Gå til innhold

Greit at barnehageansatte går i bikini?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Du skrev det her..hehe Misunnelig i ihvertfall

og her... hehe.

Men det sier vel mest om meg..jeg kan lese.

også det med at jeg åpenbart må være religiøs og stygg da. Hehe.

Nå har jeg verken småbarn, eller stygg kropp.

Bryr meg ikke om kropp jeg. Spiller ingen rolle for meg om ansatte har litt ekstra kg(syns ikke at man må dekke seg til bare pga det!!) eller er råheit.. Syns bare det er dårlig stil. Akkurat som å ha på seg sokker utenpå buksen hvis du skjønner?

Mm. Heeeelt sikkert. "Bikini er dårlig stil, hvis du skjønner."

Med de studiepoengene jeg karret til meg i etologi, og human evolusjon og adferd, fulgte det også med en aldri så liten porsjon faglig kunnskap og forståelse. Bl.a. om hvilken sterk drivkraft forplantningsinstinktet er. Hadde vi ikke som samfunn slått så strengt ned mot vold og drap, ville svært mange unge, veldreide og vakre kvinner blitt skjendet på det aller groveste av litt eldre, dvaskere, bleikere og mindre sensuelle eksempler av arten. Nåde den kvinnen som oppfattes som en potensiell trussel mot egen forplantning og oppfostring av egne avkom! Er det ikke mulig å "ta" "fristerinnen" ved å flagge sin egen usikkerhet rundt hvorvidt mannen (eller helst mennene!) vil holde seg trofast(e) og oppvarte våre egne avkom, må vi komme opp med "fornuftige" argumenter for å gjøre den truende kvinnen mindre attraktiv for familieforsørgere å stikke av med. Bare innrøm det; innerst inne føler dere bare sinne og ulmende aggresjon når dere ser henne. Heldigvis er hjernene våre i tillegg til sånne primitive funksjoner også utstyrt med evnen til rasjonell analyse, som, kun til en viss grad, gjør at vi klarer å spinne noe "fornuftig" rundt de primitive følelsene.

"Usømmelig" (hvorfor? Fordi du er redd hun kan få menn til å synes at du selv ser mindre attraktiv ut.)

"Uprofesjonelt" (skulle hun hatt uniform?)

"Kan støte muslimer" (som om du ikke ønsker dem dit pepperen gror ved de fleste andre anledninger)

"Upraktisk når hun skal være i aktivitet med ungene" (tror du bikinitoppen hemmer bevegelsene?)

"T-skjorte fanger opp svetten som ellers ville sprutet overalt" (virkelig?)

"En singlet ville i det minste dekket magen" ....

Gode forsøk, det skal dere ha ;)

Anonymous poster hash: d1134...8d4

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke hvorfor dette skal være et problem. Da jeg var liten gikk barnehagetantene i bh på soldager. Ingen problem for oss barna, det var jo helt naturlig og vi så det samme hjemme.

Ville reagert dersom det var en hotpants og trekantbikini, men er det en ordentlig shorts og en bikinitopp som ikke er for avslørende ser jeg virkelig ikke problemet.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønner meg ikke helt på de som skriver alt det om at ts liksom er redd for at mannen skal se en annen kvinne i bikinitopp. Hvorfor skulle det være et problem for ts? Tror dere ikke at både hun og mannen har sett andre folk i badetøy før? :icon_lol:

Anonymous poster hash: f8946...481
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med de studiepoengene jeg karret til meg i etologi, og human evolusjon og adferd, fulgte det også med en aldri så liten porsjon faglig kunnskap og forståelse. Bl.a. om hvilken sterk drivkraft forplantningsinstinktet er. Hadde vi ikke som samfunn slått så strengt ned mot vold og drap, ville svært mange unge, veldreide og vakre kvinner blitt skjendet på det aller groveste av litt eldre, dvaskere, bleikere og mindre sensuelle eksempler av arten. Nåde den kvinnen som oppfattes som en potensiell trussel mot egen forplantning og oppfostring av egne avkom! Er det ikke mulig å "ta" "fristerinnen" ved å flagge sin egen usikkerhet rundt hvorvidt mannen (eller helst mennene!) vil holde seg trofast(e) og oppvarte våre egne avkom, må vi komme opp med "fornuftige" argumenter for å gjøre den truende kvinnen mindre attraktiv for familieforsørgere å stikke av med. Bare innrøm det; innerst inne føler dere bare sinne og ulmende aggresjon når dere ser henne. Heldigvis er hjernene våre i tillegg til sånne primitive funksjoner også utstyrt med evnen til rasjonell analyse, som, kun til en viss grad, gjør at vi klarer å spinne noe "fornuftig" rundt de primitive følelsene.

"Usømmelig" (hvorfor? Fordi du er redd hun kan få menn til å synes at du selv ser mindre attraktiv ut.)

"Kan støte muslimer" (som om du ikke ønsker dem dit pepperen gror ved de fleste andre anledninger)

"Upraktisk når hun skal være i aktivitet med ungene" (tror du bikinitoppen hemmer bevegelsene?)

vås.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dersom ts og de andre her som har skrevet skulle følt verden raste sammen pga de så en annen attraktiv dame i bikini tror jeg ikke de hadde hatt et normalt liv. Vi er omringet av damer i bikini og menn i bar overkropp i samfunnet. Hva er det egentlig du babler om? Fristerinne, og unge veldreide jenter? Du har virkelig klart å vri diskusjonen om til noe annet :laugh:

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri hentet datteren min i barnehagen iført bikini!! Jeg er sikker på at medforeldre hadde steilet, sånn går man bare ikke rundt offentlig. Man kler på seg (minimalt, for all del) i en sånn stuasjon. Jeg skjønner ikke hvorfor det er greit for de ansatte å gå kledd slik.

Bikini hører fritid til! Og det har overhodet ingenting å gjøre med hva slags KROPP dama har!! Noen her inne får ta seg en bolle, når argumentasjonen synker til det nivået at man MÅ trekke fram misunnelseskortet.

Anonymous poster hash: e4511...f91

:sjokkert::hakeslepp:

Jeg har ikke på noe tidspunkt tenkt en tanke på hva andre foreldre mener om min påkledning EVER. Og jeg har møtt i Barnehagen med en god del rart, når jeg har kommet fra hjemmekontor.

Bare TANKEN på at jeg må tilpasse meg vilt fremmede mennesker jeg ikke har noen relasjon til på den måten får meg til å steile. Jeg legger meg ikke opp i burkaén din; vær vennlig å drit i å kommentere min hårete brystkasse takk.

Vi er på vei til å importere ett svært tvilsomt syn på kropp, vi ser det på folk som nekter å fellesdusje og mer og mer av denne typen småstikk, Vi er nødt å få knekt denne utviklinge og få dette under kontroll før vi får amerikanske tilstander i Norge.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Herregud, en skulle tro diskusjonen dreide seg om hvorvidt det er greit å ha å seg bikini. Punktum. Det er da faderullan meg ingen som har startet en tråd om at det er vondt at mannen ser andre damer i bikini. Helt sykt hvor langt enkelte klarer å dra det.

Diskusjonen dreier seg om hvorvidt det er greit å gå med bikini PÅ JOBB.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner meg ikke helt på de som skriver alt det om at ts liksom er redd for at mannen skal se en annen kvinne i bikinitopp. Hvorfor skulle det være et problem for ts? Tror dere ikke at både hun og mannen har sett andre folk i badetøy før? :icon_lol:

Man reagerer på at det ikke finnes noen fornuftige argumenter, kun oppfatning om hva som er "sømmelig og profesjonelt". Dette er rene subjektive betrakninger og fungerer ikke i diskusjonene.

Når man engasjerer seg tungt i en debatt, men mangler arguenter , begynner man som motstander å lete etter sekundære og underliggende årsaker for engasjementet. Man leter etter hvilke argumenter som er der, men ikke lovlig å bruke. I dette tilfellet er det argumenetene knyttet til sjalusi og misunnelse av den typen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle andre dyrearter drives av instinkter, men ikke menneskene. Nei, vi bryr oss bare om sømmelighet, fordi...

Det er ganske enkelt viktig for barnehageansatte å dekke magen, av profesjonelle årsaker. Har iiiingenting å gjøre med at mødrene til barnehagebarna har mistet timeglassfiguren, fått løs hud og strekkmerker å gjøre.

Hvordan noen klarer å trekke sjalusi inn i denne sammenhengen, det skjønner jeg ikke. Har jo ikke noe med det å gjøre.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke damene reagerer pga misunnelse, tror de reagerer fordi de er _jævlig_ snerpete og konservative.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man reagerer på at det ikke finnes noen fornuftige argumenter, kun oppfatning om hva som er "sømmelig og profesjonelt". Dette er rene subjektive betrakninger og fungerer ikke i diskusjonene.

Når man engasjerer seg tungt i en debatt, men mangler arguenter , begynner man som motstander å lete etter sekundære og underliggende årsaker for engasjementet. Man leter etter hvilke argumenter som er der, men ikke lovlig å bruke. I dette tilfellet er det argumenetene knyttet til sjalusi og misunnelse av den typen.

profesjonalitet er veldig enkelt..egentlig..syns nå jeg da.

igjen,jeg bruke aldri ordet sømmelig. Igjen: la meg forklare meg.

Det er som sokker utenpå bukser.

Som sokker iført crocs.

som joggebukser under en sommerkjole.

Det er ikke "usømmelig" eller "umoralsk",bare stygt. Dere behandler barnehage ansatte som om jobben deres er ubetydelig for profesjonalitet, fordi de er jo bare "barnepikene" deres,men sånn er det ikke...Dette er en krevende jobb med mennesker.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jo jo, jeg syns bare det virker merkelig at ts og de mange andre som er enig med henne, mener dette kun fordi de er redd for at mannen skal kunne se en annen kvinne i bikini.. Hva gjør de da når de er på stranden? Hva gjør de da når de ser på tv? Osv. Det går jo ikke an, liksom!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske enkelt viktig for barnehageansatte å dekke magen, av profesjonelle årsaker. ...

NÅ ble jeg interesert ! Nevn EN grunn!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Herregud, en skulle tro diskusjonen dreide seg om hvorvidt det er greit å ha å seg bikini. Punktum. Det er da faderullan meg ingen som har startet en tråd om at det er vondt at mannen ser andre damer i bikini. Helt sykt hvor langt enkelte klarer å dra det.

Diskusjonen dreier seg om hvorvidt det er greit å gå med bikini PÅ JOBB. Anonymous poster hash: e4511...f91

HVORFOR skulle det være ugreit med bikinitopp og shorts på jobb? Annet enn at mødre med ikke fullt så lekre mager føler sjalusi? Har du kanskje en bedre begrunnelse for "sømmelig påkledning" så lenge kroppen som bærer bikinien er stram, glatt, veldreid og ellers estetisk ok?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo jo, jeg syns bare det virker merkelig at ts og de mange andre som er enig med henne, mener dette kun fordi de er redd for at mannen skal kunne se en annen kvinne i bikini.. Hva gjør de da når de er på stranden? Hva gjør de da når de ser på tv? Osv. Det går jo ikke an, liksom!

hvorfor ikke snakke med mennesker,istedenfor å anta hva de tenker uten å bry seg om hva de selv sier?:) peopleskills! Dette må være trolling..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVORFOR skulle det være ugreit med bikinitopp og shorts på jobb? Annet enn at mødre med ikke fullt så lekre mager føler sjalusi? Har du kanskje en bedre begrunnelse for "sømmelig påkledning" så lenge kroppen som bærer bikinien er stram, glatt, veldreid og ellers estetisk ok?

Nå er det vel ingen som har sagt denne tanten var disse du nevner, så det vet vi jo ikke

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En barnehageansatt skal ikke oppføre seg som en kiwiansatt i det hele tatt. En på kiwi skal være proff og håndtere kunder. En barnehageansatt skal ha en personlig relasjon til barna, leke, trøste, tulle, klemme, tørke tårer, bysse i søvn og bli grått på. Barna tjener på at de ansatte oppfører seg mer hjemmekoselig og personlig. De trenger ikke proffe kundebehandlere i uniform.

Anonymous poster hash: f1552...4f9

Dette.

Det er jo helt klart uprofesjonelt om en barnehageansatt stiller i bikini på foreldremøtet, men sammen med barna som leker ute i solsteika syns jeg det er helt ålreit!

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS her. Ok, la meg fôre deg med teskje.

SVAR: Nei, jeg er faktisk i 20-åra, har en ganske deilig kropp og D-cup. Fullstendig uvesentlig i denne diskusjonen, men spør du, får du svar.

SVAR: Hvor i alle dager har jeg skrevet at hun skulle hatt uniform? Jeg etterlyste en SINGLET! Et minimalt stykke tøy som viser "jeg er på jobb, ikke på stranda"

"Kan støte muslimer" (som om du ikke ønsker dem dit pepperen gror ved de fleste andre anledninger

SVAR: Denne er så stygg at jeg nesten ikke orker kommentere den en gang. Jeg har mange muslimer i min omgangskrets, men veldig få som ville reagert på normal sommerlig bekledning. For en stusslig holdning du viser.

SVAR: Nei, overhodet ikke, og jeg har heller ikke insinuert noe lignende. Det handler om profesjonalitet.

SVAR: Dette er et meget dårlig argument, og ikke mitt argument.

"En singlet ville i det minste dekket magen" ....Gode forsøk, det skal dere ha ;)

SVAR: ja, en singlet er for meg det som definerer forskjellen på proff og uproff.

Godt forsøk på latterlig hersketeknikk, det skal du ha.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅ ble jeg interesert ! Nevn EN grunn!

Ja jeg venter også i spenning på dette svaret som uteblir i hele tråden

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

hvorfor ikke snakke med mennesker,istedenfor å anta hva de tenker uten å bry seg om hva de selv sier?:) peopleskills! Dette må være trolling..

Fordi en vet at folk ikke alltid sier det de innerst inne føler, men prøver å bygge vikarierende argumenter som leder oppmerksomheten bort fra den egentlige grunnen til at de engasjerer seg i debatten. Det er lett å gjennomskue, din ape!

Hvorfor skal ikke en barnehageansatt få gå i shorts og bikinitopp i solen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...