Gå til innhold

Kaloriteller for hjemmelagde sunnere kaker o.l.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på jakt etter en kaloritellersak hvor man kan plotte inn hvilke ingredienser og hvor mye man har brukt i en kake e.l. og så kommer det ut hvilket næringsinnhold det er i for eksempel én porsjon. Ikke type myfitnesspal, men noe som slår sammen alt og som gjør det enkelt å finne kalorier i noe man har laget fra bunnen av.

Vet at det finnes noe sånt der ute, men jeg vet ikke helt hva jeg skal søke på. :klo: Håper noen vet hva jeg mener og som kan hjelpe meg!

Anonymous poster hash: 26a44...2e6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips, dere!

Her står det om Calorie Counter App: "En hendig måltid & oppskrift kalori kalkulator for hjemmelaget mat"

http://no.forios.net/tag/health-fitness/calorie-counter-app-download-101649.html

Jeg har ingen kjennskap til denne appen men fant dette via google

Anonymous poster hash: ce3ce...9c7

Denne ser kun ut til å være myfitnesspal-lignende dessverre.

Og denne funker kun på iphone. :P

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på jakt etter en kaloritellersak hvor man kan plotte inn hvilke ingredienser og hvor mye man har brukt i en kake e.l. og så kommer det ut hvilket næringsinnhold det er i for eksempel én porsjon. Ikke type myfitnesspal, men noe som slår sammen alt og som gjør det enkelt å finne kalorier i noe man har laget fra bunnen av.

Vet at det finnes noe sånt der ute, men jeg vet ikke helt hva jeg skal søke på. :klo: Håper noen vet hva jeg mener og som kan hjelpe meg!

Kanskje du kan legge infoen inn på regneark (exel), og enkelt regne ut hvor mye kalorier det blir pr porsjon deretter?

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du kan legge infoen inn på regneark (exel), og enkelt regne ut hvor mye kalorier det blir pr porsjon deretter?

AnonymBruker
Skrevet

Det kan jeg gjøre, men så var det dette med at jeg vil ha det så enkelt som mulig. :lol:

Men jeg fant! :hoppe: Diett.no har. Det er riktignok ikke gratis, men jeg prøver gratis i 7 dager så ser jeg om det er verdt å betale videre for. Det finnes sikkert gode engelske også, jeg kom jo på hva jeg kunne søke på. :klaske:

Næringsinnhold kalkulator

Nutrient content calculator

:jepp:

AnonymBruker
Skrevet

Det kan jeg gjøre, men så var det dette med at jeg vil ha det så enkelt som mulig. :lol:

Men jeg fant! :hoppe: Diett.no har. Det er riktignok ikke gratis, men jeg prøver gratis i 7 dager så ser jeg om det er verdt å betale videre for. Det finnes sikkert gode engelske også, jeg kom jo på hva jeg kunne søke på. :klaske:

Næringsinnhold kalkulator

Nutrient content calculator

:jepp:

Så flott! :)

Lykke til med telling, koking og baking m.m :)

Skrevet (endret)

Myfitnesspal slår det sammen, men den er ikke helt enkel...

Endret av Pringle
Skrevet

Men er det ikke like greit å gjøre det selv? De fleste matvarer har næringsdeklarasjon, og da er det jo ikke noe problem å finne ut av, og da blir det jo mest nøyaktig.

AnonymBruker
Skrevet

På myfitnesspal kan du lagre egne måltider, og da kan du jo legge inn hva du har i en kake og så beregner den og lagrer til neste gang du skal lage den kaken.

Anonymous poster hash: 59415...baf
Gjest Sprettballen
Skrevet (endret)

Men er det ikke like greit å gjøre det selv? De fleste matvarer har næringsdeklarasjon, og da er det jo ikke noe problem å finne ut av, og da blir det jo mest nøyaktig.

Det er jo så, men å regne ut kaloriinnhold i hjemmebakt gjærbakst, og andre ting som inneholder 10-15 ingredienser, for så å dele det opp i porsjoner er ikke akkurat en liten jobb da. ;)

Jeg har brukt å gjøre det i exel, men det er ikke så ofte jeg gidder å gjøre det lenger.

Endret av Sprettballen
AnonymBruker
Skrevet

Joda, men jeg vil gjøre det enklest mulig. Jeg hadde uansett brukt pc til å søke opp næringsdeklarasjonen til de ulike matvarene, så det å gjøre det selv i excel hadde blitt tungvindt.

Jeg bruker myfitnesspal til å registrere vanlig mat og trening, men synes den er tungvindt allikevel til det jeg er på utkikk etter.

AnonymBruker
Skrevet

på kaloridagboka.no kan man lagre oppskrifter også regner den ut hvor mye det er i hele oppskriften. Så kan man angi hvor stor posjon man har spist ol. Er også gratis :)

Anonymous poster hash: 9d3a6...141

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...