7
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #5 Skrevet 21. mai 2014 - Folk som plutselig ikke svarer når de har vunndet budrunden, ser på face at de har sett meldinga, men respons? Neeeeei - De byr, vinner budrunden, forså å fortelle at de ikke kan hente det selv - Byr langt under pris, ELLER byr med 1 krone over den andre Sitter med flyttesalg nå, så mye som irriterer meg Anonymous poster hash: 5b025...a51
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #6 Skrevet 21. mai 2014 Når folk overpriser på ting som er helt jalla. Pluss at mange av de som byr kan nesten ikke norsk så de skriver sånn "hvor mye jeg tar den for 200", ala noe sånt da. Men det er mest morsomt egentlig å lese Anonymous poster hash: 18609...111
Gjest Tekola Skrevet 21. mai 2014 #7 Skrevet 21. mai 2014 Overprising av slitte ting (ikke fordi jeg vil ha dem, jeg bare synes det er unødvendig). Folk som selger barnesko som tydelig er slitt, til 200 kroner. Synes det er helt hårreisende! Dialektbruk og skrivefeil synes jeg også er slitsomt.
Orchideae Skrevet 21. mai 2014 #8 Skrevet 21. mai 2014 Folk som legger ut noe til en pris, og skriver "må hentes innen i morgen ellers går den på dynga".. Gi den bort da vel? 6
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #9 Skrevet 22. mai 2014 For å ikke snakke om de som selger "leveringsklare" kattunger på 8 uker, og nekter for at de bør være lengre hos moren. Idioter Anonymous poster hash: 5b025...a51 14
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #10 Skrevet 22. mai 2014 Folk som selger slitte, stygge ting, som ingen vil kjøpe, til alt for mye penger. Så noen legge ut bilder av skitne, utbrukte sko, som de ville ha flere hundrelapper for. Blir nesten blir oppgitt på deres vegne Det samme med folk som selger ræl, som har ligget på loftet siden 1990. For eksempel slike pyntedukker: http://www.huskelappen.no/annonse/a/b/HR0D Anonymous poster hash: ee30d...365
kaprifolen Skrevet 22. mai 2014 #11 Skrevet 22. mai 2014 1. Folk som selger bilstoler som er typ 10 år gamle og ikke sikre lenger. 2. Folk som selger slitte barnesko. 3. Folk som setter "hbo 700kr" på noe som man får kastet etter seg ved stengetid på nærmeste loppemarked. 4. Folk som skal selge noe, gjerne til overpris, og salgsargumentet deres er "må hentes denne uka, ellers blir det kjørt på fyllinga!!!". Gud, så GI DET BORT DA! Hvorfor skal andre få lyst til p kjøpe søpla di? Som du attpåtil må betale for å kvitte deg med hvis ikke? 1
Chloe- Skrevet 22. mai 2014 #12 Skrevet 22. mai 2014 De som tar inn store partier av nye varer, for å overprise de noe vanvittig. De bruker gjerne kinesiske plakatbilder for å illustrere utvalget. Gjelder klokker, mobildeksler, mobilladere, smykker, sminke, lommebøker, og alt mulig annet Ebay-jall. Uten å betale skatt, naturligvis..
Gjest Walters Mandler Skrevet 22. mai 2014 #13 Skrevet 22. mai 2014 Folk som legger ut tekster av typen "Selger denne til HBO 400 kr. Den har et lite hakk på ene siden." Også har de lagt ut et nærbilde av hvitt treverk med et hakk i... Altså, hva er det du selger? Har du tenkt å skjære ut en liten bit av møbelet eller hva det nå er du eier og selge den? Den lille biten med hakket? Når noen spør hva det er de selger, svares det ting som "kjøpt på Skeidar for to år siden" eller "stått på sønnen min sitt rom"... Altså... Også annonser av typen "Pent brukte pensko selges HBO 150 kr." Så spør noen om det er til dame, og får ja til det. Så spør en annen hvordan de ser ut, og får "svarte" til svar. Noen spør om det er høye heler, svaret er "ganske", og deretter svares det "jeg er ikke sikker" når noen vil vite størrelsen. Seriøst, liksom. Dette er en salgsside, ikke en gjettekonkurranse og ingen vil ha sko de ikke vet verken hvordan ser ut eller om passer.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #15 Skrevet 22. mai 2014 Generelt kjøp og salg: 1. Folk som nekter å betale frakt på lavprisa ting. Om jeg selger noe til 200 kr, så får jeg garantert en "Kjøper den om du betaler frakt+postoppkrav" Så...du vil at jeg skal få 200 kr, for så å måtte betale 230 kr i frakt? 2. Folk som møter opp etter avtalt pris, bare for å prøve å prute deg ned enda mer. 3. Folk som vil ha ting på postoppkrav, men ombestemmer seg etter at pakken er sendt. Ofte uten å si ifra. Jeg som kjøper må betale dobbel frakt, som nesten er 500 kr til sammen. (Slike useriøse kjøpere får navnet sitt slengt utover alle kjøp/salg grupper i landet) 4. Folk som livnærer seg på kjøp/salg av brukte ting, og dermed alltid "low-baller" (skambud) deg for å kunne selge gjenstanden videre for profitt. Anonymous poster hash: 99b13...2c0 4
mumfi Skrevet 22. mai 2014 #16 Skrevet 22. mai 2014 Folk som bumper posten sin på GI BORT siden flere ganger om dagen i til nå 4!!! måneder!! JEEZ! Har lyst å skrive at jeg vil ha tingene bare få å få henne til å slutte å spamme! 2
Cuddlegirl Skrevet 22. mai 2014 #17 Skrevet 22. mai 2014 (endret) Husker jeg så en jente som solgte en Canade Goose-jakke, også skriver en annen "byr 20 kr" Liksom.. Det er jo bare teit. Edit: Eller forsåvidt en annen dyr vinterjakke. Endret 22. mai 2014 av Cuddlegirl
Miah Skrevet 22. mai 2014 #18 Skrevet 22. mai 2014 Opp Opp Oppsann! Opp Opp Opp med deg! Opp ... Opp Opp 7
frukrines Skrevet 23. mai 2014 #19 Skrevet 23. mai 2014 Folk som lager masse drama gjennom egne innlegg på salgssiden fordi selgeren ikke ville selge dem en gjenstand til tross for at de la inn det høyeste budet. Man er ikke forpliktet til å selge når man legger ut en annonse, selv ikke med teksten "hbo". Budet blir ansett som en oppfording til å inngå en avtale, og det er selgeren som skal akseptere tilbudet.
lisske Skrevet 23. mai 2014 #20 Skrevet 23. mai 2014 Folk som ikke dukker opp til avtalt tid når de skal hente/selge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå