Gå til innhold

Bøter og sykling

vl800

Anbefalte innlegg

Er det noen her inne som har erfaring med bøter og sykling. ER det noen av dere som har blitt stoppet av politi for å syklet feil.(rødt lys, mot enveiskjøring. etc.) Har aldri hørt om noen som har fått bot.

En annen ting, vil man bli prikkbelastet hvis man blir tatt for å sykkle på rødt lys. Grunnen til at jeg spør om dette, er at jeg sykler på jobben hver dag. Og tar kankje noen "spanske" innimellom.

Dette er noen som hadde vært greit å finne ut, før det er for seint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg har blitt stoppet i kontroll, fordi jeg ikke hadde lyset på i "skumringen". Men så slapp jeg unna fordi det var så lang betalingskø (med studenter!) foran meg, og fordi lyset virket (overraskende nok) da jeg koblet inn dynamoen. Jeg husker jeg trykket inn begge bremsehåndtakene da jeg så politimannen og bad en stille bønn om at sykkelen måtte stoppe før jeg passerte ham. Det var jo nesten ikke effekt i bremsene på sykkelen...

Den gang var det forenklede forelegget på 750 kr. Nå er det redusert til kr 500, såvidt jeg vet. Det samme for å sykle på rødt lys.

Det høres rart ut at sykkel-uvett skulle medføre prikkbelastning på bilsertifikatet.

Likevel vil jeg anbefale deg å ha en sykkel som er iorden (i det minste bremser og lykter), ha på lyset og ikke minst: Bruk en knallgul overtrekksvest med refleks-bånd på. Det er ikke alle bilister som er like våkne. Kjører med nervene i helspenn i rundkjøringene jeg. Bruker aldri de pungteringsfarlige sykkelstiene heller.

PS. Min historie er helt sann. Men jeg fatter ikke at ikke politiet har værre forbrytere å jakte på enn fattige studenter uten sykkelvett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...