AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #1 Skrevet 21. mai 2014 Hei Jeg skulle ha mg en lur og tok ut linsene og la dem i linsevæske. Kan jeg ta dem ut før 6 t bare at de ikke er renset nok. Skal jo rense dem ikveld igjen, eller er det "farlig"Anonymous poster hash: e65f7...577
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #2 Skrevet 21. mai 2014 Linsevæsken bare oppbevarer linsene. Du skal selv rense dem ved å gni dem forsiktig mellom fingrene. Du kan trygt bruke dem selv om de ikke har ligget over 6t. Alt protein har ikke løsnet helt, men ved å gni dem mellom fingrene fjerner du evt rester Anonymous poster hash: 54f89...288
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #3 Skrevet 21. mai 2014 Hei Jeg skulle ha mg en lur og tok ut linsene og la dem i linsevæske. Kan jeg ta dem ut før 6 t bare at de ikke er renset nok. Skal jo rense dem ikveld igjen, eller er det "farlig"Anonymous poster hash: e65f7...577 [/acro Vel, det er jo forskjellige typer linsevæsker. Jeg bruker en type som heter aosept der linsene må ligge i væsken i minst 6 timer. Det er fordi det ligger en brikke nederst i etuiet som nøytraliserer ph-verdien i linsevæsken(inneholder hydogenperoxid, tror jeg...). Ihvertfall så svir det som fy om jeg tar de på øynene før det har gått 6 timer. Anonymous poster hash: 2571c...1d6
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #4 Skrevet 21. mai 2014 Kommer an på type væske. Disse med en katalysator i må skylles godt dersom en tar de ut tidligere, ellers kan en få røde sviende øyne. Anonymous poster hash: b126e...df2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #5 Skrevet 21. mai 2014 Takk for svar. Det er helt vanlige linse væske jeg har. Pure moist. Jeg endte med å gjøre det å det gikk fint :-) Anonymous poster hash: e65f7...577
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå