Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når kommer de? Tror det er i juni, men er det noe fast dag? #hilsenførstegangsigjenpåskatten

Anonymous poster hash: 05f7a...f20

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Første pulje 25. juni (om det ikke blir streik da).

Anonymous poster hash: a460d...bc8
AnonymBruker
Skrevet

Første gang du får igjen på skatten? Hva gjorde du feil denne gangen som du ikke har gjort tidligere år, da?

Anonymous poster hash: 555e6...6c9
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke ts, men svar til forrige person: jeg fikk baksmell noen år på rad, ringte til skatteetaten hvert år for å få løsning på saken, men nei, baksmell neste år også. Til et lyst hode hos skattetaten spurte om gjeldsrentene, og de viste seg å være 2 ganger mer enn det jeg faktisk hadde. Så da ble det endelig orden i sakene, og jeg kom på + siden årene etter.

Hun forklarte noe med at skatteetaten økte gjeldsrentene noen prosenter hvert år, for det var forventet at folk tar opp mer gjeld :overrasket: jada, vet at man har selv ansvar å sjekke opplysningene, men man må jo lære det en gang også!

Anonymous poster hash: d8392...8d9
Skrevet

Første runde er rundt St.Hans, enten 24 eller 25 juni, alt ettersom hvilken bank man har. De aller fleste får pengene da, mens enkeltmannsforetak, bedrifter og lignende, samt noen få privatpersoner får det i midten av oktober.

AnonymBruker
Skrevet

De fleste ikke selvstendig næringsdrivende pleier å få 25. Juni.

Anonymous poster hash: 889e5...8ad
Gjest Chlorophyll
Skrevet

Æsj. Synes alltid skattepengene kommer seint jeg, men lurer på. Kommer feriepengene samtidig?

AnonymBruker
Skrevet

Enkeltpersonforetak kan innebære at du får skattepengene sent, men ikke nødvendigvis. Jeg er næringsdrivende (men har annen hovedinntekskilde) og fikk skattepengene i juni i fjor. Regnet med at jeg måtte vente til oktober, men det slapp jeg altså :)

Anonymous poster hash: 802cb...ed6
Skrevet

Æsj. Synes alltid skattepengene kommer seint jeg, men lurer på. Kommer feriepengene samtidig?

Feriepengene kommer vel på vanlig lønningsdag på ditt arbeidssted...

Gjest Chlorophyll
Skrevet

Feriepengene kommer vel på vanlig lønningsdag på ditt arbeidssted...

Ok. Godt å vite :)

Håper forresten det ikke blir streik. Har allerede planer for pengene jeg får igjen :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke ts, men svar til forrige person: jeg fikk baksmell noen år på rad, ringte til skatteetaten hvert år for å få løsning på saken, men nei, baksmell neste år også. Til et lyst hode hos skattetaten spurte om gjeldsrentene, og de viste seg å være 2 ganger mer enn det jeg faktisk hadde. Så da ble det endelig orden i sakene, og jeg kom på + siden årene etter.

Hun forklarte noe med at skatteetaten økte gjeldsrentene noen prosenter hvert år, for det var forventet at folk tar opp mer gjeld :overrasket: jada, vet at man har selv ansvar å sjekke opplysningene, men man må jo lære det en gang også!

Anonymous poster hash: d8392...8d9

Hva mener du?

Det er jo når man får restskatt at man har gjort det mest riktige, med tanke på hva som lønner seg.

Å få penger tilbake på skatten er det staten som tjener på.

• Liker 4
Skrevet

Ok. Godt å vite :)

Håper forresten det ikke blir streik. Har allerede planer for pengene jeg får igjen :)

Er jo ikke sikkert du får i første pulje uansett :)

Gjest Chlorophyll
Skrevet (endret)

Er jo ikke sikkert du får i første pulje uansett :)

Nei, men lov å håpe. Alltid fått det før :)

Edit: skrivefeil

Endret av Chlorophyll
AnonymBruker
Skrevet

Første gang du får igjen på skatten? Hva gjorde du feil denne gangen som du ikke har gjort tidligere år, da?

Du taper bare renter på å få igjen. Det riktigste er å betale minst mulig skatt, hive pengene på høyrentekonto, og så betale dette inn i siste liten før rentene på en evt baksmell begynner å løpe. Men det krever jo både økonomisk forståelse og selvkontroll, så det blir vel for risikabelt for sånne som deg.

Anonymous poster hash: 1e9e6...c25

AnonymBruker
Skrevet

Du taper bare renter på å få igjen. Det riktigste er å betale minst mulig skatt, hive pengene på høyrentekonto, og så betale dette inn i siste liten før rentene på en evt baksmell begynner å løpe. Men det krever jo både økonomisk forståelse og selvkontroll, så det blir vel for risikabelt for sånne som deg.

Anonymous poster hash: 1e9e6...c25

Nå tror jeg nok du misforstod innlegget mitt relativt kraftig. Jeg har både økonomisk forståelse og selvkontroll og får restskatt med glede, og har betalt restskatt rentefritt 31. mai i mange år.

AnonymBruker
Skrevet

Du får de vel senest i oktober vil jeg tro. I min kommune er det ingen som får skattepengene i juni dette året. Det er nok mange som reiser på ferie slukøret vil jeg tro.....

Anonymous poster hash: 5cb8d...d60
AnonymBruker
Skrevet

Du får de vel senest i oktober vil jeg tro. I min kommune er det ingen som får skattepengene i juni dette året. Det er nok mange som reiser på ferie slukøret vil jeg tro.....

Anonymous poster hash: 5cb8d...d60

Hvordan vet du det?

Anonymous poster hash: 04810...a51

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...