NettMeg Skrevet 21. mai 2014 #1 Skrevet 21. mai 2014 Jeg har kjøpt meg sminke til huden for første gang. Og skal nå prøve det ut. Kjøpte noe jeg tror het fondation ? Det var iallefall en flytende sminke som skulle smøres utover hele ansiktet. Også har jeg kjøpt noe som het solpudder. Det er det jeg lurer på. Skal solpudderet kostet utover hele ansiktet ?skjønte det som at jeg kunne koste det på halsen også ? (Kviser der) Men hvordan gjør jeg det når jeg tar på øyenskygge etterpå? Da drysser det jo øyenskygge ned under øynene som jeg må fjerne. Hvordan gjør jeg det når det er sminke der jeg ikke skal fjerne? Håper noen kAn hjelpe meg og svare fort da jeg skal prøve det ut nå :D
Trollieske Skrevet 21. mai 2014 #3 Skrevet 21. mai 2014 Start med øyenskygge og fjern eventuelle rester under øynene før du tar på fondation. Soloudderet kan du enten legge lett over hele ansiktet for en solkysset effekt eller legge det kun der man har skygger i ansiktet fra før for å fremheve struktur i ansiktet. 1
KaDust Skrevet 21. mai 2014 #4 Skrevet 21. mai 2014 Du skal sminke øynene før du sminker huden. Ta så på foundation og etterpå skal solpudderet på. Solpudderet kan du selv velge om du kun vil ha på kinnene, eller hva, men det skal egentlig legges slik: 4
Red-Ruby Skrevet 21. mai 2014 #5 Skrevet 21. mai 2014 Husk ydmyke mengder med sol pudder,det syns bedre enn det du tror! Mitt tips er å sminke seg på bade,men så ta et lite speil med deg ut og se hvordan det ser ut i dagslys. 2
NettMeg Skrevet 21. mai 2014 Forfatter #6 Skrevet 21. mai 2014 Tusen takk for svar dere :D da setter jeg igang og prøver
Red-Ruby Skrevet 21. mai 2014 #7 Skrevet 21. mai 2014 Tusen takk for svar dere :D da setter jeg igang og prøver Jeg syns sminke er kjempe gøy,og du har masse å se frem til. Lykke til! Vil også anbefale å se på masse youtube videoer! http://www.youtube.com/watch?v=qib6iV4P3Wc 3
kai1234 Skrevet 21. mai 2014 #8 Skrevet 21. mai 2014 hudsminken skal legges der du har ujevnheter, som under øynene nesen og nesevingene( for glød) hvis du har ujevn hudtone kan du fylle inn der det trengs.
NettMeg Skrevet 21. mai 2014 Forfatter #9 Skrevet 21. mai 2014 Prøvde ut disse sminke greiene i dag. Hadde vist ikke noe effekt. Jeg spurte kompis om han syns jeg kledde den nye sminken, han så ikke noe forskjell fra når jeg hadde det på og ikke. Vil jo ikke at det skal synes at jeg har sminket huden, vil jo at det skal se naturlig ut. Men samtidig så kosta det ganske mye penger, så skulle ønske det var en viss forskjell med og uten. Kanskje jeg tok på for lite
Timza Skrevet 21. mai 2014 #10 Skrevet 21. mai 2014 (endret) Jeg sminker meg ikke, men jeg vil jo tru at nettet florerer over at sminketips. Youtube f.eks burde jo være et bra sted å begynne. Litt enklere å følge en video, enn en forklaring vil jeg tru. Endret 21. mai 2014 av Timza
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #11 Skrevet 21. mai 2014 Hæ? Skal man sminke øynene først? Da søler man jo pudder på øyevippene xD Anonymous poster hash: 2eead...eef 3
Gjest Tigress Skrevet 22. mai 2014 #12 Skrevet 22. mai 2014 Det er inga absolutt regel for korleis ein skal gjere dette, då. Om du skal bruke tung augesminke som kan drysse, kan det vere lurt å leggje augesminken først, ev. utan maskara, og så ta huda etterpå, slik at du kan rydde opp. Sjølv tek eg alltid på rouge og solpudder til sist, for då er det lettare å sjå kor mykje eg treng for å få eit balansert resultat.
Puny Skrevet 22. mai 2014 #13 Skrevet 22. mai 2014 Prøvde ut disse sminke greiene i dag. Hadde vist ikke noe effekt. Jeg spurte kompis om han syns jeg kledde den nye sminken, han så ikke noe forskjell fra når jeg hadde det på og ikke. Vil jo ikke at det skal synes at jeg har sminket huden, vil jo at det skal se naturlig ut. Men samtidig så kosta det ganske mye penger, så skulle ønske det var en viss forskjell med og uten. Kanskje jeg tok på for lite Spør en venninne du 2
Jeanetto Skrevet 22. mai 2014 #14 Skrevet 22. mai 2014 Viktig å poengtere at det er ikke alle som ser sminken like godt! Jeg gikk sminkefri utav bilen en gang så sier bror min: Hææ, har du ikke sminke på deg! Og kompisen hans, som jeg også kjenner ganske godt: Haha, det la jeg ikke merke til en gang! Jeg pleier å sminke huden først, så øynene. Dersom det drysset litt øyenskygge ned på huden bruker jeg bare en stor kabukikost og tar det vekk med.
Namine Skrevet 22. mai 2014 #15 Skrevet 22. mai 2014 (endret) Blir det ikke veldig mye ekstra greier å sminke øynene først? Jeg sminker alltid huden først, så øynene, så går jeg heller over med en stor kost e.l om jeg drysser øyenskygge. Hvordan skal man få kommet tett opp til øynene med hudsminke (foundation/pudder/consealer) om man tar på skygge og mascara først? Forøvrig skal du være litt forsiktig med solpudder ts, det er en siste finish, ikke et pudder du skal bruke i hele ansiktet på samme måte som vanlig pudder (om det er mattende og dekkende effekt du er ute etter). Jeg bruker ikke solpudder så ofte, men om jeg gjør, bruker jeg det kun der solen naturlig ville kastet skygger/reflektert eller hva jeg skal si, for å skape skygge og glød. Det ligger mange videoer på for eksempel youtube som forklarer godt step-by-step hvordan man legger forskjellig type sminke. Endret 22. mai 2014 av Namine
uret Skrevet 22. mai 2014 #16 Skrevet 22. mai 2014 (endret) Jeg har kjøpt meg sminke til huden for første gang. Og skal nå prøve det ut. Kjøpte noe jeg tror het fondation ? Det var iallefall en flytende sminke som skulle smøres utover hele ansiktet. Også har jeg kjøpt noe som het solpudder. Det er det jeg lurer på. Skal solpudderet kostet utover hele ansiktet ?skjønte det som at jeg kunne koste det på halsen også ? (Kviser der) Men hvordan gjør jeg det når jeg tar på øyenskygge etterpå? Da drysser det jo øyenskygge ned under øynene som jeg må fjerne. Hvordan gjør jeg det når det er sminke der jeg ikke skal fjerne? Håper noen kAn hjelpe meg og svare fort da jeg skal prøve det ut nå :D Hvordan påførte du foundationen? Jeg bruker alltid en svamp (viktig å bytte regelmessig) og 'dappe' den på huden, da får jeg full dekke. Ved bb cream og cc cream bruker jeg fingrene. Jeg tar alltid øyesminke sist, synes det er enklere. Om øyeskyggen drysser, kan du lett presse kosten (eller hvilket redskap bruker du?) på håndleddet for å få bort det overflødige. Vis du vil være veldig nøye kan du legge et tynt lag m gjennomsiktig pudder (setting powder) under øynene, og børste det bort etterpå. Øyeskyggen vil da bli lett å fjerne Endret 22. mai 2014 av uret
uret Skrevet 22. mai 2014 #17 Skrevet 22. mai 2014 Ang pudderet: viktig du lar foundationen tørke først, hvis ikke bare smører du foundationen vekk igjen
Gjest Skrevet 22. mai 2014 #18 Skrevet 22. mai 2014 Bronzeren skal ikke brukes over hele ansiktet, med mindre du vil se oransje ut. Følg denne, du Øyenskyggen som drysser av kan du fjerne med qtips eller sminkefjerner og så bare ta litt foundation over igjen 3
netpuppy Skrevet 22. mai 2014 #19 Skrevet 22. mai 2014 (endret) Prøvde ut disse sminke greiene i dag. Hadde vist ikke noe effekt. Jeg spurte kompis om han syns jeg kledde den nye sminken, han så ikke noe forskjell fra når jeg hadde det på og ikke. Vil jo ikke at det skal synes at jeg har sminket huden, vil jo at det skal se naturlig ut. Men samtidig så kosta det ganske mye penger, så skulle ønske det var en viss forskjell med og uten. Kanskje jeg tok på for lite Det beste er jo om man ikke ser at du har sminket deg da ser du jo naturlig vakker ut. Sminke er til å forbedre/ dekke over negative- og utvheve positive trekk, ikke for å "male ett nytt ansikt" Ta ett bilde av deg selv før du sminker deg, og ett etterpå så ser du nok forskjell Endret 22. mai 2014 av netpuppy
Gjest Blomst83 Skrevet 22. mai 2014 #20 Skrevet 22. mai 2014 Hæ? Skal man sminke øynene først? Da søler man jo pudder på øyevippene xD Anonymous poster hash: 2eead...eef Jeg tar primer og pudder før jeg begynner med øynene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå