Gjest Idollet Skrevet 21. mai 2014 #1 Skrevet 21. mai 2014 Hva er det egentlig med det? At enkelte folk som kommer hit eller ellers i verden slipper unda med dritt bare fordi de er den de er. Slike kulturrelativister. Deres feil og mangler blir liksom sett bort fra, fordi de kommer fra der de gjør. Dumme ting er ok, fordi de kommer fra der de gjør. Hva er egentlig grunnen til det? Har de mistet evnen til å tenke? Har de mistet evnen til å skille mellom rett og galt? Tvilsomt. Hvorfor holder ikke vi de like ansvarlig og like til mye til ansvar for det de driver med som andre? Det gir for meg ingen mening, og jeg tror flesteparten av de er enig med meg (da siden de fleste oppfører seg vetig). For meg virker det som om mange her på forumet er slike relativister og spesielt på venstresiden, og særlig kvinnelige der. Gi dere enkelt og greitt. Hva tenker dere om dette? 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #3 Skrevet 21. mai 2014 Men venstresidens rasisme er de lave forventningers rasisme. Den forventer ingenting av meg som muslim. De lave forventningers rasisme – ”the soft bigotry of low expectations” – det er faktisk et sitat fra George W. Bush. – En venn av meg var den første som brukte begrepet slik. Hvis Bush sa det først, er det et uheldig sammentreff! Ikke fortell det til noen, ellers vil folk begynne å si at jeg er en neocon! – Men venstresiden har forventet så lite av muslimer, og har godtatt at mange rettighetsbrudd er ”deres kultur”. Og, vel så viktig, selv når de har hatt høyere forventninger, har så mange av dem kviet seg for å kritisere åpent, fordi de har vært redde for å gi ammunisjon til høyresiden. Og ved å forbli tause har de sviktet muslimske kvinner. http://www.minervanett.no/kvinnehathateren/ Anonymous poster hash: 4e1cc...068
Tarsan97 Skrevet 22. mai 2014 #7 Skrevet 22. mai 2014 Mye av verdensidiotiet kommer egentlig fra fattigdom. Men det er ikke sånn fattigdom vi skjønner her i vesten. Fattigdom på ordentlig er total. Oldeforeldrene dine var fattige. De leste aldri aviser eller hørte på radio og få timer "skole" i uken ble gjort av en som selv var slik som som knapt kunne lese og skrive selv. Ingen vet forskjellen på Europa og Amerika, ingen har hørt påstanden om att det har vert en mann på månen. Ingen kan forklare selv på en enkel måte hva demokrati er. Ingen har lært att det er ekkelt å spytte inne i husene med jordgolv. Han som nå er pave sa en gang att vesten ikke vet hva fattigdom er. Fattigdom er ikke hull i taket på dårlige hus eller hull i t-skjorten. Det er ikke det som er problemet. Ingen sier det slik, men : fattigdom skaper idioter. Det er det egentlige problemet og det er derfor det ofte smeller når kulturer som ikke har tjangs til å fungere i en organisert kultur som vår, blir dumpet av her. Og detthar jeg ikke lest, dette har jeg reist og opplevd. 1
Gjest Ferie Skrevet 22. mai 2014 #8 Skrevet 22. mai 2014 Fattigdom eller skam og ære? Norge var ett fattig land når våre besteforeldre var unge. Men vi har norsk vennlighet: http://blogg.bt.no/preik/2013/04/14/det-varsomme-selvet/#.U335bssayK0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå