Gå til innhold

Hvordan komme meg videre når eks traff en ny med en gang?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil IKKE tenke på dette, men er fullstendig ødelagt. Virkelig ødelagt :(

Anonymous poster hash: 2d647...740

Videoannonse
Annonse
Skrevet

auch! Er dere venner på facebook sånn at du kan se det? isåfall hadde jeg fjernet han fra alle sosiale media, vil liksom ikke bli minnet på det..

Jeg kan bare anbefale at du gjør ting du vanligvis ville ha gjort, og prøver å ikke tenke på det. Breakup er tøff nok uten dette. Vær med venner, se dagslys, spis god mat og føl deg bra.. Han trenger du ikke ofre så mye tanke på.

Hva han gjør er uviktig,men for all du vet så er det bare en "reboud" og forholdet kommer kanskje til å ende snart uansett, så ikke tenk på det!

• Liker 2
Skrevet

Prøv å se fordelene med å være singel. Det er heller ikke sikkert han har det noe bedre som er i et forhold. Du kan få et bedre forhold med en ny mann dersom du har vært litt alene en stund og kjent på hvordan det er. Og ikke minste være ferdig med tidligere forhold.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Bli sint og få et bedre liv uten ham enn du hadde med ham. Bare tapere klarer ikke være single og han er en taper du har det fantastisk uten!

Anonymous poster hash: 52954...4e8
  • Liker 3
Skrevet

Bli sint og få et bedre liv uten ham enn du hadde med ham. Bare tapere klarer ikke være single og han er en taper du har det fantastisk uten!

Anonymous poster hash: 52954...4e8

Lol, ok.

Jeg blir i såfall eksen din i denne sammenhengen, jeg traff en ny ganske så fort etter bruddet. Om jeg var deg ville jeg slettet han fra alle mulige "medier" som facebook, snapchat, instagram osv. Nå skal det sies at det var jeg som slettet han, pga stygt brudd, men kom deg videre. Om dere forsatt er venner kan jeg forstå at det er vanskelig.

Skrevet

Det samme skjedde meg en gang, han fant ei ny med en gang. Jeg reiste til ei venninne og ble der en stund. Jeg ommøblerte leiligheten min x antall ganger og jeg kjøpte meg ny garderobe. Fikk meg til å ikke sitte rolig og tenke på han han og den nye. Riktignok, så ville ikke jeg tilbake til han, men det var tungt at han fant ei ny ei før jeg var ute av felles leilighet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jo kortere tid det er siden det ble slutt, jo større er sjansen for at det bare er en rebound. Le og tenk at det ikke kommer til å vare, i mellomtiden fjerner du han fra livet ditt og se alt det positive i å være singel og at du kan gjøre hva enn du vil :)

Anonymous poster hash: cdc26...5fa
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da hadde jeg trent og shinet meg opp, kjøpt ny garderobe og gått etter drømmejobben. Da finner du lett en fyr som er ti ganger bedre enn ham og da står han det med skjegget i postkassa :fnise:

Anonymous poster hash: df937...24e
  • Liker 2
Skrevet

Nøyaktig det samme skjedde med meg for 4 mnd siden, 4 års forhold med barn å hun fant en ny etter to uker. Det kommer til å gjøre vondt en god stund, men det blir faktisk bedre for hver uke som går, heng med venner, fest å ha det hyggelig, å ikke minst tren!!!...Det har hjulpet meg sykt mye, er i mitt livs form etter 3 mnd med knallhard trening :D

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil IKKE tenke på dette, men er fullstendig ødelagt. Virkelig ødelagt :(

Mange er så ødelagt av kjærlighetssorg og så forstyrret at de hopper på hva som helst, så fort som helst, etter ett brudd.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har samme problem :(

Han dumpet meg utav det blå, ny dame flyttet inn DAGEN ETTER jeg flyttet ut, hun kaller han for "mannen sin" på Facebook og jeg er dum nok til å ønske han tilbake og derfor klarer jeg ikke å slette han..

Alikevel, nå har jeg begynt å trene og ta vare på meg selv! Det går tregt, men det går framover. Jeg tenker ikke på han såå ofte, og jeg føler jeg meg jo bedre etter å ha trent. Penger har jeg ikke så jeg kan ikke kjøpe ny garderobe, men jeg velger de klærne med sterke farger. Jeg sminker meg, fikser håret og prøver å fylle dagene med venner og familie.

Så det går nok! Tilslutt! Du må bare stå på.. :) klem

Anonymous poster hash: 72b0c...f35

• Liker 2
Gjest Anastasia
Skrevet

Dette er så utrolig vanskelig, og det tar tid før man kommer over det. Tro meg, jeg er i samme situasjon selv. Exen min dumpet meg for over 1 år siden og ble sammen med en ny dame med en gang, de flyttet sammen etter et par mnd,kjøpte hund++. Helt forferdelig! Spesielt siden han sa til meg at han ville være singel og ikke ha noe forhold. Har aldri følt meg så lurt i hele mitt liv og tviler på at jeg tør å involvere meg med en ny mann igjen.

Nå skal jeg reise langt vekk og håper det hjelper. Er det noe du brenner for ts? Jeg har f.eks tatt lappen etter det ble slutt. Gjør noe for selvfølelsen å ha et mål, og gjennomføre det :) Og ikke gjør som jeg gjorde, drikke deg sveiseblind der du begynner å grine hysterisk i fylla. Jeg har fortsatt angst for det. Gode venner hjelper veldig! Føler med deg ts, lykke til :hug:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk alle sammen!

Det er veldig godt å kunne skrive her inne å få fine svar :)

Har jobba hardt i dag for å holde motet oppe, så får jeg se hvor lenge jeg klarer å henge her oppe før jeg raser ned igjen. Men en ting er jo sikkert... han vil ikke ha meg, og jeg må videre, og videre kommer jeg, jeg håper bare det ikke tar så lang tid. Phu... Jaggu er det vondt å bli erstatta etter mange år ;(

Jeg tenker hardt, hardt på positive sider ved dette... jeg er singel, woho det er supert! *kremt, jeg kan gjøre som jeg vil! Jeg kan starte på nytt! Og ikke minst, jeg har én mindre løgner i livet mitt! Dette MÅ bli bra!!?! Ja, dette blir bra! Jeg tror det blir bra! Kan det bli bra? Føles ikke sånn, men det må det!

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Husk å gråte om du føler for det, ikke sperr noe inne. Få det ut, og aksepter at det er slik det er. Deretter hever du hodet, du er tross alt fri og har en færre løgnere i livet ditt ja :) Husk at suksess er den beste hevnen!

Anonymous poster hash: cdc26...5fa
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Huff, mange opplever dette i livet sitt. Å bli byttet ut slik er ikke bra. Selvtilitten knekker og man sliter med å stole på noen igjen. Tiden leger alle sår, sier de. Så ta tiden til hjelp. :)

Anonymous poster hash: 38739...748
  • Liker 1
Skrevet

Føler med deg, husk det blir bedre for hver dag, og om en stund når du ser tilbake så ser du kanskje at det var det beste?

Det er bare følelser, de går over. Hver kveld kan du se deg i speilet og si "Ja jeg klarte denne dagen også, jeg er flink!"

Tenk i litt større perspektiv, det er vanskelig nå, men se hele livet ditt under ett så er dette bare èn liten periode i livet. En periode som du sikkert skal lære noe av. Det er jo sånn vi utvikler oss og lærer, gjennom tøffe perioder.

Sender deg en klem, vi er mange som har vært der og du kommer deg opp igjen du også! :hug:

Lurt å gjøre noe for selvtilliten og livsgleden. Ta et kurs, er det noe du alltid har hatt lyst å gjøre? Dansekurs? Tegnekurs? Et eller annet som gir deg mestringsfølelse. Begynne å trene?

Det hjelper også å skrive ned positive ting i en notatbok, positive sider ved deg selv, hva du har oppnådd i livet, hva du ønsker å oppleve fremover, hva som gjør deg glad, at du er verdifull.

Kan også anbefale boken "Selvfølelse nå" av Mia Tørnblom. (Billig på adlibris.no)

AnonymBruker
Skrevet

Du har kjærlighetssorg og den tar (som annen sorg) lang tid å komme over. Og den har ulike faser. man kan godt ha energi og føle seg sterk i starten, og så gå i kjelleren. Så tar det lang tid å komme seg på beina igjen. Og kanskje må man en tur eller to ned i kjelleren igjen. Hvordan det blir for deg framover kommer an på hvor sårbar du er for kriser og hvor følelsesmessig du gå inn i dette.

Men rådene du har fått er gode: La tårene komme, men sett en sluttdato for å gråte. Vær aktiv, tren og møt venner. Begynn med noe nytt, ta et kurs, les en bok. Og det som i ettertid viste seg å være viktig for meg: Pass på at du ikke går rett i et nytt forhold. Man har så lyst til å være sammen med noen når man akkurat er dumpet og da er det fort gjort å havne i et feil forhold. Vær bevisst hvis du er sammen med noen for å få en rebound, men hold ellers litt igjen.

Det blir bedre! Men det kan ta tid. Og slik er livet for mange mennesker. Vi opplever sorg, sykdom, kriser, trishet osv. Livet er ikke bare lek, moro og lykke. Akkurat nå har du fått en vond erfaring.

Anonymous poster hash: 38368...a97
Skrevet

Uff :frown: :klem:

Dette er kanskje et standardsvar og lettere sagt enn gjort, men nå har du mulighet til å gjøre det DU vil. Ikke grav deg ned, finn på morsomme ting med venner, besøk familien din (om du står dem nært), besøk en venninne som bor langt unna. Bestill ferie og gled deg til det. Det går an å reise alene til storbyer :) Søk på drømmejobben og flytt om det er et alternativ.

AnonymBruker
Skrevet

Mange er så ødelagt av kjærlighetssorg og så forstyrret at de hopper på hva som helst, så fort som helst, etter ett brudd.

Det er noe i dette.

Alle tror at de som finner seg ny med en gang kom fort over forholdet og derfor fant seg ny fort. Og stort sett sås er alle for seg eksen lykkelig.

Jeg har vært der TS, og gud hvor vondt det var.

Men det viste seg at det var ikke jeg som hadde et verst, det var han, eller evt damen han hoppet i et forhold med, hun slet enormt med at hun ble brukt og var visst lei seg lenge etterpå. Han dumpet henne etter kort tid.

Men det ble innrømmet at forholdet var for å komme seg videre og ikke tenke mer på meg.

Så jeg vil si at i mange tilfeller så er det faktisk de som forholder seg single som takler et brudd best. Men dette ro ingen regel selvfølgelig.

Men ofte er et forhold så tidlig etter et brudd en rebound, og noen ganger utvikler det seg og blir noe ekte, men oftest ikke..

Anonymous poster hash: 9cc40...689

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han fant seg ei med en gang etter bruddet så betyr nok det at han hadde ho før bruddet også!

Vær glad du er kvitt slasken!!!

Anonymous poster hash: 1e9b2...406

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...