AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #1 Skrevet 21. mai 2014 Jeg har trent en del opp igjennom mitt 30-årige liv, men siste 2 årenehar det blitt ganske lite.. Er konstant sliten, såpass utmattet at jeg må velge om jeg skal trene en dag eller gjøre noe annet, dvs, skal jeg trene mandag, så må jeg skifte på sengen og handle på tirsdag. Osv osv... De dagene jeg har bestemt meg for å trene, så er det helt fryktelig vanskelig å komme igang. Blir sliten bare av å tenke på det. Trenger inspirasjon og motivasjon.. Og jeg vil så gjerne komme meg i "form" igjen til slik jeg en gang var. Ikke minst er det deprimerende å bare bli vassere og vassere i kroppen...... Men det alene er ikke motivasjon nok. I og med at jeg er såpass utmattet er jeg på AAP, et klassisk tilfelle av utbrenthet, som rett og slett er helt grufullt.... Tips? Anonymous poster hash: d2315...800
Wiggins Skrevet 21. mai 2014 #2 Skrevet 21. mai 2014 Det høres ut som du ikke bør følge vanlige treningsprogrammer, siden du har mentale problemer og blir sliten av vanlig trening. Du trenger å gjøre ting som bidrar til overskudd. Jeg vet både fra forskning som jeg har lest om, men også av egen erfaring, at utholdenhetstrening hjelper godt mot depresjon. Nå er det ikke depresjon helt det samme du lider av, men jeg vil tro at lavintensiv utholdenhetstrening vil kunne gi deg mentalt overskudd. Når jeg sykler på landeveien, der det er lite trafikk, merker jeg at jeg mentalt kommer i en slags meditativ tilstand. Om jeg er mentalt sliten før en treningstur merker jeg at jeg kjenner meg bedre etterpå. Sykling er en fin aktivitet å begynne med, siden du kan variere intensiteten lett ved bruk av gir. Jeg vil i første omgang anbefale deg å ikke tenke på det som fysisk trening, men bare å komme deg på sykkelen og sykle noen kilometer, se på blomster og trær, føle vinden mot huden (hvis du sykler med shorts, det er jo mulig i store deler av landet nå) osv. Du bør investere en hundrelapp på flaskeholder og sykkelflaske, det er viktig å drikke litt vann hvert kvarter. Det fins sikkert folk som har kompetanse på å få folk i din situasjon opp på beina igjen, det vet kanskje fastlegen din mer om. Jeg har ikke noe kompetanse på akkurat det, men jeg vet av egen erfaring at utholdenhetstrening hjelper på mentale problemer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå