AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #1 Skrevet 20. mai 2014 Jeg er 25 år gammel og har en 16 år gammel hund.. Hun har vært syk jevnlig det siste året, med alt fra livmorsbetennelse til et par besvimelsesanfall. Det slår meg at hun kanskje ikke har så alt for lenge igjen.. Men hvordan takler man dette? Jeg klarer ikke å se for meg en hverdag uten hunden.. Anonymous poster hash: fea5c...57c
koskenkorva Skrevet 20. mai 2014 #2 Skrevet 20. mai 2014 (endret) Jeg husker når vi måtte avlive hunden vår som vi hadde hatt i 11 år. Han var verdens snilleste hund, men den siste tiden han hadde igjen var han veldig syk. Endte opp med at vi måtte avlive han, og det var helt forferdelig. Dette er nå 3 år siden i juli, og jeg kan fortsatt plutselig sitte å gråte over tapet av han. Det å miste kjæledyr er veldig vondt, vil nesten si det er like vondt som å miste et familiemedlem.. Du må bare tenke på at hunden din har det mye bedre om den får slippe, og at den får det godt uten smerter. Vet det er en standar ting å si, men det er faktisk sant. Selvom det er veldig, veldig vondt for oss som må ta det valget. Blir lei meg på dine vegne når jeg leser hva du skriver, for jeg vet hvor utrolig vondt det er å miste hunden sin som man har hatt i alle år.. Endret 20. mai 2014 av koskenkorva
Sapientia Skrevet 20. mai 2014 #3 Skrevet 20. mai 2014 Jeg vet hvordan du har det, da jeg har vært gjennom det samme før. For å legge litt demper på når det var nr. 2 sin tur skaffet jeg meg en ny hund når han var 10 (og fortsatt frisk og sprek). Men med en 16åring ville jeg ikke gjort dette. Hvordan det takles er vel indivduelt. For meg hadde det vært til hjelp og leite etter en ny hund. Ikke på noen måte en erstatter av den gamle, men en ny glede med en helt eget livsløp. For andre trenger de tid til å gå igjennom en sorgprosess før de er klare for noen ny hund. Hva som er korrekt for deg vet bare du. Prøv å tenk på alle de fine årene dere har hatt sammen med glede, hvor heldig du er som faktisk har fått ha hunden din i 16 år. Tenk på hundens beste og at det er en ting som følger med det å ha kjæledyr. Trist når dagen kommer, men den er ikke til å unngå på et tidspunkt.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #4 Skrevet 20. mai 2014 Jeg er 25 år gammel og har en 16 år gammel hund.. Hun har vært syk jevnlig det siste året, med alt fra livmorsbetennelse til et par besvimelsesanfall. Det slår meg at hun kanskje ikke har så alt for lenge igjen.. Men hvordan takler man dette? Jeg klarer ikke å se for meg en hverdag uten hunden.. Man nyter tiden man har sammen og mimrer på de gode minnene når den tiden er forbi. Anonymous poster hash: c382b...617
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå