AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #1 Skrevet 21. mai 2014 Det har seg slik at samboeren min er svært vannskelig av seg. Vi har hatt flere episoder der hun har skjelt meg ut huden full og at hun har dasket til meg osv. Problemet er at hver gang etter en sånn episode har skjedd så gråter hun og skal liksom ha medfølelese. Men det samme skjer om og om igjen. En gang gav hun meg en kraftig ørefik. Jeg sa til henne at jeg trodde ikke at jeg holdt ut lenger og at dette ikke går lenger. Da setter hun seg ned å betinger å gråte og synest synd på seg selv. Jeg har foreslått å gå til samlivsterapaut men det nekter hun, da blir hun rasende. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre mer. Anonymous poster hash: 51609...b6b
Bernardette Skrevet 21. mai 2014 #2 Skrevet 21. mai 2014 Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre mer. Du skal slutte å tilrettelegge for hennes forbedring hele tiden, når hun ikke blir bedre i det hele tatt. Det er på tide at du tenker på deg selv. Gå. 3
Bruble Skrevet 21. mai 2014 #3 Skrevet 21. mai 2014 Fra en som har vært i samme situasjon. Gå. Kom deg bort når du kan , før hun bryter deg ned. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #4 Skrevet 21. mai 2014 Forsvar deg selv? Gi henne en kraftig ørefik tilbake, så merker hun kansje hvem som kan slå hardest? (...) Gå fra henne, det finnes ingen grunn til å bli sammen med sånne folk. Anonymous poster hash: ba816...f38 4
kari2 Skrevet 21. mai 2014 #5 Skrevet 21. mai 2014 Her må du sette noen krav, hun kan da ikke slå deg! Eller skjelle deg ut på jevnlig basis. Hun har et problem, og er ansvarlig for å fikse det. 1
Hulderen Skrevet 21. mai 2014 #6 Skrevet 21. mai 2014 Forsvar deg selv? Gi henne en kraftig ørefik tilbake, så merker hun kansje hvem som kan slå hardest? (...)Gå fra henne, det finnes ingen grunn til å bli sammen med sånne folk. Anonymous poster hash: ba816...f38 Vold løser ingen problemer. 7
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #7 Skrevet 21. mai 2014 Fra en som har vært i samme situasjon. Gå. Kom deg bort når du kan , før hun bryter deg ned. Og det samme kan jeg si...ikke bli i nesten 10 år sånn jeg ble...Anonymous poster hash: 88d28...422 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #8 Skrevet 21. mai 2014 Men hva krangler dere om? Hvis du oppfører deg som et rasshøl så forstår jeg at hun blir sint, selv om det ikke forsvarer vold. Dette høres usunt ut for begge to Anonymous poster hash: aa315...c30 1
Gjest Linneah2013 Skrevet 21. mai 2014 #9 Skrevet 21. mai 2014 Enig med de andre her, gå før hun psyker deg helt ned. Hun forandrer seg ikke.
Chien Skrevet 21. mai 2014 #10 Skrevet 21. mai 2014 Gå Det er ingen unnskyldninger for den type oppførsel. Og når hun tydelig ikke er med på å gjøre noe med problemet heller, er det vel ingen annen utvei enn å legge dette forholdet bak seg?
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #11 Skrevet 21. mai 2014 Ingen skal behøve å leve i et forhold med vold, og det at hun gråter for å få medfølelse får henne til å høres ut som en (enda) større bitch. Gå fra henne. Anonymous poster hash: 73697...9ca
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #12 Skrevet 21. mai 2014 Dump hun! Anonymous poster hash: 0f940...680 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #13 Skrevet 21. mai 2014 Men hva krangler dere om? Hvis du oppfører deg som et rasshøl så forstår jeg at hun blir sint, selv om det ikke forsvarer vold. Dette høres usunt ut for begge to Anonymous poster hash: aa315...c30 Hun fyrer seg opp for det minste ting, når det gjelder mat og når ting ikke blir gjort skikkeligt hjemme. Jeg gjør så godt jeg kan. Jeg føler på en måte at jeg ikke kan svikte henne. Da jeg sa til hun at jeg ikke klarte dette mer og vurderte skilsmisse, satt hun seg ned å gråt. Hun unnskylde seg med at hun hadde blitt mobbet på skolen og at foreldrende hennes ikke hadde brydd seg om henne og at jeg var den eneste som betydde noe for henne nå. Jeg har vannskeligt for å gå i fra henne, for jeg er jo glad i henne og, men når hun ikke vil forandre seg, så ser jeg ikke noen antenne løsning.Anonymous poster hash: 51609...b6b
Gjest Linneah2013 Skrevet 21. mai 2014 #15 Skrevet 21. mai 2014 Hun fyrer seg opp for det minste ting, når det gjelder mat og når ting ikke blir gjort skikkeligt hjemme. Jeg gjør så godt jeg kan. Jeg føler på en måte at jeg ikke kan svikte henne. Da jeg sa til hun at jeg ikke klarte dette mer og vurderte skilsmisse, satt hun seg ned å gråt. Hun unnskylde seg med at hun hadde blitt mobbet på skolen og at foreldrende hennes ikke hadde brydd seg om henne og at jeg var den eneste som betydde noe for henne nå. Jeg har vannskeligt for å gå i fra henne, for jeg er jo glad i henne og, men når hun ikke vil forandre seg, så ser jeg ikke noen antenne løsning.Anonymous poster hash: 51609...b6b Javel, så du mener ikke du fortjener bedre altså? Da synes jeg synd på deg.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #16 Skrevet 21. mai 2014 Vold løser ingen problemer. Vold kan løse mange problemer, hvis ikke har du bare ikke brukt nokk av det Anonymous poster hash: ba816...f38 2
Chien Skrevet 21. mai 2014 #17 Skrevet 21. mai 2014 Hun fyrer seg opp for det minste ting, når det gjelder mat og når ting ikke blir gjort skikkeligt hjemme. Jeg gjør så godt jeg kan. Jeg føler på en måte at jeg ikke kan svikte henne. Da jeg sa til hun at jeg ikke klarte dette mer og vurderte skilsmisse, satt hun seg ned å gråt. Hun unnskylde seg med at hun hadde blitt mobbet på skolen og at foreldrende hennes ikke hadde brydd seg om henne og at jeg var den eneste som betydde noe for henne nå. Jeg har vannskeligt for å gå i fra henne, for jeg er jo glad i henne og, men når hun ikke vil forandre seg, så ser jeg ikke noen antenne løsning.Anonymous poster hash: 51609...b6b Selvfølgelig trist at hun har hatt en vanskelig oppvekst og det, men det rettferdiggjør ikke vold og at hun gjør livet ditt jævlig. Du er glad i henne og det er vanskelig å forlate, det forstår jeg. Men blir det slutt vil dere begge klare å gå videre og klare dere fint uten hverandre. Sånn er det med forhold - det er alltid trist å ende det, men noen ganger er det for det beste, dessverre. Ikke alle mennesker passer sammen. Jeg føler du har god grunn til å forlate, dersom det er det du egentlig lurer på.
kari2 Skrevet 21. mai 2014 #18 Skrevet 21. mai 2014 Det er det samme hva hun unnskylder seg med, hun må da i det minste kunne se at hun har et problem- som HUN er nødt til å fikse. Jeg ville satt et ultimatum; enten så skaffer hun seg hjelp, eller så er ddet over. Du kan jo spørre henne hvordan hun ville reagert, om det var du som slo henne på jevnlig basis? 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #19 Skrevet 21. mai 2014 Javel, så du mener ikke du fortjener bedre altså? Da synes jeg synd på deg. Jeg har vurdert å gå i fra henne, men hun sier at hun kommer til å få livet sitt snudd opp ned om jeg forlater henne. Jeg har prøvd å skaffe henne hjelp flere ganger, men hun nekter. Så det er vel det riktige å flytte fra henne så snart som muligt.Anonymous poster hash: 51609...b6b 2
-Missi- Skrevet 21. mai 2014 #20 Skrevet 21. mai 2014 hmm det hørtes ikke helt bra ut nei, tenk deg om. Er det mest negative dager kontra positive? Har det vært sånn i lang tid? Hvis hun ikke vil gå i parterapi etc og du kan svare ja på begge de spørsmålene så tror jeg du vet svaret selv. Da er det på tide å gå. Man skal ikke være i et forhold til enhver pris. Dere har heller ikke barn sammen så vidt jeg kan forstå, har dere barn så bør selvfølgelig alt være prøvd men man skal ikke lide seg gjennom et forhold. Det er det ikke verdt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå