AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #1 Skrevet 21. mai 2014 Jeg måtte faktisk klype meg selv da jeg kom over denne gruppen på facebook. Klype fordi jeg trodde jeg var død, som ikke klarte å finne så mye som ett lite sympati i meg selv overfor denne kvinnen. Normalt pleier jeg å mobilisere, spre budskap og selv gått dør-til-dør for å tigge penger for fattige barn eller finne frem dugnadsånden i meg for å hjelpe barn i nabolaget til å samle inn penger til ny lagdrakt osv osv... Likevel ble jeg flau over at jeg ikke klarer å sympatiserer meg med henne, da jeg leste at hun tidligere har vært narkoman og at det er alle-andres-feil-ikke-henne holdning over at hun ble narkoman. Flere som mener det samme? https://www.facebook.com/groups/helsevesenet.svikter/?fref=nf Anonymous poster hash: bbef6...f1b 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #2 Skrevet 21. mai 2014 Når det første setningen innholder kontonummer blir jeg skeptisk. Hun sier hun blir avvist av helsevesenet og at de ikke vil hjelpe henne. Det som er saken er at hun ikke får stå i lungetransplantasjonskø fordi hun går på metadon. Sånn er det jo. Hun opplever det som at helsevesenet svikter henne, men transplantasjonsreglene må jo være slik. Hun har rett på helsehjelp, men hun har ikke rett på lungetransplantasjon. Jeg skjønner at hun har det fryktelig vanskelig, men jeg synes heller ikke dette er måten å søke hjelp på. Men ingen vet jo hva de ville gjort i en slik situasjon før de sitter der selv. Anonymous poster hash: 2b496...3b0
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #3 Skrevet 21. mai 2014 Når det første setningen innholder kontonummer blir jeg skeptisk. Hun sier hun blir avvist av helsevesenet og at de ikke vil hjelpe henne. Det som er saken er at hun ikke får stå i lungetransplantasjonskø fordi hun går på metadon. Sånn er det jo. Hun opplever det som at helsevesenet svikter henne, men transplantasjonsreglene må jo være slik. Hun har rett på helsehjelp, men hun har ikke rett på lungetransplantasjon. Jeg skjønner at hun har det fryktelig vanskelig, men jeg synes heller ikke dette er måten å søke hjelp på. Men ingen vet jo hva de ville gjort i en slik situasjon før de sitter der selv. Anonymous poster hash: 2b496...3b0 De siste innleggene hennes er jo at hun snart går tom for penger og da kommer hun til å få store smerter som ingen kan gjøre noe med. Uff... ja, jeg skjønner at jeg ikke kjenner til situasjonen hennes. For meg virker det frekt å pushe penger. Slik jeg ser det, er hun selv skyld i å havne i en slik situasjon. Men nei, det er foreldra mine sin feil, barnevern sin feil.. osv osv... Anonymous poster hash: bbef6...f1b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå