Gjest Muslingen Skrevet 15. juni 2004 #1 Skrevet 15. juni 2004 Noen synes det er fint med en del sanger, andre ikke. Vi hadde tenkt å bare ha 3-4 sanger, men nå er vi oppe i 7! Velkomstsang Brudens sang til brudgommen Sang om middagen (hysterisk morsom sang) Takk for maten (?) Kaffevise Ekteskapelige trafikkregler (morsom sang) Tungegymnastikk (litt utpå kvelden når folk har litt innabords, hehe) Hadde dere fått "noia" om dere måtte bli med å synge så mange sanger?
Isiselin Skrevet 15. juni 2004 #2 Skrevet 15. juni 2004 Synes ikke det er så mange, spesielt ikke når de er fordelt litt utover både middag og kaffe. Hadde alle 7 kommet under middag hadde det kanskje blitt litt mange, men... Vi har: Middag: * Velkomstsang * Sang til min kjære fra meg * Sang til foreldre og søsken * Takk for maten sang Kaffe: * Kaffvise * Bryllupstrim I tillegg tror jeg det kommer minst en sang til (fra min mor og dem) og kanskje kommer flere også til å skrive...
Gjest Anonymous Skrevet 15. juni 2004 #3 Skrevet 15. juni 2004 Jeg liker allsang, men som med alt annet er det best å ikke overdrive. Vær oppmerksom på at du godt kan ende med enda flere sanger enn de du har planlagt. Kanskje foreldre, tanter, besteforeldre, søsken eller andre tropper opp med en sang. Jeg ville nok droppet kaffevise tror jeg. De fleste slike kaffeviser jeg har hørt tidligere har da heller ikke vært særlig bra. Jeg regner med at det blir takk for maten tale hos dere også. Da trengs det vel i grunnen ikke noen sang i tillegg. Mitt forslag er derfor: dropp to sanger (minst)
verene Skrevet 15. juni 2004 #4 Skrevet 15. juni 2004 Personlig syns jeg det høres ut som litt for mange ja. Men nå er ikke jeg spesielt glad i slike "ferdigproduserte" sanger da, så selv skal vi utelukkende synge sanger som er skrevet kun til vårt bryllup. Jeg har skrevet sang til brudgommen, og mamma har laget sang til oss. Mulig det blir en til fra søsken, og da holder det, syns jeg.
Piarina Skrevet 15. juni 2004 #5 Skrevet 15. juni 2004 Jeg tror jeg hadde droppet velkomstsangen ihvertfall, for det å ønske velkommen er kjapt og lett å gjøre. Og hvis dere har en annen sang om middagen som er strålende morsom så hadde jeg nok droppet takk for maten sangen også, den er kanskje mer standard..?
apriljente Skrevet 15. juni 2004 #6 Skrevet 15. juni 2004 :o Ups, sanger har jeg egentlig ikke tenkt på i det hele tatt. Takk for maten sang - er det istedet for takk for maten tale? Tror jeg ville valgt 2 sanger og kanskje en til brudgommen . I tillegg til taler kan det fort bli litt mye. Morsomme sangforslag tas imot med takk
Isiselin Skrevet 15. juni 2004 #7 Skrevet 15. juni 2004 Tror også du ma ta med i regningen om familiene deres og vennene deres er en sangglad gjeng eller ikke... Slik det er får våre familier er det flere profesjonelle musikere, kordirigenter, amatørskuespillere og korsangere. Det er tidligere kongens garde-mennesker, både jeg og brudgommen har gått musikklinjen og spiller og synger mye hjemme så mange sanger hører liksom med hos oss. I tillegg spiller musikken en stor rolle ellers på vår store dag også. For eksempel skal ikke min far holde den "obligatoriske" talen for meg. Han skal heller være med bandet og spille bryllupsvalsen som han har komponert selv spesielt for oss. Tror en må se ann familien før man bestemmer seg helt hva som er best...
Jens Skrevet 15. juni 2004 #8 Skrevet 15. juni 2004 Etter min smak 7 sanger for mye! Men, det kommer som andre har sagt helt ann på om dere er en allsang famile/vennekrets eller ikke. Hos oss var det sang forbud, fra min side.
nessi Skrevet 15. juni 2004 #9 Skrevet 15. juni 2004 Vi skal kun ha personlige sanger, skrevet i anledning bryllupet, så jeg synes kanskje det ble litt mye. I vårt bryllup kunne vi nok bare ha glemt å få samlet mennskene til å skulle synge utpå kvelden når dansen og festen er i gang, men er kanskje annerledes i deres krets.
minniepus Skrevet 15. juni 2004 #10 Skrevet 15. juni 2004 Vi skal kun ha personlige sanger, skrevet i anledning bryllupet, så jeg synes kanskje det ble litt mye. I vårt bryllup kunne vi nok bare ha glemt å få samlet mennskene til å skulle synge utpå kvelden når dansen og festen er i gang, men er kanskje annerledes i deres krets. Enig. Jeg syns det ble mange, men det er ikke mitt bryllup...
*Emma* Skrevet 15. juni 2004 #11 Skrevet 15. juni 2004 Jeg liker ikke allsang på fest (bryllup/konfirmasjon etc) så jeg syns 7 sanger høres mye ut. Men det blir jo litt hvasom er vanlig i din familie...hos meg er vi bare ikke særlig sangglade....
Piarina Skrevet 15. juni 2004 #12 Skrevet 15. juni 2004 Vi har mer eller mindre sangforbud i vårt bryllup også... Men det kommer jo helt an på familien og vennegjengen ja... Og hvor stor middag man skal ha? Med 20 gjester til middagen kan det bli litt spinkelt, selvom min lillebror er tidligere Sølvgutt...
tøydukke Anna Skrevet 15. juni 2004 #13 Skrevet 15. juni 2004 Det kommer veldig an på familien tror jeg, som flere over her også sier! Vi kommer også til å ha sangforbud i vårt bryllup, da sånne sanger sjelden lykkes med mindre det finnes gode forsangere i familien, og det gjør det ikke hos oss..... :-?
tøydukke Anna Skrevet 15. juni 2004 #14 Skrevet 15. juni 2004 Det kommer veldig an på familien tror jeg, som flere over her også sier! Vi kommer også til å ha sangforbud i vårt bryllup, da sånne sanger sjelden lykkes med mindre det finnes gode forsangere i familien, og det gjør det ikke hos oss..... :-?
Holly Hobbie Skrevet 15. juni 2004 #15 Skrevet 15. juni 2004 Synes det var litt vel mange, ja. Jeg ville droppet de fleste standardsangene og kun hatt et par-tre om deg og brudgommen....
Gjest Muslingen Skrevet 15. juni 2004 #16 Skrevet 15. juni 2004 Nesten alle sangene er morsomme, og bare to av dem er tatt fra en bok. Jeg tenkte kanskje at det ikke gjorde noe med så mange sanger, når de er personlige og morsomme alle sammen... Men jeg er enig i at vi holder heller en kort tale der vi ønsker gjestene velkommen. Og takk for maten sangen blir veldig kort, et vers.
Gjest MrsL Skrevet 15. juni 2004 #17 Skrevet 15. juni 2004 Vi har to sanger......som vi begge vet om .......også sangen til brudgommen fra meg..........som han ikke vet om
¤Tiili¤ Skrevet 15. juni 2004 #18 Skrevet 15. juni 2004 Vi har 9 sanger. - til barndomshjemmene - til bruden - til brudgom - til brud og budgom fra søsken - velkommen sang - kaffevise - brud og brudgom fra forlovere - takk for maten sang Hos oss er det vanlig med så mange sanger.
Snorkie Skrevet 15. juni 2004 #20 Skrevet 15. juni 2004 Har egentlig ikke tenkt å lage noen sanger jeg (er det brudeparet som vanligvis gjør dette?). Hvis noen har laget sanger som de har lyst til å ha med i bryllupet, så synger jeg gjerne jeg, men i utgangspunktet legger vi ikke opp til det. Synes 7 sanger høres litt mye ut (det kan jo være de som ikke liker å synge i hele tatt...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå