AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #1 Skrevet 21. mai 2014 Fordi uføre (uten jobb) nå fra 1 januar vil ha en høyere inntekt på papiret, men i realiteten ha utbetalt noenlunde det samme som idag, vil inntektsgrensen for bostøtte antageligvis vil overstiges og dermed kan flere uføre som ikke kan jobbe antagelig miste bostøtte. Jeg trodde meningen med denne ordningen var å gjøre ting enklere for uføre, ikke forvanske det? Hvis ikke den øvre grensen for bostøtte økes etter det nye systemet vil flere uføre faktisk ha mindre å leve for i en allerede trang hverdag. Anonymous poster hash: 94738...f7e 2
Gjest Emera Skrevet 21. mai 2014 #2 Skrevet 21. mai 2014 Det ordner seg nok. http://www.husbanken.no/bostotte/ny-uforetrygd-2015/
Gjest Emera Skrevet 21. mai 2014 #3 Skrevet 21. mai 2014 Forresten. Når jeg leser linken jeg la ved litt nøyere så ser jeg at den nye ordningen faktisk vil kunne få konsekvenser for noen. Nemlig de som går over på uføretrygd fra januar -15. For man må selv dokumentere inntektsnedgangen, og den dokumentasjonen viser jo nettopp høyere brutto uføretrygd enn før 2015. Dermed kan man ende opp med avslag.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #4 Skrevet 21. mai 2014 Absolutt alle uføre går over på ny type trygd 01.01.15... Anonymous poster hash: 187d3...ca1
Gjest Evel Skrevet 21. mai 2014 #5 Skrevet 21. mai 2014 Jeg forsto det slik på Husbanken sin side at de jobber med å lage forandringer der også slik at det ikke skal gå ut over de uføre. Men det ligger fram i tid. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå