AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #1 Skrevet 21. mai 2014 Må bare få ut litt frustrasjon... Vi har vært sammen i 3 år, hvorav han stort sett har vært opptatt med andre ting 5 dager i uken. Jeg har godtatt dette fordi jeg har fokusert på skolen. Han har aldri vært flink på å svare på meldinger når vi har vært borte fra hverandre en stund, og kan "glemme" meg i flere dager. Jeg har alltid sendt et par meldinger hver dag uansett, for å være søt og snill. I går var jeg opptatt med niesen min og var etter det bare lei av eksamenspugging. Så får jeg verdens mest passiv-aggressive melding rundt 6-tiden: "Jo, jeg har det bra jeg, takk som spør", av han. Han skulle komme senere på kvelden, men så får jeg melding om at han ikke gidder å komme siden jeg tydeligvis ikke er interessert i å snakke med han. Fordi jeg ikke har sendt melding den dagen. Jeg blir helt sjokkert. Her har han ditcha meg flere ganger i måneden i 3 år, og når jeg ikke sender melding en dag så er jeg en dårlig kjæreste? Har han rett i å bli sur? Anonymous poster hash: fc746...731 2
Gjest chisandra Skrevet 21. mai 2014 #2 Skrevet 21. mai 2014 Han har bare blitt vant til å høre fra deg uten nødvendigvis å respondere på det. Snakk sammen - vi er vanedyr!
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #3 Skrevet 21. mai 2014 Utifra dette synes jeg ikke han har rett til å være sur. Men han ser det nok ikke på samme måte som deg. Anonymous poster hash: 915b8...ce0
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #4 Skrevet 21. mai 2014 Jeg tenker at du nok har gjort både deg selv og han en bjørnetjeneste ved å ha opprettholdt en slik ubalanse over flere år. Du er vant til at han gjør som han vil. Han er vant til at du varter opp og tilfredsstiller. Når du til slutt går lei, eller ikke får tid til det mer, reagerer han som en unge som blir fratatt godteriet. Han evner nok ikke å se seg selv, så håper du kan forklare situasjonen til han? At han ikke sender deg melding, så da gidder ikke du lengre heller? Men da slår han nok opp tipper jeg. Sånne ting som dette bør ordnes opp i tidlig i forholdet. Det du beskriver er litt som at du alltid tar deg av å vaske huset, mens han får se på tv. Når du går lei og begynner å sette krav tilbake, eller slutter å vaske huset, så klager han fordi det ikke er rent. Kjedelig situasjon. Tror du har funnet deg en fyr som ikke er såå bra match? Anonymous poster hash: 661bd...3a6 7
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #5 Skrevet 21. mai 2014 Han har bare blitt vant til å høre fra deg uten nødvendigvis å respondere på det. Snakk sammen - vi er vanedyr! Kan nevne at jeg sendte en melding og spurte om han tullet, den har han lest men ikke svart på siden i går. Har ikke snakket med han siden. Han er forøvrig umulig å snakke om problemer med, bare blir sint og går... ts Anonymous poster hash: fc746...731
Gjest Sala21 Skrevet 21. mai 2014 #6 Skrevet 21. mai 2014 Hvorfor er det lett for andre å sitte å si at det bare er å gjøre det slutt! Dere/vi vet ikke noe om livene til folk her inne, så disse "dump ham" kommentarene er ganske så overfladiske og tankeløse. (dagens utblåsning) Jeg er enig med AB om at det nok er på tide å snakke sammen om denne skjevfordelingen. Du må nok fortelle ham at han ikke bare skal forvente at det kun er du som skal jobbe for forholdet... Han kan nok ikke tenke seg til det, fordi han neppe ser det på samme måte som du..
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #7 Skrevet 21. mai 2014 Hvorfor er det lett for andre å sitte å si at det bare er å gjøre det slutt! Dere/vi vet ikke noe om livene til folk her inne, så disse "dump ham" kommentarene er ganske så overfladiske og tankeløse. (dagens utblåsning) Jeg er enig med AB om at det nok er på tide å snakke sammen om denne skjevfordelingen. Du må nok fortelle ham at han ikke bare skal forvente at det kun er du som skal jobbe for forholdet... Han kan nok ikke tenke seg til det, fordi han neppe ser det på samme måte som du.. Ja, det er sant. Problemet er bare at jeg har tatt det opp kanskje 20 ganger med han, alltid på en rolig måte med en fin tone, og han blir bare sint og sier han gjør så godt han kan. Han sier også at hvis jeg er ulykkelig så kan jeg gjøre det slutt og forsvinne. Er bare så leiiiii... ts Anonymous poster hash: fc746...731
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #8 Skrevet 21. mai 2014 Ja, det er sant. Problemet er bare at jeg har tatt det opp kanskje 20 ganger med han, alltid på en rolig måte med en fin tone, og han blir bare sint og sier han gjør så godt han kan. Han sier også at hvis jeg er ulykkelig så kan jeg gjøre det slutt og forsvinne. Er bare så leiiiii... ts Anonymous poster hash: fc746...731 Det han egentlig sier er jo at han ikke har tenkt til å forandre seg. Han vil gjøre som han vil, og at du skal godta det. Og at du skal gjøre som han vil, ellers klager han. Hvis du prøver å sette krav, så ber han deg stikke. Hvorfor i alle dager godtar du dette? Du kan vel finne en som gir deg like mye oppmerksomhet tilbake og har dette i seg naturlig? Du kan ikke få en kald fyr til å bli varm. Men dette er du vel i ferd med å lære nå Ønsker deg lykke til uansett, vet godt hvordan det er å være sammen med en som ikke gir like mye tilbake og som hverken evner det eller ønsker det, Du sier du er "leeeeiiii". Svaret ligger iallfall ikke i å fortsette å danse etter den fyren der sin pipe. Anonymous poster hash: 661bd...3a6 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #9 Skrevet 21. mai 2014 Jeg mener, han har jo ingen respekt for deg? Tenk på det da; Han tenker ikke på flinke deg som flittig leser til eksamen, han tenker på seg selv og at han kunne tenke seg oppmerksomhet (som han ikke gir igjen). ?? Forstår ikke hvorfor jenter som deg roter seg borti sånne som han.. eller iallefall holder ut med sånne som han. Anonymous poster hash: 661bd...3a6 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #10 Skrevet 21. mai 2014 Det han egentlig sier er jo at han ikke har tenkt til å forandre seg. Han vil gjøre som han vil, og at du skal godta det. Og at du skal gjøre som han vil, ellers klager han. Hvis du prøver å sette krav, så ber han deg stikke. Hvorfor i alle dager godtar du dette? Du kan vel finne en som gir deg like mye oppmerksomhet tilbake og har dette i seg naturlig? Du kan ikke få en kald fyr til å bli varm. Men dette er du vel i ferd med å lære nå Ønsker deg lykke til uansett, vet godt hvordan det er å være sammen med en som ikke gir like mye tilbake og som hverken evner det eller ønsker det, Du sier du er "leeeeiiii". Svaret ligger iallfall ikke i å fortsette å danse etter den fyren der sin pipe. Anonymous poster hash: 661bd...3a6 JA Har nok bare vært blind for dette i 3 år, skulle ønske jeg så det før. Får absolutt ingenting tilbake, uansett hva jeg gjør. Han kan få furte i fred nå, oppfører seg som en liten unge. ts Anonymous poster hash: fc746...731 3
Gjest Sala21 Skrevet 21. mai 2014 #11 Skrevet 21. mai 2014 Det er jo utrolig vanskelig når det er sånn, og man vil jo ikke bare pakke sakene sine og stikke. Men det er jo ikke riktig heller at du er i et forhold med ham, mens han likevel kan gjør hva han vil det meste av tiden. Man er jo to om det i et forhold...
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #12 Skrevet 21. mai 2014 Jeg har også vært i den type forhold før. Man føler seg egentlig ganske alene i forholdet. Rett og slett fordi man ikke får forståelse tilbake, eller den respekten og oppmerksomheten man gir. Han snylter jo bare på din oppmerksomhet, TS. Uten å ha noe forståelse for ditt liv igjen. Med sånne typer, så har man det mye mer givende alene, rett og slett fordi man slipper å forholde seg til det! Jeg følte meg som en mamma for eksen, at jeg var den som skulle vise forståelse, legge til rette, bøye meg, gi og gi, være snill. Mens han ble sutrete tilbake, tålte ikke å bli satt krav til, var gjerrig, gjorde som han ville osv osv osv. Med andre ord: Jeg har det mye bedre alene, og ser nå etter helt andre typer utstråling i menn Anonymous poster hash: 661bd...3a6 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #13 Skrevet 21. mai 2014 Ja, det er sant. Problemet er bare at jeg har tatt det opp kanskje 20 ganger med han, alltid på en rolig måte med en fin tone, og han blir bare sint og sier han gjør så godt han kan. Han sier også at hvis jeg er ulykkelig så kan jeg gjøre det slutt og forsvinne. Er bare så leiiiii... ts Anonymous poster hash: fc746...731 Klassisk hersketeknikk det. Å møte dine krav med enda mer motstand. Dette fordi han ikke har tenkt til å forandre seg for deg. I stedenfor å møte dine følelser og behov med forståelse, som type "jeg hører hva du sier, uff beklager, jeg skal skjerpe meg" - så velger han det motsatte: "Hvem fae* er du? Stikk da vel!" Anonymous poster hash: 661bd...3a6 2
Gjest Allergikeren Skrevet 21. mai 2014 #14 Skrevet 21. mai 2014 Må bare få ut litt frustrasjon... Vi har vært sammen i 3 år, hvorav han stort sett har vært opptatt med andre ting 5 dager i uken. Jeg har godtatt dette fordi jeg har fokusert på skolen. Han har aldri vært flink på å svare på meldinger når vi har vært borte fra hverandre en stund, og kan "glemme" meg i flere dager. Jeg har alltid sendt et par meldinger hver dag uansett, for å være søt og snill. I går var jeg opptatt med niesen min og var etter det bare lei av eksamenspugging. Så får jeg verdens mest passiv-aggressive melding rundt 6-tiden: "Jo, jeg har det bra jeg, takk som spør", av han. Han skulle komme senere på kvelden, men så får jeg melding om at han ikke gidder å komme siden jeg tydeligvis ikke er interessert i å snakke med han. Fordi jeg ikke har sendt melding den dagen. Jeg blir helt sjokkert. Her har han ditcha meg flere ganger i måneden i 3 år, og når jeg ikke sender melding en dag så er jeg en dårlig kjæreste? Har han rett i å bli sur? Anonymous poster hash: fc746...731 Jeg kan skjønne at han blir "snurt"/skuffet, etter tre år med (så å si?) daglige meldinger. Jeg hadde også stusset litt, og lurt på hva som er galt. Men på den annen side var det en unødig krass reaksjon med tanke på at han glatt lar være å svare på flere dager. Jeg hadde nok svart noe om stein i glasshus. Jeg hadde kanskje lagt til noe om å snu på situasjonen, nå kan han tenke litt på hvordan du har det når du ikke får svar fra ham. Greit at han (sier at han) gjør så godt han kan, men da bør han være litt raus den andre veien også.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #15 Skrevet 21. mai 2014 En klassisk bortskjemt mammagutt! Tviler på han der forandrer seg, han er tydeligvis vant med å få det på sin måte, og blir sur og barnslig om ikke. Skal ikke skrive at du burde gå fra han, men jeg forstår ikke hvordan du orker å leve med en så barnslig fyr. Anonymous poster hash: 28686...05a
Gjest Coolaid Skrevet 21. mai 2014 #16 Skrevet 21. mai 2014 Han høres ut som en grinegutt. Tror han hadde vist litt mer interesse dersom det kom en skikkelig gutt som viste deg interesse. Er 100% sikker på at han hadde forbedret seg. Rart hvordan det virker.
Red-Ruby Skrevet 21. mai 2014 #17 Skrevet 21. mai 2014 Hvorfor trengte han at du spør han hvordan han har det på sms,når han skulle komme senere og dere kunne snakket om det da? Høres ut som om han bare vil krangle ja.. du skulle sagt til han at han burde virkelig møte opp,og at dere heller burde snakke om det.
Gjest Jumo Skrevet 21. mai 2014 #18 Skrevet 21. mai 2014 Ah! Han er bare blitt bortskjemt, rett og slett.. Han pleier ikke svare heller? Og du har prøvd å prate med han om det? Høres litt ut som mitt forhold dette her, haha. Når du en dag ikke sender han meldinger eller prater til han eller har tid til han når som helst så blir han sur fordi han tar det for gitt at du sender søte og snille meldinger til han. Jeg vil si at han kanskje har godt av å smake på den følelsen du får når du gir så mye av deg selv og bare er en snill og søt kjæreste, men ikke får noe tilbake. Greit, han kan bli sur og furten, men da kan du si at han ikke kan forvente at du alltid skal fortsette som før når han aldri gidder.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #19 Skrevet 21. mai 2014 En klassisk bortskjemt mammagutt! Tviler på han der forandrer seg, han er tydeligvis vant med å få det på sin måte, og blir sur og barnslig om ikke. Skal ikke skrive at du burde gå fra han, men jeg forstår ikke hvordan du orker å leve med en så barnslig fyr.Anonymous poster hash: 28686...05a Morsomt at du skulle si mammagutt, han bor faktisk fortsatt med foreldrene sine i en alder av 26, for å "passe på dem". Og velger ofte å se på tv med mamma fremfor å henge med meg, siden "de ikke er der for alltid". Vel, det er snart ikke jeg heller... Uff.. ts Anonymous poster hash: fc746...731
netpuppy Skrevet 21. mai 2014 #20 Skrevet 21. mai 2014 Morsomt at du skulle si mammagutt, han bor faktisk fortsatt med foreldrene sine i en alder av 26, for å "passe på dem". Og velger ofte å se på tv med mamma fremfor å henge med meg, siden "de ikke er der for alltid". Vel, det er snart ikke jeg heller... Uff.. ts Anonymous poster hash: fc746...731 Nei, nei, nei! Kom deg vekk fra eksen min, han er ingenting å samle på! Hehe, men seriøst, jeg var sammen med en sånn en, holdt ut i 1,5 år. Aldri mer. Han bodde hjemme med foreldrene sine i en alder av 26 (høres kjent ut?), hadde gått på NAV i 5 år fordi han ikke fant en jobb han hadde "lyst" på og han kunne furte like nobody's business. For ingenting. Så kunne han furte fordi jeg ikke kom å prøvde å gjøre det godt igjen når han satt å furtet for ingen verdens ting. Jeg nektet å bøye av fordi jeg syns han var tåpelig som holdt på sånn. Hvis du har lyst å være sammen med ham så bit tenna sammen og hold ut, men ikke forvent at han skal forandre seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå