AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #1 Skrevet 21. mai 2014 Hvor langt går dere før dere regner et vennskap som dødt? Jeg har en bestevennine i 20 år, og klarer ikke kvitte meg med hun, men hun er virkelig ikke verdt å være venn med lengre. Men vi har vært igjennom så mye, så vil ikke miste henne heller Anonymous poster hash: 42f22...8be
Betty Blue Skrevet 21. mai 2014 #2 Skrevet 21. mai 2014 Du motsier deg selv litt... Vil du avslutte vennskapet eller vil du ikke miste henne? Hvorfor tenker du at hun ikke er verd å være venn med lengre?
strawberry Skrevet 21. mai 2014 #3 Skrevet 21. mai 2014 (endret) Det avhenger veldig av hva du mener med at hun ikke er verdt å være venn med lengre. Har selv kuttet kontakten med venner fordi de blir for slitsomme, vi har vokst fra hverandre og har helt ulike interesser osv. F.eks barndomsvenninnene mine fra 1.klasse, vi var venner til litt etter vi begynte på ungdomsskolen. Nå har vi null kontakt, jeg ble så lei av drittslenginga, dramaet, og ikke minst så vokste vi veldig fra hverandre og for meg er det bare en lettelse. Det er selvsagt trist med tanke på alt vi gikk gjennom sammen, men jeg har jo de gode minnene, og tror ikke at det ville blitt flere gode minner om vi hadde fortsatt vennskapet (bare mer drama og at jeg hadde blitt sliten). Endret 21. mai 2014 av strawberry
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #4 Skrevet 21. mai 2014 Må nesten få litt mer informasjon enn dette. Anonymous poster hash: 4bb7b...336
Gjest Malanthor Skrevet 21. mai 2014 #5 Skrevet 21. mai 2014 La meg gjette, hun oppfører seg som et rævhøl. Men dere har så mye historie sammen så det er vanskelig og slippe henne?
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #6 Skrevet 21. mai 2014 La meg gjette, hun oppfører seg som et rævhøl. Men dere har så mye historie sammen så det er vanskelig og slippe henne? Stemmer. Anonymous poster hash: 42f22...8be
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #7 Skrevet 21. mai 2014 Du motsier deg selv litt... Vil du avslutte vennskapet eller vil du ikke miste henne? Hvorfor tenker du at hun ikke er verd å være venn med lengre? På en måte begge deler. Ser det ble litt "feil" formulert. Fordi hun kjefter og diskuterer hele tiden. Somregel full, og når hun blir edru igjen nektet hun å si unnskyld eller å innse en eneste feil. Fordi hun _ALLTID_ har rett. Så legger hun det over på meg, siden jeg aldri har vært den som snakker, uansett hvor mange ganger jeg har spurt om vi skal møtes dagen etterpå å ta det edru. Da har hun plutselig ikke tid, for hun sliter så utrolig med sine egne ting, og jeg prøver å høre på henne, men kan ikke komme med en eneste "erfaring" selv, for da er jeg visst selvopptatt og nå snakker vi om HENNE. Ho kjefter og gnåler til jeg begynner å gråte og det virker heller ikke til å rykke henne. Anonymous poster hash: 42f22...8be
Betty Blue Skrevet 21. mai 2014 #8 Skrevet 21. mai 2014 På en måte begge deler. Ser det ble litt "feil" formulert. Fordi hun kjefter og diskuterer hele tiden. Somregel full, og når hun blir edru igjen nektet hun å si unnskyld eller å innse en eneste feil. Fordi hun _ALLTID_ har rett. Så legger hun det over på meg, siden jeg aldri har vært den som snakker, uansett hvor mange ganger jeg har spurt om vi skal møtes dagen etterpå å ta det edru. Da har hun plutselig ikke tid, for hun sliter så utrolig med sine egne ting, og jeg prøver å høre på henne, men kan ikke komme med en eneste "erfaring" selv, for da er jeg visst selvopptatt og nå snakker vi om HENNE. Ho kjefter og gnåler til jeg begynner å gråte og det virker heller ikke til å rykke henne. Anonymous poster hash: 42f22...8be Det høres ut som om hun plages med noe... Forstår at det er slitsomt å være venner slik det er nå, men kanskje hun samtidig trenger nettopp deg som har kjent henne lenge til å si fra. Si at du blir bekymret og føler deg ille til mote sammen med henne fordi hun oppfører seg slik, og be henne oppsøke en terapeut eller annet. Dersom hun ikke har pleid å være slik før, så ikke avfei vennskapet fullstendig. Bare ta en pause.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #9 Skrevet 21. mai 2014 Det høres ut som om hun plages med noe... Forstår at det er slitsomt å være venner slik det er nå, men kanskje hun samtidig trenger nettopp deg som har kjent henne lenge til å si fra. Si at du blir bekymret og føler deg ille til mote sammen med henne fordi hun oppfører seg slik, og be henne oppsøke en terapeut eller annet. Dersom hun ikke har pleid å være slik før, så ikke avfei vennskapet fullstendig. Bare ta en pause. Ja, men ho vil jo ikke snakke, det har jeg prøvd 10000 ganger. Hun har en trøblete fortid, men fått inntrykk av at hun har det mye bedre nå. Har vært slik i noen år nå og det gir seg ikke. Vi har hatt pause, første gang vi snakker sammen igjen starter ho igjen og med engang jeg svarer frekt tilbake (engang får jeg faktisk også nok) bare stikker ho. Ho har mistet alle vennene sine nesten fordi ho ikke skjerper seg Anonymous poster hash: 42f22...8be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå