AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #1 Skrevet 21. mai 2014 Jeg er 28 år gammel og har slitt med "snille kviser" siden jeg var 19 år gammel. Selve kvisene er ikke så vanskelige å få vekk, det som plager meg er at disse har etterlatt arr og ujevn hud. I tillegg har jeg merket at jeg nylig har fått mer synlige fine linjer rundt øynene. Jeg føler meg så stygg og jeg hater huden min. Fra å ha perfekt hud i ungdomstiden,til å plutselig bli plaget med kvisete og arrete hud...Noen vil si at det såvidt synes, andre vil påpeke at det kanskje ikke er såååå ille som jeg tror. Jeg har ikke dype eller store arr, jeg har heller tett med små overfladiske arr som sees best i et viss type lys/vinkler. Noen vil kanskje synes at jeg er litt for opphengt i det og at kun et fåtall mennesker legger merke til eller tenker over noe slikt, men jeg bryr meg ikke så mye hva andre synes. Jeg vil bare ha min normale fine hud tilbake. Jeg husker at jeg sjeldent hadde problemer med selvbilde før, nå klarer jeg såvidt å tenke en eneste positiv tanke om mitt utseende. Det å ha så lav selvtillit har gjort at jeg har vært veldig asosial og har mistet en del venner fordi jeg aldri ville være med på sosiale sammenkomster, av frykt for at noen skulle ta bilde av meg. Når det kom til gutter,så hadde jeg så dårlig selvtillit og selvbilde at jeg aldri trodde at noen "kjekk" gutt ville date meg. Føler meg slem som sier dette,men alle mine ekstyper har vært gutter som et fåtall andre jenter hadde datet. Dette var snille og smarte gutter,men når jeg ser tilbake på de jeg har vært med så ser jeg at den eneste grunnen til at jeg var sammen med de var at de var de eneste som jeg fikk noe oppmerksomhet/interesse av. Jeg har tidligere prøvd online dating og møtt noen kjekke gutter,men de mistet fort interessen.Jeg er sikker på at det er pga at jeg ikke er fin nok. Slike "nederlag" har ikke akkurat hjulpet på selvtilite,de har bare bekreftet det jeg allerede tror om meg selv...jeg er ikke bra nok. Nå har jeg en kjæreste som er både kjekk (iallefall i mine øyne),verdens snilleste og et av de smarteste som jeg vet om. Han er fantastisk. Men uansett hvor mange komplimenter han gir meg,så klarer jeg ikke å få bort de negative tankene om at jeg er stygg. Det er vanskelig å forklare, fordi man skulle tro at det å få en haug med komplimenter skulle hjelpe...det gjør det ikke. Jeg klarer rett og slett ikke å bli overbevist av komplimenter.Løsningen på dette må komme fra meg. Ellers når det kommer til jobb og ellers så merker jeg at jeg ofte er veldig usikker, jeg er ikke den som oser av selvtillit, enda jeg har et yrke der jeg jobber med mennesker og hvor jeg må være alt annet enn asosial. Utenpå kan jeg virke noe "sosial",men innvendig er jeg veldig usikker på meg selv. Jeg føler meg rett og slett rar og deformert. Det er vanskelig å forklare. Dette ble ganske langt,men jeg vet ikke helt hvordan jeg kan komme meg ut av denne tankegangen. Hvordan kan jeg "lure" hjernen min til å tenke annerledes, når jeg hver gang går forbi et spil blir minnet på "realiteten"? Til slutt: Dette er ikke en tråd der jeg ønsker å bli fortalt at jeg sikker er "pen" eller "fin", eller noen andre komplimenter,for som forklart ovenfor så mangler jeg ikke det i livet , det er bare virkelig vanskelig for meg også å tro på.. Anonymous poster hash: fb813...830
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #2 Skrevet 21. mai 2014 Du kan jo ta tak i problemet? Oppsøk et sted med kosmetisk sykepleier f eks. Det finnes laserbehandlinger og kremer på resept som kan bedre huden din betraktelig. Tenker det er verdt det siden det plager deg så mye. Jeg har gjort det og for meg var det verdt det i hvertfall, selvtilitten økte enormt når jeg fikk ordentlig hjelp med huden min og fikk fin hud igjen. Anonymous poster hash: 2355d...cc8
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #3 Skrevet 30. mai 2014 Jeg føler det samme som deg, TS. Hvor finner man kosmetisk sykepleier? Anonymous poster hash: 8169f...97d
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #4 Skrevet 30. mai 2014 Jeg føler det samme som deg, TS. Hvor finner man kosmetisk sykepleier? Anonymous poster hash: 8169f...97d På Beth's Beauty i Oslo er de veldig flinke. Anonymous poster hash: 2355d...cc8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå