AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #1 Skrevet 20. mai 2014 Hvordan gjør dere det? Vil ikke ha i meg noe ekkelt, men bærene er skjøre og blir lett ødelagt i forhold til feks eple. Nå skyller jeg dem i hånden og tørker på kjøkkenpapir, men synes ikke det virker hygienisk nok... Hva gjør dere? (Typiske bær jeg bruker er blåbær, bringebær og jordbær) Anonymous poster hash: fbf61...5db
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #2 Skrevet 20. mai 2014 Kan de ikke spises som de er så kast dem. Hvis du absolutt må; skyll dem under springen. Anonymous poster hash: 36280...13e 1
Doge Skrevet 21. mai 2014 #3 Skrevet 21. mai 2014 Skyller de under vann. Bringebær lar jeg ligge i vann en liten stund sånn at eventuelle dyr inni dem drukner (har ikke skjedd, men man kan aldri vite) 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #4 Skrevet 21. mai 2014 Kan de ikke spises som de er så kast dem. Hvis du absolutt må; skyll dem under springen.Anonymous poster hash: 36280...13e Hva mener du "kast dem"? De er jo helt fine og ferske, jeg tenker mer på hygiene rundt høsting, om noen har tatt på dem i butikk og under fraks osv. Smitte og andre ulumskheter som ikke synes. Takk for svar begge to TSAnonymous poster hash: fbf61...5db 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #5 Skrevet 21. mai 2014 Kan du ikke bare spise de? Jeg har aldri pleid å vaske bærene. Ikke en gang de jeg har kjøpt i butikken. Har ikke blitt syk enda. Anonymous poster hash: f6e9f...1c8 1
magicpie Skrevet 21. mai 2014 #6 Skrevet 21. mai 2014 Jeg bruker alltid å skylle dem i springen, i begeret slik at vannet renner ut i bunnen. Har ikke opplevd at de har blitt ødelagt av det 2
Berit Skrevet 21. mai 2014 #7 Skrevet 21. mai 2014 Jeg tenker på de giftige sprøytemidlene. Kjøper økologisk hvis det er, men det er jo veldig sjelden å få kjøpt økologiske bær i Norge. Jeg skyller dem i hånden og legger dem i en sil med svak stråle under springen normalt sett. Men skal jeg pynte fine kaker, legger jeg dem bare på uten å skylle de. De er jo så skjøre og blir lett vassen hvis man skyller og venter med å spise dem.
Hedda-78 Skrevet 21. mai 2014 #8 Skrevet 21. mai 2014 Jeg spiser de som de er uten å vaske. Bakterier og smitte blir uansett ikke borte av å skylle noen sekunder i i kaldt vann, så jeg ser ikke vitsen. 1
Gjest Dalma Skrevet 21. mai 2014 #9 Skrevet 21. mai 2014 Spiser dem som de er. Er sjuk omtrent en dag hvert sjuende år, så det går nok bra. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå