AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #1 Skrevet 21. mai 2014 Jeg og sambo har vært sammen i 4 år, han har et barn på 6 fra tidligere forhold. Nå har det seg sånn at jeg og sambo har bestilt sydenferie. Vi var forrige sommer også, da hadde vi med datteren hans, veldig fin ferie :-) Men denne sydenturen vi skal på i år var det planlagt at det kun er meg og han som skal sammen. En skikkeli kjæresteferie. Vi har 50% omsorg for datteren, så det skulle bli deilig med fri fra hverdagen. Men når eksen (barnets mor) får vite at vi skal alene uten dattera, så blir hun sint å lager den kela. Hun sier at vi alltid må ta med barnet når vi skal noen plass, og at hun tror det er jeg som nekter å ha henne med?! Hun har reist på ferie selv ALENE uten dattera på rølpetur med venner 2 ganger i mens jeg har vært sammen med kjæresten min. Synes dette er patetisk, samme synes sambo. Hva hadde dere sagt/gjort med dette? Vil ikke bli uvenn med henne heller..Anonymous poster hash: 4b8c3...3f1
Gjest orkan Skrevet 21. mai 2014 #2 Skrevet 21. mai 2014 Fornuftige svar du har fått her, TS... Hvorvidt dere burde hatt barnet med eller ikke legger jeg meg ikke opp i. Jeg synes at barnets far skal prate med moren. Det trenger ikke bli en stor sak ut av dette så lenge ting blir sagt på en ordentlig måte. Denne gangen ble ferien bestilt kun for dere to, men at dere vil veldig gjerne ta med jenta på tur en annen gang.
LivLaga Skrevet 21. mai 2014 #3 Skrevet 21. mai 2014 Hehe, for en tråd dette ble :-D Men for å svare TS, så er så vidt jeg vet, dette veldig vanlig dessverre... Finnes vel ingen fasit på hva som er rett og galt her, men man kommer vel ikke utenom dialog.. Kanskhe du/ dere kan invitere henne på kaffi, og si det dere tenker til henne på en ok måte. At hun har gjort det selv osv. Hvis hun ikke er mottakelig for det så må dere bare drite i henne å reise på tur.. Ødeleggende når hun skal blande seg i alt dere gjør! :-(
Gjest Coolaid Skrevet 21. mai 2014 #4 Skrevet 21. mai 2014 Jeg tenker at dere er to voksne mennesker som ikke skal la dere dikterer av en dramasyk eksdame. Ikke gå inn på diskusjoner. Dere kan like godt reise på ferie uten datteren. Hvordan gjør dere det når mor til barnet reiser bort ? Er hun borte slik at hun er tilbake for å ha sin del av samværet eller har dere barnet lengre ? Den samme ordningen gjelder for dere. Uansett, hva dere gjør på deres "fritid" har hun ikke noe med. Hvordan er samværet avtalt og fordelt ?. Hvordan er fordelingen i feriene ?
aquiz Skrevet 21. mai 2014 #5 Skrevet 21. mai 2014 bare si at dere skal på en kjærestetur, hun blir med neste gang!
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #6 Skrevet 21. mai 2014 Jeg tenker at dere er to voksne mennesker som ikke skal la dere dikterer av en dramasyk eksdame. Ikke gå inn på diskusjoner. Dere kan like godt reise på ferie uten datteren. Hvordan gjør dere det når mor til barnet reiser bort ? Er hun borte slik at hun er tilbake for å ha sin del av samværet eller har dere barnet lengre ? Den samme ordningen gjelder for dere. Uansett, hva dere gjør på deres "fritid" har hun ikke noe med. Hvordan er samværet avtalt og fordelt ?. Hvordan er fordelingen i feriene ? Samværet er fordelt med annenhver uke hos oss, og annenhver uke hos henne. Begge gangene hun har vært i syden, har hun vært i to uker i strekk. Så vi har altså hatt datteren tre uker k strekk begge disse gangene. Vi skal være borte 10 dager, og vi ordnet det sånn at dattera kun trenger å være 3 dager ekstra hos moren. Vi har aldri laget noe oppstyr om det, men hun reagerer på 3 dager overtid?! Argh TSAnonymous poster hash: c5ad2...0dd
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #7 Skrevet 21. mai 2014 Stakkars barn, sier nå jeg. Anonymous poster hash: ff4a7...214 2
Gjest Coolaid Skrevet 21. mai 2014 #8 Skrevet 21. mai 2014 Samværet er fordelt med annenhver uke hos oss, og annenhver uke hos henne. Begge gangene hun har vært i syden, har hun vært i to uker i strekk. Så vi har altså hatt datteren tre uker k strekk begge disse gangene. Vi skal være borte 10 dager, og vi ordnet det sånn at dattera kun trenger å være 3 dager ekstra hos moren. Vi har aldri laget noe oppstyr om det, men hun reagerer på 3 dager overtid?! Argh TSAnonymous poster hash: c5ad2...0dd Det var det jeg tippet. Dere har en veldig vanskelig eks dame å forholde dere til. Som bruker barnet til å lage dramatikk. Kanskje dere bør lage en skriftlig avtale om hvordan dere skal løse samværet i ferier ?, eller dere kanskje har det ? Og tenk på hvordan barnet må føle seg om hun kjenner på dette. "De voksne krangler om hvem som ikke skal ha meg..."
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #9 Skrevet 21. mai 2014 Stakkars barn, sier nå jeg. Anonymous poster hash: ff4a7...214 Fordi? Den onde stemora ikke vil ha med ungen? Eller fordi mora gir utrykk for å være ei total ræv? Anonymous poster hash: cf443...0dd 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #10 Skrevet 21. mai 2014 Alltid er det noen som kommer med; stakkars barn. Uansett hva det er snakk om.Anonymous poster hash: c5ad2...0dd 3
Gjest Gjest_Lindiana Skrevet 21. mai 2014 #11 Skrevet 21. mai 2014 Hva med besteforeldre/tanter/onkler? En liten ferie for jenta også en helg om det skulle være så fryktelig vanskelig for moren hennes å bli tvunget til å være sammen med barnet sitt, stakkar. Hun virker ærlig talt som en egoistisk tumsing eller så er hun bare sykelig sjalu og vil hindre dere i å reise på tur sammen. At hun reiser på "rølpe-turer" i to uker og attpåtil få en ekstra friuke på å komme til hektene igjen ikke skal være noe problem, men det er helt urimelig at hun må ha ungen sin i 3 dager ekstra??
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #12 Skrevet 21. mai 2014 Folk fornekter en naturlig ting. Stebarn og eks blir aldri det samme som å bo med den man elsker og ha barn sammen. Stebarn er i veien og alle later som om det er null stress, mens stebarn som oftest uttrykker sine sanne følelser overfor steforeldren. Ingen god match, og dessverre vanlig i 2014. Anonymous poster hash: e19e8...2fe 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #13 Skrevet 21. mai 2014 Mine foreldre, som var i lag hele vår oppvekst, reiste da bort uten barna. De var da ikke mindre glad i oss av det. Vi var og på ferie alene hos besteforeldre - krise liksom...... tåpelig å dra "ond stemor" kortet for alt. Man trenger ikke alltid å inkludere barna i sine gjøremål eller reiser. Anonymous poster hash: 708a6...77c 2
Biloba Skrevet 21. mai 2014 #14 Skrevet 21. mai 2014 Moren har ikke en sak her. Bare kjør deres løp, men tilby å ha barnevakt, f.eks besteforeldre, hvis mor ikke vil se barnet sitt på deres dager.
Kattugla Skrevet 21. mai 2014 #15 Skrevet 21. mai 2014 Moren kan ikke diktere hva dere gjør i uken hun har barnet, det har hun rett og slett ikke noe med. Jeg foreslår at din samboer ringer henne og gjør det klinkende klart at samarbeid går begge veier - mtp at dere har stilt opp for henne i akkurat samme situasjon - og at dere ikke finner dere i hennes dobbelmoralske oppførsel. Det er viktig å slå straks ned på det når folk viser denne typen kontrollbehov/dobbeltmoral, ellers vil de bare fortsette.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #16 Skrevet 21. mai 2014 Synes det er greit man kan ta en kjærestetur av og til, så lenge dattera får være med av og til Men en ting dere så klart burde gjort er å avtalt om det var greit at hun hadde henne 3 dager ekstra. Det synes jeg ikke er en selvfølge. Har selv stebarn og barn fra tidligere samboerskap. Og skal vi noe som kommer på våre samværsdager så spør vi den andre part om det er greit om han/hun har barna da. Vi bestiller ikke uten vi forsikrer oss om det. Nå er jo ungene med på våre ferieturer, dette blir mere weekender vi har reist på, og der vi har byttet om samværshelger osv. Anonymous poster hash: b0863...796
Norbertine Skrevet 21. mai 2014 #17 Skrevet 21. mai 2014 Tråden er ryddet for avsporinger. Alice i Eventyrland, mod
MsElliot Skrevet 21. mai 2014 #18 Skrevet 21. mai 2014 Skulle gjerne likt å hørt mor sin versjon av denne saken. "Mor har selv dratt alene på to rølpeturer". Hvordan vet du at det var rølpeturer? Denne saken har nok minst en side til...
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #19 Skrevet 21. mai 2014 Skulle gjerne likt å hørt mor sin versjon av denne saken. "Mor har selv dratt alene på to rølpeturer". Hvordan vet du at det var rølpeturer? Denne saken har nok minst en side til... Jeg vet at dette var festeturer fordi jeg har sett bilder på Facebook, og i tillegg har hun sagt at det var godt med to uker barnefri hvor hun kunne drikke og herje fra seg. Jeg sier ikke dette for å trykke ned barnemor, som alle tror med engang stemor sier noe negativt om barnemor. TsAnonymous poster hash: c5ad2...0dd 4
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #20 Skrevet 22. mai 2014 For det første så er det viktig at dere ikke blir uvenner pga dette. Det er mest trolig en misforståelse og at x-kjæresten er litt hårsår og ikke noe mer enn det. Her bør prøve å skape en dialog sammen for å forklare hvorfor dere trenger litt alene tid for engangs skyld, og at dere gjerne skulle hatt med datteren, men at dere vil ha henne med ved neste anledning og mange ganger i fremtiden. Det er viktig å fremlegge dette som om datteren ikke lider noen nød Anonymous poster hash: b2d77...7e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå