Gå til innhold

Ble forelsket i jente, flyttet til utlandet.. Føler livet er blitt en usikker seilbåt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Kvinneguiden!

Dette er min første post her, jeg beklager på forhånd om dette blir noe rotete men jeg skal prøve mitt aller beste.

Jeg skal prøve gjøre min historie så kort som mulig. I fjor høst traff jeg ei jente via nett dating. Jeg tenkte, hvorfor ikke noen fra det store utland? Jeg prøvde lykken, og fant ei flott jente via denne dating siden. Hun er asiater, og vi ble gode venner i starten og fant raskt ut vi likte hverandre svært godt. Jeg hadde selvsagt endel tanker i bakhodet som man alltid får når det kommer til jenter fra fattigere kår/land. Dømmende som jeg var, sa jeg til henne, at greit, jeg kommer og besøker deg.. men jeg har et krav og det er at fortiden din ikke inneholder diverse ting som jeg personlig ikke aksepterer. Jeg fikk vage svar på dette, og jeg skjønte det var noe hun skjulte. Jeg dro, ble enda mer forelsket etter å ha sett henne ,vi hadde det fint sammen men det store smellet kom der hun innrømte til meg i slutten av turen/besøket mitt at hun hadde en fortid som var av det slaget jeg hadde håpet på ikke var tilstede. Jeg valgte å se bort ifra dette, og jeg følte jeg hadde sterke følelser for henne. Så sterke var de følelsene, at etter turen, fikk jeg henne på besøk hos meg i det kalde nord, på 3 måneders visum og sannelig fant jeg ikke jobb i dette landet hun kom fra også. I samme by som hun kom fra (!) Vi pakket koffertene og dro nedover. Så jepp, nå er jeg på jobb, det er langt over midnatt her jeg sitter og jeg funderer rett og slett på hva jeg skal gjøre, og hvorfor jeg føler som jeg gjør. Jentas fortid har vært et spøkelse for meg i lengre tid. Vi har vært sammen nå i over 10 mnd og har bodd sammen i ca 8. Jeg føler en enorm sorg, hun løy for meg i lengre tid for å ikke miste meg. Hun brukte lang tid på å innrømme det jeg hadde mistanke om , og det har kvernet i hodet mitt i lang tid. Jeg har kommet dit hen at jeg vet ikke om jeg klarer å bli lykkelig, hun løy fra dag 1?

Noen tenker kanskje, og det gjorde jeg også i lang tid: Hvorfor ikke bare la fortiden ligge, droppe å tenke så mye over det. Men sannheten er, forholdet hadde aldri vært et forhold om hun hadde fortalt mere om seg selv i starten.

Vet dette er en ordentlig dårlig og kanskje latterlig innlegg på mange måter, men jeg følte kvinneguiden var en flott plass der jeg ser det er mange med sterke meninger og tenker hvorfor ikke prøve? Jeg slenger inn at dama er 29 og jeg er 33 år. Hun har en datter som har blitt glad i meg, så jeg føler et ansvar her, men er jeg et dårlig menneske som tenker på å gjøre det slutt? Jeg er glad i henne men dette plager meg og holder meg tilbake..

Alle svar mottas med takk, og synspunkter. Jeg er som sagt strandet i asia og har det fint her men sliter daglig med dette..

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det burde ikke gjøre noe. Det eneste som bekymrer er at hun har brutt en barriere som for et vanlig menneske er ganske vanskelig å bryte. Tenker at dette kan ha påvirket hennes følelsesliv og forhold til menn på sett og vis. Jeg ville nok ha vært forsiktig for ja, hun har en god del bagasje.

Anonymous poster hash: 5b0a1...a8e

Gjest lurven
Skrevet

Er du lykkelig sammen med henne?

du kan jo se det på denne måten: Hvis hun ikke hadde løyet den gangen så hadde dere ikke vært sammen og du hadde ikke fått den flotte jenta som gjør deg lykkelig( må legge til at jeg bare antar at hun er flott og at dere er lykkelige sammen).

Det er såklart ikke bra å juge men.....

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det for noe fælt hun har gjort? Er det noe hun selv hadde 100 % kontroll over? Det virker veldig rart at hun har løyet for deg så lenge, nesten som hun bare vil ha deg der for andre ting enn et gjensidig respekterende forhold. Du kan alltids dra hjem?

Anonymous poster hash: d05b0...7c8
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noe du bør ta med i betraktningen er jo om hun var nødt til å gjøre det hun gjorde, eller om det kun dreide seg om ekstra spenning/penger.

Anonymous poster hash: 29ea7...09e
  • Liker 4
Gjest brutal_mann
Skrevet

Er du oppriktig glad i denne kvinnen? Eller er du redd for at noen skal se sprekker i fasaden du ønsker å ha?

Nå vet vi jo ikke hva hennes fortid skjuler som er så uholdbart, men nesten uansett hva det er så er hun sammen med deg nå for den du er nå. Burde ikke du være sammen med henne for den hun er nå? Og ikke tenke for mye på hvem hun en gang var? Hvis det er noe med hennes personlighet du finner såpass flott, oppløftende og givende at du er sammen med henne for dette, tror du ikke det var en del av hennes personlighet tidligere også?

Spørsmålet er da til slutt. Er du den mannen hun fortjener og trenger for å bli den optimale utgaven av seg selv?

• Liker 3
Skrevet

Det hun gjorde var i en periode over 3 år. Og som mange gjetter over her er helt riktig. Om det har ødelagt hennes forhold til menn? Mulig noe, men ikke av større/betydelig grad. Om hun var nødt? Jeg har mine tvil. Dette foregikk for lenge, og i denne delen av asia/landet er markedet for jobber tilstede.. om ikke like effektivt rent pengemessig.

Takk for at dere tar posten min seriøst, og gidder og lese/svare på dette..

Skrevet

Hvis du ikke kan leve med det, er det bare en ting å gjøre. Flytte ut, og leve videre.

• Liker 2
Gjest brutal_mann
Skrevet

Er du nå redd for at hun i prinsippet utøver yrket med deg som kunde? Eller er det andre ting som plager deg? At hun ikke ser på sex med deg som noe annet enn hva som var før? Det er så mange ting som kan være triggere for hvorfor en føler seg usikker som mann i et forhold der hun har denne historien som hun har. Tror du på henne når hun sier ta hun har ekte og varme følelser for deg? Tror du at hun ville blitt knust om du forlot henne? Tror du at du gjør henne til en mer harmonisk kvinne? Hva er dine tanker og følelser rundt henne, deg selv og dere to som et par?

Beklager å være direkte, men det er ofte det beste for å få revet opp i ting og satt dem i perspektiv.

• Liker 1
Gjest Idollet
Skrevet (endret)

Hvor bor du? Kina, alltid likt Kina. Ellers trives du der borte? Er jobben fin? Om det er noe du kan akseptere, så burde du ikke reise fra henne. Om det er noe du virkelig ikke kan akseptere, reis hjem. Eller trenger hun deg kanskje av økonomiske årsaker?

Endret av Idollet
Skrevet

Er du oppriktig glad i denne kvinnen? Eller er du redd for at noen skal se sprekker i fasaden du ønsker å ha?

Nå vet vi jo ikke hva hennes fortid skjuler som er så uholdbart, men nesten uansett hva det er så er hun sammen med deg nå for den du er nå. Burde ikke du være sammen med henne for den hun er nå? Og ikke tenke for mye på hvem hun en gang var? Hvis det er noe med hennes personlighet du finner såpass flott, oppløftende og givende at du er sammen med henne for dette, tror du ikke det var en del av hennes personlighet tidligere også?

Spørsmålet er da til slutt. Er du den mannen hun fortjener og trenger for å bli den optimale utgaven av seg selv?

Jeg ser nok ingen feil med fasaden, da denne ikke betyr noe for meg (helt sant). Men kanskje fasaden for meg selv? Selvsagt har alle sine ting fra fortiden som man ikke nødvendigvis er stolt av, men det var liksom akkurat denne type ting jeg ikke følte jeg kunne "godta", noe jeg var helt klar på før jeg møtte henne i første omgang. I etterkant har jo tanker om hun er den rette eller ei blitt liksom et spørsmål som har hengt igjen hos meg, da "realiteten" om dette er en type jente jeg ønsker videre i livet mitt grunnet denne bakgrunnen..

Jeg vil skyte inn at jeg synes dette var et fantastisk innlegg fra deg, og akkurat grunnen for at jeg valgte å poste historien min her.

AnonymBruker
Skrevet

Mitt tips er å ikke ofre for mye. Dersom du trives der du bor, og kunne gjort det samme uten henne, så kjør på. Da er hun et bonus. Jeg snakker av erfaring for gjorde nesten det samme selv. Jeg er kvinne da, så følte at mine grenser ble presset i det lengste da jeg møtte en mann som hadde barn, en gal eks, anmeldt, drop out, fyll osv osv. Jeg aksepterte litt og litt, helt til jeg satt skikkelig i saksa, og det som normalt sett var alt for mye ble bagateller. Typ "Han er jo tross alt snill på morgenkvisten". I tillegg ga jeg opp deler av mine drømmer og mål. Jeg trodde fortsatt at jeg hadde holdt meg etter planer jeg alltid hadde hatt, men så i ettertid at jeg ikke klarte å prestere i jobb eller studier på samme måte som før jeg møtte han. I tillegg utsatte jeg masse, betalte alle turene og brukte masse energi på å bekymre meg. Jeg mistet meg selv og forholdet ble ikke noe bonus, men en stor bremsekloss og magevondt.

1. Ser du mange røde flagg, ta de seriøst og ikke overse de.

2. FØLG magefølelsen

3. Ikke tenk at du bare skal vente å se litt og litt hvis det skjer noe du i utgangspunktet ikke tolererer. Jo sterkere følelsene bli, jo verre blit det å reise

Å være prostituert er ingen kriminell handling og det er jo bare trist siden det er en form for utnyttelse av en person som av ulike grunner gjør noe mot sin vilje ( ergo forekommer betaling). Hadde hun deltatt i vold, ran, menneskesmugling eller andre kriminelle handlinger, da hadde jeg definitivt rådet deg til å dra.

Anonymous poster hash: 5b0a1...a8e
  • Liker 1
Gjest brutal_mann
Skrevet

Jeg ser nok ingen feil med fasaden, da denne ikke betyr noe for meg (helt sant). Men kanskje fasaden for meg selv? Selvsagt har alle sine ting fra fortiden som man ikke nødvendigvis er stolt av, men det var liksom akkurat denne type ting jeg ikke følte jeg kunne "godta", noe jeg var helt klar på før jeg møtte henne i første omgang. I etterkant har jo tanker om hun er den rette eller ei blitt liksom et spørsmål som har hengt igjen hos meg, da "realiteten" om dette er en type jente jeg ønsker videre i livet mitt grunnet denne bakgrunnen..

Jeg vil skyte inn at jeg synes dette var et fantastisk innlegg fra deg, og akkurat grunnen for at jeg valgte å poste historien min her.

Hva er hennes positive egenskaper som menneske?

Skrevet

Det hun gjorde var i en periode over 3 år. Og som mange gjetter over her er helt riktig. Om det har ødelagt hennes forhold til menn? Mulig noe, men ikke av større/betydelig grad. Om hun var nødt? Jeg har mine tvil. Dette foregikk for lenge, og i denne delen av asia/landet er markedet for jobber tilstede.. om ikke like effektivt rent pengemessig.

Takk for at dere tar posten min seriøst, og gidder og lese/svare på dette..

Nå vet jeg ikke hvilket land du er bosatt i nå, men jeg tipper det ligger i sørøst asia?

Jeg hadde ikke lagt så stor vekt på fortiden hennes. Om hun har jobbet som barjente i 3 år, så betyr ikke dette automatisk at hun har likt det, men at hun har økonomiske forpliktelser til sin familie og da spesielt hennes datter. Å jobbe i en ekstremt underbetalt jobb på 7/11 eller lignende er dessverre ikke noe reelt alternativ for de som må forsørge familen.

Å jobbe som barjente er ikke noe man skryter av, men i de fleste tilfeller noe man skammer seg veldig over. Og de aller fleste jentene har aldri fortalt sin familie hva de jobbet som.

• Liker 1
Skrevet

Du må jo også forstå årsaken til at hun jugde eller ikke fortalte deg dette helt fra starten av da. Hun har nok møtt på endel av deg og dine som har fordømt hun over og ut, og når hun da eventuelt likte deg og ditt første inntrykk, så er det fort gjort å si "nei" til et slikt spørsmål kun pga hun er mer lysten på å vite mer om deg samt mulighens da at hun allerede har startet å like deg.

Hva er egentlig problemstillingen? Er det tankene rundt det hun har gjort som du ikke liker? Er du redd for om du strekker til? Hva er liksom greia som gjør at du ikke kan takle dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...