Gå til innhold

Får i meg for lite kalorier?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver å gå ned i vekt, eller jeg vil bli slank ihvertfall, driter litt i vekten. Jeg har brukt appen MyfitnessPal, og legger inn alt jeg spiser på en dag for å få en oversikt. Men jeg sliter faktisk med at jeg får i meg for lite kalorier.. Jeg vet at man ikke skal ha altfor laft underskudd, for at kroppen ikke skal gå i sultemodus og tviholde på fettet, og dermed ikke går ned i vekt.. Men det er litt vanskelig, fordi jeg spiser meg god og mett, og jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få i meg ekstra kalorier uten å sprenge??

Jeg kan fortelle hva jeg har spist i dag:

Frokost: Litt mindre enn halvparten av en boks mager vaniljekesam med frosne skogsbær og et eple til

Lunsj: Havregrøt med kanel og blåbær på

Middag: Hjemmelagde kjøttboller av kyllingkjøttdeig med potetbåter

Så har jeg hatt litt frukt i mellom og sånn. I følge MyfitnessPal mangler jeg da 786 kalorier. Det er jo helt villt mye, har jo bare spist halvparten av dagsbehovet mitt? Så nå sitter jeg her og er ganske mett, men lurer på om jeg må få i meg enda mer mat for å ikke fucke opp kroppen min? Dette skjer veldig ofte, at jeg har sånn 400-500 kalorier igjen å spise etter middagen.

Såå, hva skal jeg gjøre liksom? Skal jeg dra og kjøpe en kjeks eller potetgull, for å få i meg nok kalorier, for jeg har jo faktisk nesten såpass mange kalorier igjen å innta at jeg hadde fremdeles vært i underskudd etterpå.. Det er jo ikke bra å få i seg usunt fett og sukker, ikke for mye ihvertfall, men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få i meg mer uten å måtte lage en middag nr. 2 noe jeg ikke orker..

Jeg føler ikke jeg spiser for lite, men når jeg ser det jeg har skrevet så høres det jo ganske lite ut. Men jeg spiser meg god og mett, jeg er ikke sulten mellom måltidene likson, og da kommer jeg ikke på å spise. Men, jeg vil jo samtidig at kroppen skal få i seg nok påfyll, jeg vil ikke ødelegge kroppen min liksom.

Jeg vet vel egentlig ikke hva jeg driver med, noen som har peiling? Jeg har litt sukkersug og nå, kjenner jeg lett kunne dratt på kiwi og kjøpt noe godt, siden jeg har såpass mange kalorier igjen..

Anonymous poster hash: ac474...25b

Videoannonse
Annonse
Gjest Funky Punk
Skrevet

Fylle på med kjeks og usunne ting er dumt iallefall.

Hva med bær, frukt, nøtter?

AnonymBruker
Skrevet

Fylle på med kjeks og usunne ting er dumt iallefall.

Hva med bær, frukt, nøtter?

Ja det er jo skikkelig dumt å hive innpå kjeks, men hva kan jeg spise som inneholder såpass mye kalorier som jeg har igjen. som ikke er så forferdelig usunt, og som ikke krever svære mengder? Hvis jeg skal spise frukt og bær må jeg jo hive innpå hele fryselageret :s

Gjest rådyr
Skrevet

Få i deg noen nøtter, og litt salat til middagen. Oljedressing har mye kalorier.

(Rart det at mange overvektige plutselig har vanskelig å få i seg nok kalorier når de er på slankeren..)

• Liker 3
Gjest Funky Punk
Skrevet

Nøtter inneholder jo litt kalorier. Tror ikke det skal være så vanskelig å fylle på med det :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Få i deg noen nøtter, og litt salat til middagen. Oljedressing har mye kalorier.

(Rart det at mange overvektige plutselig har vanskelig å få i seg nok kalorier når de er på slankeren..)

TS her. Hvem sa at jeg var overvektig?

AnonymBruker
Skrevet

3 håndfuller med nøtter er ca 500 kalorier. Det kan ikke være så vanskelig å få i seg det i løpet av en dag. :) Fløte er også kalorirrikt. Det inneholder ca 350 kalorier for en dl. Spis bær med fløte på.

Anonymous poster hash: d55cb...7b6
Skrevet (endret)

Egentlig er det ikke så fryktelig rart. Jeg spiser de samme mengdene mat nå som da jeg var overvektig, men har halvert kaloriinnholdet (om ikke mer, telte ikke kaloriene før). I tillegg til at maten jeg spiste da var veldig kaloririk gikk det med endel brus og godteri iløpet av uka. Jeg hadde store problemer med å få i meg nok mat når jeg la om kostholdet, rett og slett fordi mengden var så utrolig mye større, og maten mettet lenger. Det gikk over etterhvert som jeg vendte meg til det og treninga kom ordentlig i gang.

Nå for tiden spiser jeg for lite igjen, med vilje og med folk som kan det som følger med. Over en kort periode selvfølgelig, bare for å få vekk det lille som er igjen.

Endret av Inwe
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er jo skikkelig dumt å hive innpå kjeks, men hva kan jeg spise som inneholder såpass mye kalorier som jeg har igjen. som ikke er så forferdelig usunt, og som ikke krever svære mengder? Hvis jeg skal spise frukt og bær må jeg jo hive innpå hele fryselageret :s

Nøtter er sunne, men svært energitette, så det burde du absolutt spise. Samme er smør, du kan ha masse smør på havregrøten?

Anonymous poster hash: d0a3c...baa

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan svare for meg selv, er dog ikke overvektig, men de gangene jeg prøver å gå ned i vekt er jeg veldig restriktiv med hva jeg spiser. Når jeg ikke er på slanking spiser jeg hva jeg har lyst på, naturligvis.

Anonymous poster hash: d0a3c...baa

AnonymBruker
Skrevet

Avocado er ganske næringsrik,og når vet jeg ikke hvordan du lager havregrøten,men bruker du lett melk så får du prøve å bytte til h-melk,i grøten kan du også blande inn skje med smakløs olje,og toppe det med nøtter.

Anonymous poster hash: acd1a...f62
  • Liker 1
Skrevet

Fyll på med mer fett, gjerne mer protein og frukt hvis du får det ned. Fett er bra for deg ;)

Skrevet (endret)

Det er ingen som vil sette deg i fengsel om du inntar noen av kaloriene dine i form av kjeks eller potetgull. Spiser du ellers godt og variert, og snopet ikke trigger overspising, vil det verken kompromittere helsa di eller hindre vektnedgang. Kanskje vil det derimot hjelpe deg å holde på de nye sunnere vanene. Ganske bra er mye bedre enn kjempedårlig, og helt fantastisk som ikke holder mer enn en uke, er temmelig bortkastet.

Endret av Pringle

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...