AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #1 Skrevet 21. mai 2014 Hei Vi skal på sydenferie om en uke, og nå har det brutt ut vannkopper i barnehagen til minstemann. Og han er den eneste i familien på 5 som ikke har hatt vannkopper. Det er foreløpig ikke så mange syke, men bestekompisen er en av de som nå er syke, så det er ganske stor sjanse for at han er smittet. Om han får vannkopper så får han ikke fly pga smittefare. Men de er jo også smittsomme et par dager før utslett/feber kommer. Blir han syk før vi drar så er det greit, da får vi pengene tilbake og må bare reise en annen gang. Ellers må vi avbestille nå, og får da knapt refundert halve beløpet. Og da har vi IKKE råd til å reise på en annen tur senere i år. Har snakket med lege, og han mener at hvis han ikke blir syk før avreise bør vi bare reise. Jeg er selv veldig redd for at han skal bli syk mens vi er på ferien, noe som i tillegg til å ødelegge ferien for han (og delvis resten av familien), samt at det kan gi ufrivillig lang ferie siden vi ikke får fly hjem før alle koppene er tørket inn. I tillegg til at jeg føler litt på det at vi kan komme til å smitte noen som ikke bør bli smittet. Men det kan man selvfølgelig risikere uansett hvor man er. Og det kan jo faktisk hende at han ikke blir syk, det har vært tilfeller av vannkopper i barnehagen tidligere uten at han har blitt smittet. Jeg bare lurer litt hva dere andre ville gjort? Vi følger nok legens råd og reiser om han ikke blir syk. Så får vi ta det som det kommer. Anonymous poster hash: fa805...291
Gjest gurimalla Skrevet 21. mai 2014 #2 Skrevet 21. mai 2014 Det gikk vannkopper i bhg i tre måneder før lillebror ble smittet. Jeg hadde reist på ferie og tatt sjansen.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #3 Skrevet 21. mai 2014 Jeg hadde heller tapt halve beløpet enn å risikere vannkoppbarn i Syden. Anonymous poster hash: 49cb9...9fd
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #4 Skrevet 21. mai 2014 vi har to barn i ulike avdelinger på bhg. Det har gått vannkopper flere ganger uten at våre har blitt smittet. Jeg ville ikke avbestilt uten at barnet virkelig var smittet.. Nå har jeg ikke erfaring med vannkopper som nevnt, men behandles/lindres det med reseptfrie kremer? I så fall ville jeg kjøpt med meg en tube bare for å være sikker. Anonymous poster hash: a8cd5...b91
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #5 Skrevet 21. mai 2014 Vi tar selvfølgelig med febernedsettende og hvitvask til smøring på kopper i alle tilfelle. Men vi risikerer å sitte med et barn som ikke kan bade eller spise på restaurant og stort sett må holde seg på rommet om han blir syk der nede, samt at hjemreise kan bli utsatt da, med alt det fører med seg (utgifter dekkes av forsikring, men ikke fravær fra jobb m.m.) Å tape halve beløpet er her snakk om 13-14 000 kr som er mye penger for oss. Første sydentur vi har tatt oss råd til på 7 år. Anonymous poster hash: fa805...291
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå