AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #1 Skrevet 21. mai 2014 Som nevnt i tittelen, når jeg gikk på do var urinen veldig mørk. Da snakker vi ikke mørk gul, men skikkelig brun! Jeg har lest at mørk urin kan skyldes dehydrering, men er ikke det usannsynlig når jeg drakk over 2 liter vann i går jevnt over dagen? Ellers har jeg slitt en del med UVI før jeg blir gravid, kan dette være et tegn på det? Burde jeg se det an før jeg ringer legen? Jeg er i uke 21, og det er vel ingen sjans for at jeg kan ha mistet siden jeg ikke har hatt noen vondt eller noe? Hjelp!Anonymous poster hash: b49f7...75c
Gjest Magdalene Skrevet 21. mai 2014 #3 Skrevet 21. mai 2014 To liter er ikke mye i varmen. Drikk mer! 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #4 Skrevet 21. mai 2014 Prøv å drikk litt mer nå som det er varmt. Men man skal ikke overdrive drikkingen heller. Du kjenner det på kroppen. UVI kan gi blod i urinen og det kan gi en mørk farge, den er sjelden rød, blir bare mørk. Ta med en urinprøve til legen. Anonymous poster hash: 78e9b...ddb
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #5 Skrevet 21. mai 2014 Kan være UVI, kan også være gallestase, feks. Anonymous poster hash: 4df57...aa7
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #6 Skrevet 21. mai 2014 Høres ut som uvi. Jeg hadde ikke vanlige symptomer på det i graviditeten som typisk vondt å tisse, tissetrang osv. Jeg hadde det veldig ofte. Det høres ut som det er blod i urinen. Ville sendt inn en urinprøve. Anonymous poster hash: 03978...bdf
ablaze Skrevet 21. mai 2014 #7 Skrevet 21. mai 2014 Jeg har ikke som mål å skremme deg nå, men vil likevel fortelle min historie og så ser du hva du gjør videre: Jeg tok urinprøve morgenen før kontroll hos fastlege og den var mørkebrun (som eplejuice). Hadde smerter i magen den morgenen, men de gikk over. Gikk til fastlegen etter avtale (ingen spesielle symptomer utenom de jeg hadde hatt de siste månedene (høyt blodtrykk, vann i kroppen, hodepine)) og ble sendt til sykehuset og lagt inn med alvorlig svangerskapsforgiftning (HELPP). Baby ble tatt med keisersnitt to dager etter (uke 33). Brun urin kan være tegn på leverproblemer. Jeg ville tatt vare på prøven (evt tatt ny prøve) og ringt legen og fått den testet, bare for å være sikker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå