Gå til innhold

Hva gjør dere i tiden mellom kirke og fest?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi får ca. 1,5 time pause mellom kirken og festen, men jeg er redd for at gjestene skal kjede seg.

Vi skal ha frukt og aperitif, og likte godt ideen noen hadde om å lage en liten quiz. Føler at jeg allikevel trenger litt mer i bakhånda å fylle tiden med. Det kan jo bli forsinkelser.

Hvordan løser dere slike pauser i programmet?

Endret av Nenna2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det hele 2,5 time.... Det tar rundt 40 min å kjøre til lokalet, så det tar jo en del av tiden.. Ellers skal vi ha photobooth og quiz:)

Skrevet

Har sett at flere snakker om photobooth. Hvordan fikser dere det rent praktisk?

Skrevet

Lokalet vårt har flere rom, og i rommet hvor gavebordet skal stå så setter vi opp et backdrop, lager til en gammel koffert med rekvisitter og setter kamera på stativ med selvutløser. Slik kan gjesten selv ta bilder. Fotografen vi har med oss vil også være tilgjengelig i photoboothen i noen av pausene:)

Skrevet

Vi skal også ha photobooth, men min niese og forloverens følge skal stå for organiseringen :) De får en liste av meg med navnene på alle gjestene så de vet når alle er fotografert og så printer de ut alle bildene etterpå (har kjøpt en liten fotoprinter på Staples - heter "Selfie" eller noe sånt). Bildene limes inn i gjesteboka og så kan gjestene finne bildet av seg selv der og skrive hilsen ved siden av :) Vi skal gi de en gullramme som gjestene liksom titter gjennom og litt diverse utkledningsgreier for de som vil bruke det (klovnenese, store solbriller, lua lua, løsbart o.l.).

Vi vurderte også quiz, men så virket det ut som det var flere her inne som var negative til det.. Hvordan har dere løst det? Er det en generell kunnskapsquiz eller om dere som brudepar? :)

Skrevet

Tenkte at quizen handlet om litt fun facts om oss. Ikke super mye så det ble sjøldigging, men ting som gjør at gjestene blir bedre kjent med oss. Ikke alle gjestene som kjenner begge like godt.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hyrat inn et eventbyrå som stiller m trylleshow, og close up trylling, han mingler rundt og stjeler litt klokker och lommebøker osv. Faktisk ikke dyrt heller 😊

Anonymous poster hash: 887bc...05e

Skrevet

Da jeg var i bryllup var brudeparet borte på fotograferingen 1-2 timer etter kirken. Vi som var gjester hygget oss med prat og det hver sin velkomstdrink. Det er jo gjerne folk som ikke har sett hverandre på en stund, så tiden går gjerne raskt da :) Quiz om dere høres ut som en god idé!

AnonymBruker
Skrevet

Må gjestene underholdes da? Er bryllup et slags show hvor de forventer underholdning/aktivisering til enhver tid? Er det ikke nok at de kan mingle litt med drikke og noe lett å spise?

Anonymous poster hash: c3ef8...53f

• Liker 1
Skrevet

Tror jeg har litt høye krav til underholdning for gjestene siden jeg hater ventetiden i bryllup selv. Men jeg er helt enig i at mange får tiden til å gå med småprat. Tenker bare at det er fint at de som er litt rastløse får et tilbud. Hos oss er det mange gjester som ikke kjenner så mange av de andre gjestene.

Er egentlig på jakt etter enkle ting som gjestene kan aktivisere seg med på egenhånd.

Ideen om tryllekunstner var jo litt morsom. :)

AnonymBruker
Skrevet

1,5 time pause er ikke så lang tid. Så tar det vel litt tid å komme seg mellom kirka og lokalet? Pluss at mange gjerne står og mingler en stund utenfor kirka etter vielsen, også. Hvis de fleste gjestene kjenner noen andre der, og det er rikelig mede velkomstdrinker/jordbær/snacks, og f.eks. et gavebord som noen driver og pakker ut, tipper jeg at det går helt fint uten noe underholdning.

Hvis det er barn der, kan dere jo ha et tegnebord eller noe?

Anonymous poster hash: c1db0...d04
AnonymBruker
Skrevet

Er det hage utenfor festlokalet? Hvis det er sommerbryllup og OK vær, kan dere jo sette fram et kubb-sett, det kan være med ganske mange personer på en runde med kubb. Og alle synes det er morsomt og ikke for innviklet.

Anonymous poster hash: c1db0...d04
AnonymBruker
Skrevet

Å, kan jeg slenge meg på her? Lurer på det samme... Vi hadde tenkt å legge frem kubb og boccia o.l. siden det er stor hage utenfor festlokalet, men har fått negativ tilbakemelding fra svigermor. Hun som har ansvaret for festlokalet og mener at tiden mellom vielsen og festen er preget av siste klargjøring av lokalet (servitørene kommer, måten, kokken, grillen skal fyres opp...) og at det 1. vil ikke være trivelig for gjestene å være der da og 2. hun vil ikke ha tid til å være vertskap for dem da... Vi er hos fotografen...

Anonymous poster hash: 929a8...ef9

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde nesten 1,5 time opphold mellom vielse og middag, men hadde ordnet med fotografering før vielsen. Reisetiden til festlokalet var bare 5 minutters kjøring, så dit kom vi fort. Det var mingling, velkomstdrinker, mye fotografering, jeg fikk hilst og pratet med mange av gjestene, møtt noen fra svigerfamilien nordpå første gang, vi introduserte folk for hverandre.. Noen gjester forsvant for å bytte av seg bunaden fordi det var en varm dag.. Tiden gikk fort, helt uten underholdning og snacks. Vi serverte ikke noe fingermat fordi vi skulle jo rett fra kirke til lokalet og tidspunktet for begge deler stod i invitasjonen. De fleste hadde da tid til å spise seg lunsj en time eller to før vielsen. :)

Anonymous poster hash: 696ea...72b
AnonymBruker
Skrevet

2 timer mingling er gøy det, så lenge man kjenner mange. Og veldig kjedelig for venner som kanskje bare kjenner noen få. Var i et bryllup der de lokale dro hjem mellom vielse og middag mens vi tilreisende ikke hadde noe annet sted å gjøre av oss. Veldig kjedelig...

Da vi giftet oss lagde vi tredelt quiz, første del om bruden, andre del om brudgommen og siste del om oss som par. Mest funfacts som hva vi ville bli da vi var små, favorittmat, hvor vi møttes osv. Hadde satt opp lag på forhånd så vi fikk mikset de vi trodde hadde noe til felles, og litt etter alder. Spørsmålene var også slik at venner og familie skulle ha lik sjanse til å vinne. Serverte frukt og velkomstdrink samtidig, og alle syntes dette var stas! Dessuten gled samtalene rundt bordet mye lettere under middagen når alle hadde blitt litt kjent. Vi hadde satt quizgruppene i nærheten av hverandre under middagen :)

Anonymous poster hash: 52595...e9e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...